Ford Transit: je tu další „superdodávka“

Automobilka Ford od roku 2007 pravidelně představuje omezené série svých Transitů laděné, alespoň vzhledem, sportovně.

Dodávkové a jiné čistě užitkové automobily hrají v posledních letech také úlohu reprezentační, protože třeba řada drobných živnostníků a řemeslníků používá tyto vozy nejen k přepravě zboží a materiálu. Proto jsme také svědky, toho že specializované ladičské firmy nabízejí své programy také pro dodávky, příkladem může být nedávná stavba firmy MR Car Design na základě běžného Volkswagenu Transporter.

Jsou ale také automobilky, které se podobně smýšlejícím zákazníkům pokouší vyhovět již v prvovýrobě, a značka Ford mezi ně patří. Na jaře třeba ukázala svůj "opravdu ostrý" Transit SSV, za příklad ale poslouží také kompaktní Ford Fiesta SportVan nebo první omezená série pruhované dodávky Ford Transit SportVan určená pro britské zákazníky. Nyní přichází pokračování právě posedně zmíněného modelu, který bude ale bohuel opět určen jen britským zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit SportVan 2012, tentokrát v barvě stříbrné

Tentokrát Ford Transit SportVan vyjede v počtu pouhých 180 vozů, které se mají vyznačovat zejména novým odstínem stříbrné metalízy a matově šedými „rychlými pruhy“ na kapotě. A je třžeba dodat, že právě barva je prakticky jediným prvkem, který novinku odlišuje od sérii Transit SportVan z předchozích let. V pořadí sedmá generace Transitu SportVan vychází z provedení Transit 260 s krátkým rozvorem náprav a vznětovým čtyřválcem 2,2 TDCi o výkonu 140 koní (103 kW) a točivém momentu 350 Nm, který pohání kola přední nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku.

Zvenčí si na voze Transit SportVan všimneme také zdvojené koncovky výfuku (vypadá trochu jako důsledek napadení kutilem…), osmnáctipalcových litých ráfků s pneumatikami 235/45, rozšířených blatníků a spoilerů pod předním nárazníkem a po stranách. V základní výbavě najdeme klimatizaci, rádio Sony s CD, ovládáním pod volantem a propojením Bluetooth, tempomat, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, zatmavená okna nebo kožené čalounění volantu a madla řadicí páky. Cena letošní edice Ford Transit SportVan byla stanovena v přepočtu na 667 000 Kč, což je o nějakých 28 000 Kč více než vloni. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků