Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Posedlost snižovat spotřebu paliva není doménou jen u osobních, ale také u užitkových automobilů.
Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Automobilka Ford si hodně slibuje od svého zcela nového modelu Ford Transit Custom/Tourneo Custom (pozor, s Transitem nemá kromě jména stejného prakticky nic!), který je namířen především proti Volkswagenu Transporter a podobným modelům. Ford Transit Custom již získal titul Dodávka roku 2013 a živými obrázky jsme vám jej představili ve společnosti osobní verze Tourneo Custom i malého typu B-MAX v reportáži z prezentace v brněnské Galerie Wannieck.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Custom ECOnetic má být nejhospodárnější dodávkou svého segmentu

Značka Ford nyní zveřejnila první specifikace ke své nové, ekologicky zaměřené dodávce Ford Transit Custom ECOnetic, jež by se měla začít prodávat od počátku nadcházejícího roku. Vychází z „plechové dodávky“ Transit Custom a opatřena bude nejslabší verzí vznětového čtyřválce 2,2 TDCI s výkonem 100 koní (74 kW) a vyznačuje se řadou úprav včetně stálého převodu prodlouženého ze standardních 4,19 na 3,94:1 a instalace start/stop systému či pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vůz se zařadí po bok řad osobních automobilů Ford Fiesta ECOnetic a dalších na redukci spotřeby zaměřených modelů evropského Fordu a představí například soustavu Acceleration Control. Elektronika by díky ní měla ještě pevněji ovládat reakci motoru na pokyny plynového pedálu, a zároveň snižovat opotřebení brzd a pneumatik. A výsledek? Ford Transit Custom ECOnetic má vykázat průměrnou spotřebu rovných 6,0 l/100 km. To by mělo být nejméně v dané kategorii a ve srovnání se standardním Transitem Custom jde o pokles o 0,7 l/100 km.
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků