Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid: Litrový tříválec zde hraje druhé housle

Ford se drží na silné vlně elektrifikace svých modelů a do nabídky tak nyní přivádí i plug-in hybridní variantu velkoprostorového modelu Tourneo Custom.

Ford nebere svá prohlášení o postupné elektrifikaci celého modelového portfolia na lehkou váhu. Hybridní techniky se již dočkalo Mondeo, zanedlouho přibude tato možnost k motorizacím Focusu, Fiesty a nová SUV jako Explorer a Kuga už také hledí především na elektrifikovaný pohon. V rámci akce Go Further v Amsterdamu tak Ford mimo jiné představil i plug-in hybridní verzi civilní dodávky Tourneo Custom.

Velkoprostorový, osmimístný model tak dostává ústrojí v kombinaci zážehového tříválce 1.0 EcoBoost a elektromotoru/generátoru, napájeného 14kWh lithium-ion baterií. Přední kola Tournea Custom Plug-In Hybrid však roztáčí výhradně elektromotor a malý spalovací motor zde funguje pouze k dobíjení baterie v případě potřeby.

Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Čistě na elektřinu dokáže hybrid ujet až 50 km, s pomocí spalovacího motoru pak lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km. Vstup pro připojení napájecího kabelu se nachází v oblasti předního nárazníku. Dobíjení na 100 % kapacity z běžné domácí rozvodné sítě pod napětím 240 V a proudem 10 A má trvat 5 hodin. Při využití průmyslové rozvodné sítě 240 V a proudu 16 nebo 32 A se doba nabíjení zkrátí na tři hodiny.

Ford také uvádí, že rovněž s hybridním ústrojím se povedlo zachovat stejný vnitřní prostor dodávky jako třeba u Tournea Custom s klasickým vznětovým motorem. Bateriový modul je uložen v podlaze vozu a interiér stále nabízí možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě do „konferenčního“ formátu.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Hybridní Tourneo Custom bude nabízeno pouze ve vysokém stupni výbavy Titanium. Ve standardní výbavě tak najdete třeba automatickou klimatizaci, infotainment systém SYNC 3 s hlasovým/dotykovým ovládáním a kompatibilitou Apple CarPlay i Android Auto, WiFi hot-spot až pro deset zařízení či dálkový přístup k vozu skrze mobilní aplikaci.

Nebude pak chybět zásoba asistenčních systémů včetně hlídání mrtvých úhlů s podporou přívěsu o délce až deset metrů, adaptivní tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, systém automatického navrácení do jízdního pruhu, aktivní parkovací asistent a předkolizní asistent s detekcí chodců, který funguje i v noci.

První vozy se dostanou k zákazníkům na konci roku 2019. Kromě civilního Tournea Custom pak Ford plánuje nabídnout hybridní ústrojí také v užitkovém Transitu.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 122 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků