Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid: Litrový tříválec zde hraje druhé housle

Ford se drží na silné vlně elektrifikace svých modelů a do nabídky tak nyní přivádí i plug-in hybridní variantu velkoprostorového modelu Tourneo Custom.

Ford nebere svá prohlášení o postupné elektrifikaci celého modelového portfolia na lehkou váhu. Hybridní techniky se již dočkalo Mondeo, zanedlouho přibude tato možnost k motorizacím Focusu, Fiesty a nová SUV jako Explorer a Kuga už také hledí především na elektrifikovaný pohon. V rámci akce Go Further v Amsterdamu tak Ford mimo jiné představil i plug-in hybridní verzi civilní dodávky Tourneo Custom.

Velkoprostorový, osmimístný model tak dostává ústrojí v kombinaci zážehového tříválce 1.0 EcoBoost a elektromotoru/generátoru, napájeného 14kWh lithium-ion baterií. Přední kola Tournea Custom Plug-In Hybrid však roztáčí výhradně elektromotor a malý spalovací motor zde funguje pouze k dobíjení baterie v případě potřeby.

Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Čistě na elektřinu dokáže hybrid ujet až 50 km, s pomocí spalovacího motoru pak lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km. Vstup pro připojení napájecího kabelu se nachází v oblasti předního nárazníku. Dobíjení na 100 % kapacity z běžné domácí rozvodné sítě pod napětím 240 V a proudem 10 A má trvat 5 hodin. Při využití průmyslové rozvodné sítě 240 V a proudu 16 nebo 32 A se doba nabíjení zkrátí na tři hodiny.

Ford také uvádí, že rovněž s hybridním ústrojím se povedlo zachovat stejný vnitřní prostor dodávky jako třeba u Tournea Custom s klasickým vznětovým motorem. Bateriový modul je uložen v podlaze vozu a interiér stále nabízí možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě do „konferenčního“ formátu.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Hybridní Tourneo Custom bude nabízeno pouze ve vysokém stupni výbavy Titanium. Ve standardní výbavě tak najdete třeba automatickou klimatizaci, infotainment systém SYNC 3 s hlasovým/dotykovým ovládáním a kompatibilitou Apple CarPlay i Android Auto, WiFi hot-spot až pro deset zařízení či dálkový přístup k vozu skrze mobilní aplikaci.

Nebude pak chybět zásoba asistenčních systémů včetně hlídání mrtvých úhlů s podporou přívěsu o délce až deset metrů, adaptivní tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, systém automatického navrácení do jízdního pruhu, aktivní parkovací asistent a předkolizní asistent s detekcí chodců, který funguje i v noci.

První vozy se dostanou k zákazníkům na konci roku 2019. Kromě civilního Tournea Custom pak Ford plánuje nabídnout hybridní ústrojí také v užitkovém Transitu.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 100 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků