Ford: Transit Courier představen, nový Transit v detailech

Nová lehká dodávka Ford Transit Courier je čtvrtým novým modelem řady Transit. A její největší reprezentant již klepe na dveře.

Ford Transit Courier

Model Transit patří k nejslavnějším evropským užitkovým vozidlům a rovněž jeho stávající generace je jedením nejlepších a nejoblíbenějších vozů svého segmentu. Není tedy divu, že evropský Ford v posledních letech svoji nabídku užitkových vozidel systematicky rozšiřuje. Na právě probíhajícím autosalonu v britském Birminghamu, tradičním a respektovaném veletrhu užitkových vozidel, slaví na stánku Fordu svoji premiéru kompaktní dodávka Ford Transit Courier.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Transit Courier, nejmenší z nové palety užitkových fordů

Své jméno přebírá z plejády starších Fordů, vesměs odvozených z osobních modelů Fiesta a Escort. Kromě Transitu Courier v Birminghamu Ford vystavuje také Transit Connect a Transit Custom s vysokou střechou. Nový Ford Transit Courier bude nejmenším z řady nových Transitů, přesto má vynikat podlahou s délkou 1 620 mm a objemem přepravního prostoru plných 2,3 m3. To vše při celkové délce karoserie jen 4 160 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Transit Courier slibuje značnou prvotřídní přepravní kapacitu a komfortní interiér

Značka Ford slibuje o 10 % větší přepravní kapacitu oproti konkurenci (bez problémů prý pojme běžnou Euro paletu) a užitečnou hmotnost až 660 kg. O pohon se postarají alternativně turbodiesely Duratorq 1,5 TDCi/55 kW a 1,6 TDCi/70 kW z produkce dagenhamské motorárny, nebo zážehový tříválec 1,0 EcoBoost (Motor roku 2012) s výkonem 100 koní (74 kW). Zákazníci se mohou těšit na praktický a komfortní interiér s řadou moderních elektronických komfortních soustav včetně couvací kamery a osvětlení nákladového prostoru soustavou LED. 

Ford Transit 2014

Zcela nová, v pořadí osmá generace velké dodávky Ford Transit patří v současnosti k nejočekávanějším novinkám mezi užitkovými automobily. Evropská verze by se měla evropským zákazníkům představit během příštího jara, ovšem v USA již Transit znají. Ten se za velkou louží představil letos v lednu v rámci detroitského autosalonu a v USA a Kanadě nahradí stávající řadu Econoline/E-Series.

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Ford Transit Custom/Tourneo Custom: „nový Transit“ na živo

Vyrábět se tam bude v místních továrnách (do Evropy budou Transity putovat z tureckého Kocaeli) a zákazníci se tam mohou těšit na zážehové šestiválce 3,7 l Cyclone a 3,5 l EcoBoost v kombinaci s automatickými šestistupňovými převodovkami. V Evropě bude nový Ford Transit VIII k mání zejména s osvědčeným vznětovým čtyřválcem 2,2 l Duratorq TDCi ve výkonových verzích 100, 125 a 155 koní (74, 92, resp. 114 kW), hovoří se také o jednotce 2,4 TDCi a zážehovém agregátu 2,3 Duratec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osmá generace velkého Transitu se do Evropy dostane až příští rok

Převodovky zde budou standardně šestistupňové manuální, v nabídce má být pohon předních, zadních, nebo všech kol. K dispozici bude opět široká škála verzí od skříňových dodávek se třemi rozvory a dvojicí výšek střech přes mikrobusy až po podvozky s kabinami pro instalaci účelových nástaveb, celková hmotnost může v určitých případech dosahovat až 4,7 tuny. Podle Fordu budou jednotlivé verze nového Transitu v průměru o 10 % prostornější než ty současné, například největší dodávka nabídne přepravní kapacitu až 15,1 m3.

Ford Transit Custom v provedení Sport Van pro Evropu

Ford Transit Custom v provedení Sport Van pro Evropu

Konstruktéři se snažili dále snížit spotřebu paliva, emise i náklady na údržbu a opravy. Nový Transit zároveň nabídne elegantní karoserii střiženou po vzoru osobních vozů Ford a zcela nový interiér, který má řidiči zajišťovat maximální komfort a využitelnost. Těšit se může na více místa ve všech směrech, všestranně stavitelný volant, soustavu různých odkládacích schránek, adaptivní tempomat, couvací kameru či hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu.
 

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 149 256 km
Cena: 99 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 88 700 km
Cena: 273 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 68 005 km
Cena: 289 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 159 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků