Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Posedlost snižovat spotřebu paliva není doménou jen u osobních, ale také u užitkových automobilů.
Ford Transit Custom ECOnetic se spotřebou sníženou na 6,0 l/100 km

Automobilka Ford si hodně slibuje od svého zcela nového modelu Ford Transit Custom/Tourneo Custom (pozor, s Transitem nemá kromě jména stejného prakticky nic!), který je namířen především proti Volkswagenu Transporter a podobným modelům. Ford Transit Custom již získal titul Dodávka roku 2013 a živými obrázky jsme vám jej představili ve společnosti osobní verze Tourneo Custom i malého typu B-MAX v reportáži z prezentace v brněnské Galerie Wannieck.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Custom ECOnetic má být nejhospodárnější dodávkou svého segmentu

Značka Ford nyní zveřejnila první specifikace ke své nové, ekologicky zaměřené dodávce Ford Transit Custom ECOnetic, jež by se měla začít prodávat od počátku nadcházejícího roku. Vychází z „plechové dodávky“ Transit Custom a opatřena bude nejslabší verzí vznětového čtyřválce 2,2 TDCI s výkonem 100 koní (74 kW) a vyznačuje se řadou úprav včetně stálého převodu prodlouženého ze standardních 4,19 na 3,94:1 a instalace start/stop systému či pneumatikami se sníženým valivým odporem.

Premiéry | Kombi | Užitková auta | Ford | Byznys | Design

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vůz se zařadí po bok řad osobních automobilů Ford Fiesta ECOnetic a dalších na redukci spotřeby zaměřených modelů evropského Fordu a představí například soustavu Acceleration Control. Elektronika by díky ní měla ještě pevněji ovládat reakci motoru na pokyny plynového pedálu, a zároveň snižovat opotřebení brzd a pneumatik. A výsledek? Ford Transit Custom ECOnetic má vykázat průměrnou spotřebu rovných 6,0 l/100 km. To by mělo být nejméně v dané kategorii a ve srovnání se standardním Transitem Custom jde o pokles o 0,7 l/100 km.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků