Ford Transit: je tu další „superdodávka“

Automobilka Ford od roku 2007 pravidelně představuje omezené série svých Transitů laděné, alespoň vzhledem, sportovně.

Dodávkové a jiné čistě užitkové automobily hrají v posledních letech také úlohu reprezentační, protože třeba řada drobných živnostníků a řemeslníků používá tyto vozy nejen k přepravě zboží a materiálu. Proto jsme také svědky, toho že specializované ladičské firmy nabízejí své programy také pro dodávky, příkladem může být nedávná stavba firmy MR Car Design na základě běžného Volkswagenu Transporter.

Jsou ale také automobilky, které se podobně smýšlejícím zákazníkům pokouší vyhovět již v prvovýrobě, a značka Ford mezi ně patří. Na jaře třeba ukázala svůj "opravdu ostrý" Transit SSV, za příklad ale poslouží také kompaktní Ford Fiesta SportVan nebo první omezená série pruhované dodávky Ford Transit SportVan určená pro britské zákazníky. Nyní přichází pokračování právě posedně zmíněného modelu, který bude ale bohuel opět určen jen britským zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit SportVan 2012, tentokrát v barvě stříbrné

Tentokrát Ford Transit SportVan vyjede v počtu pouhých 180 vozů, které se mají vyznačovat zejména novým odstínem stříbrné metalízy a matově šedými „rychlými pruhy“ na kapotě. A je třžeba dodat, že právě barva je prakticky jediným prvkem, který novinku odlišuje od sérii Transit SportVan z předchozích let. V pořadí sedmá generace Transitu SportVan vychází z provedení Transit 260 s krátkým rozvorem náprav a vznětovým čtyřválcem 2,2 TDCi o výkonu 140 koní (103 kW) a točivém momentu 350 Nm, který pohání kola přední nápravy skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku.

Zvenčí si na voze Transit SportVan všimneme také zdvojené koncovky výfuku (vypadá trochu jako důsledek napadení kutilem…), osmnáctipalcových litých ráfků s pneumatikami 235/45, rozšířených blatníků a spoilerů pod předním nárazníkem a po stranách. V základní výbavě najdeme klimatizaci, rádio Sony s CD, ovládáním pod volantem a propojením Bluetooth, tempomat, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, zatmavená okna nebo kožené čalounění volantu a madla řadicí páky. Cena letošní edice Ford Transit SportVan byla stanovena v přepočtu na 667 000 Kč, což je o nějakých 28 000 Kč více než vloni. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků