Ford Transit Connect: Zcela nová dodávka v nabídce

Představením zcela nového modelu Transit Connect otevírá společnost Ford další kapitolu svého úspěšného působení v segmentu užitkových vozů a navazuje například na Escort Van.
Ford Transit Connect: Zcela nová dodávka v nabídce
Nový Ford Transit Connect není dodávkou „pouze“ odvozenou od osobního automobilu. Je to model postavený na vlastní platformě speciálně přizpůsobené náročnému způsobu používání užitkových vozů. Transit Connect byl od samého počátku vyvíjen, konstruován a testován jako ryze užitkový model, přičemž jeho tvůrci od něj vyžadovali splnění všech standardů a kriterií, které splňují vysoce ceněné modely Transit ve svém Klepněte pro větší obrázeksegmentu užitkových vozů střední kategorie. Díky tomu nový Ford Transit Connect vyniká takovou robustností a spolehlivostí, jaká dosud nikdy nebyla v segmentu lehkých dodávek k vidění.

Transit Connect vděčí za mimořádnou pevnost a odolnost své karoserie především hojnému využití vysoce pevných ocelí v nosné konstrukci a použití bočních panelů ze zdvojených plechů. Velký vliv má i začlenění dvou pevných příčníků do boků karoserie, přední příčník z boronové oceli výrazně zvyšuje pevnost celé konstrukce. Součástí přední i zadní nápravy Fordu Transit Connect jsou příčné stabilizátory, které zlepšují ovladatelnost vozu a zvyšují stabilitu jízdy.

Řada komponentů nosné struktury vozu je vyrobena z plechů, jejichž tloušťka se mění v závislosti na lokálním zatížení toho kterého dílu. Důležité prvky byly konstruovány tak, aby bez problémů dlouhodobě odolávaly i velmi náročným provozním podmínkám – týká se to například vysoce namáhaných dílů zavěšení kol. Nový model vyjíždí Klepněte pro větší obrázekna patnáctipalcových kolech s pětišroubovým uchycením k náboji kola.

Nová modelová řada Ford Transit Connect zahrnuje vozy se zvýšenou střechou a delším rozvorem, které byly konstruovány speciálně pro evropský tržní segment užitkových vozů střední kategorie nosnosti do jedné tuny, a modely s kratším rozvorem, které chtějí hrát přední roli v segmentu lehkých užitkových dodávek. Zájemci o nový Ford Transit Connect budou moci volit z bohaté škály zážehových i vznětových motorů, přičemž detailní specifikace a parametry jednotlivých verzí budou oznámeny v dostatečném předstihu před uvedením nových vozů na trh. Ford Transit Connect výrazně vyniká nad konkurenty ve svém segmentu i co se týká flexibility nákladového prostoru – to je zásluha především možnosti volit nejrůznější druhy přepážek do nákladového prostoru, ale i např. počet bočních posuvných Klepněte pro větší obrázekdveří. Model Ford Transit Connect s kratším rozvorem kol se stane prvním reprezentantem své třídy, do jehož skříně lze zadními dveřmi naložit dvě standardizované Euro-palety.

Promyšleně řešené tvarování boků skříně dovoluje maximální využití vnitřního obestavěného prostoru, takže při plném naložení skříně zůstává mezi zbožím a stěnami vozu jen minimum nevyužitého místa. Přizpůsobivost nového modelu umocňuje i možnost překlopit celé sedadlo spolujezdce, čímž vzniká zcela rovná ložná plocha umožňující převoz i velmi dlouhých předmětů. Propracovaný systém kotevních bodů dává majitelům vozů možnost instalovat do nákladového prostoru nejrůznější přepážky, poličky nebo držáky podle vlastních požadavků, aniž by bylo nutné vrtat do karoserie vozu otvory pro kotevní šrouby.

Špičkové bezpečnostní systémy nového modelu Ford Transit Connect se promítnou do výhodných pojišťovacích sazeb. Provozní náklady dále sníží prodloužené intervaly předepsaných servisních prohlídek. Kromě toho se pozitivně projeví i mimořádně robustní a odolná konstrukce modelu Ford Transit Klepněte pro větší obrázekConnect a také dokonale promyšlený koncept celé jeho karoserie i poháněcí soustavy, který zaručuje, že servisní a případné opravárenské práce bude možné provádět rychle a efektivně, což opět sníží provozní náklady. Všechny tyto vlastnosti tak v praxi budou znamenat jen minimální ztrátu hodnoty vozu v čase, takže majitelé mohou počítat i s velmi výhodnou cenou i při opětovném prodeji.

Nový Ford Transit Connect je vybaven komplexním bezpečnostním a ochranným systémem, který zahrnuje např. dva čelní a boční airbagy, bezpečnostní sedadla nebo protiblokovací systém brzd. Základním pilířem ochranné filozofie nového modelu je však jeho velmi pevná konstrukce karoserie, zaručující i při těžkých kolizích dostatečný životní prostor.

Ford Transit Connect vyniká nejenom výrazným designem své karoserie, ale také mimořádným jízdním komfortem a snadnou obsluhou. V ergonomicky výborně řešené kabině, která připomíná interiér osobního automobilu, má řidič v pohodlném dosahu všechny důležité ovladače a díky příjemné pozici za volantem je schopný absolvovat bez větší únavy i velmi dlouhé cesty.

Nový Transit Connect se bude vyrábět v novém moderním závodě automobilky Ford v turecké Kocaeli, která leží nedaleko známého města Izmir. Odtud nové modely poputují na všechny důležité evropské trhy. Jako první vyjedou verze s kratším rozvorem. Modely s delším rozvorem, které obohatí nabídku na podzim roku 2002, se začnou prodávat nejprve v Turecku a ve Velké Británii, na trhy ostatních evropských zemí se verze s delším rozvorem dostanou začátkem roku 2003.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků