Transit Custom získal 117 bodů ze 133 možných, druhé místo obsadila Dacia Dokker a třetí Mercedes-Benz Citan).
„Zkombinovat legendární robustnost a hospodárnost Transitu s designem a výbavou osobních automobilů byl opravdu těžký úkol, nicméně naši konstruktéři ho zvládli,“ řekla Barb Samardzichová, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů (na snímku nahoře).
Transit Custom nabízí mnoho zajímavých řešení pro upevnění nákladu nebo manipulaci s ním. Příkladem je průvlak v přepážce mezi kabinou a nákladovým prostorem nebo integrovaný střešní nosič, který lze sklopit do střechy. Řidičům v jejich práci pomáhají technologie Ford jako Asistent jízdy v pruzích nebo Ford SYNC.
Zdokonalený vznětový motor 2.2 Duratorq TDCi, dodávaný i se systémem
Auto-Start-Stop, se vyznačuje nízkou spotřebou paliva. Jeho emise CO2 začínají již na hodnotě 174 g/km. Pyšní se také nejdelšími servisními intervaly ve své třídě – až 50 000 km, nebo dva roky.
Hlas poroty
Porota 24 odborných novinářů ocenila u nového Transitu Custom především design, jízdní vlastnosti, přepravní kapacitu, bezpečnostní výbavu a provozní náklady
„Přicházející Transit určuje nový standard designu, jízdního projevu a přepravních vlastností,“ řekl Pieter Wieman, předseda poroty International Van of the Year. „Ford dokázal na své globální užitkové platformě stvořit zcela novou lehkou dodávku, využívající osvědčené komponenty podvozku a hnacího řetězce.“
„Tato dodávka má exteriér a interiér jako osobní auto a také jízdní vlastnosti, které se osobnímu vozu velmi blíží, přitom je však velmi funkční a praktická. Ford věnoval velkou pozornost také aspektům aktivní i pasivní bezpečnosti nového modelu a snížení jeho provozních nákladů,“ doplnil Wieman.

Nový Transit Custom je již čtvrtý Transit, který anketu vyhrál; následuje tak své předchůdce Transit (2001), Transit Connect (2003) a Transit (2007).