Ford Transit, nová generace nejslavnější dodávky (představení a první dojmy)

Užitkovým vozům se na AutoRevue věnujeme spíše okrajově, ale v případě Fordu Transit musíme udělat výjimku. Jde o dlouhodobě nejúspěšnější dodávku na světě a v mnoha zemích je slovo transit synonymem pro automobil tohoto typu. Ford představil na počátku roku jeho novou generaci a po premiéře na českém trhu si jej první zákazníci již mohou objednat. Je tedy nejvyšší čas si tuto novinku představit trochu blíže.
Ford Transit, nová generace nejslavnější dodávky (představení a první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Představení Transitu
  2. První dojmy a jízda, Cena, Technické parametry a zajímavosti
  3. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Jedna z ikon užitkových vozů, Ford Transit, se dočkal nové generace. Ta má přinést zákazníkovi více komfortu, nižší provozní náklady a větší užitnou hodnotu vozu. Tak jako u předešlé generace bude Ford nabízet mnoho typů nadstaveb za kabinu, které začínají klasickou skříni, pokračují přes valníky a končí u minibusů. Ford Transit se v České republice oficiálně představil veřejnosti na autosalonu Autotec v Brně. Předtím si jej však mohli osobně prohlédnou novináři na předpremiéře, kde jsme nechyběli a proto se můžeme podělit i o první dojmy z představení tohoto krále užitkových vozů.

Tip: Prohlédněte si naši fotohistorii modelu Transit.

Představení Transitu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace Transitu doznala řadu optických změn. Ty jsou proti minulé generaci poměrně zásadní, ovšem mají svůj jasný význam. První z novinek je kompletně přepracovaná přední maska. Nově je složena ze třech dílů a to lakované mřížky chladiče a dvoudílného předního nárazníku z černé barvy. Toto řešení v případě drobné kolize výrazně snižuje náklady na opravu, protože se vymění pouze jeden ze tři dílů a navíc nejčastější nehody jsou vedeny do boku předního nárazníku, který není lakován a tak je cenově výhodnější. Nové jsou i šlapky v předním nárazníku, které usnadňují mytí předního okna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přepracovaná je pak i zbylá část vozu a to až za přední kabinu, kde začíná nákladový prostor. Nově Ford osadil Transit většími okny pro lepší přehlednost a také novými zrcátky, které usnadňují couvání a zlepšují přehled okolo vozu. Samotná skříň pak zůstala téměř shodná a liší se pouze detaily. Více odlišnosti lze pak spatřit u jiných variant jako je valník, nebo mikrobus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Protože mnoho řidičů tráví ve voze velkou část dne, zaměřil se Ford také na komfort pro řidiče a posádku. Kompletně přepracoval interiér, který je nyní daleko ergonomičtější a více splňuje požadavky pro rozvážkové služby a pro každodenní mnohahodinové jízdy. První a zásadní novinkou je nový klíč k otevírání. Protože mnoho firem používá Transit jako rozvážkový vůz, který se ve městě odemyká a zamyká i několikrát denně, kompletně přepracoval tradiční klíček. Ten již nepoužívá klasickou baterii, která v takovém provozu nemá dlouhou životnost, ale je osazen malým akumulátorem, který se dobíjí pokud je zasunut ve spínací skříňce. Dle informací 20 minut nabíjení, tedy jízdy, nabije klíček na dvacet až třicet odemčení a zamčení vozu. Životnost je pak výrazně vyšší, než u běžných klíčů a navíc je vodotěsný a nárazuvzdorný.

Klepněte pro větší obrázek 

Zcela nová palubní deska se pak vyznačuje větší ekonomičnosti všech prvků a přinesla řadu zajímavých schránek. Přímo před řidičem je umístěna schránka s integrovanou 12V zásuvkou. Schránka je uzavíratelná a tak lze do ní umístit např. telefon, nebo fotoaparát, který je možno komfortně nabíjet. Přepracovaná je i schránka před spolujezdcem, která obsahuje držák pro standardizovaný pořadač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co ocení každý řidič je pak lepší umístění řadící páky, blíže volantu. Ta je tak lépe dostupná. Stejně tak i sedadla v jakékoli verzi doznaly změn. Jsou nyní komfortnější a lépe tvarovaná. Nová je i možnost jejich širokého nastavení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Představení Transitu
  2. První dojmy a jízda, Cena, Technické parametry a zajímavosti
  3. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků