Ford Tourneo Custom: nový Transit nečekaně odhalen

Automobilka Ford právě uvolnila podrobnosti k sériovému provedení své ženevské studie Tourneo Concept.

Pouze několik hodin poté, co z ženevského autosalonu odvezli studii Ford Tourneo Concept, představili pánové od Forda její sériové provedení Tourneo Custom. Jde o první provedení zcela nové generace řady dodávkových vozidel Transit, a jak již název vypovídá, řeč je o provedení určeném pro přepravu osob.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Tourneo Custom je první verzí zcela nové řady Transit

Svoji oficiální premiéru nový Ford Tourneo Custom zažije již na dubnovém veletrhu užitkových vozidel v britském Birminghamu a na většině evropských strhů se začne prodávat v půli letošního roku. Za zmínku stojí, že v USA se nový Transit prodávat nebude, protože tamní část FMC pro americké zákazníky vyvíjí samostatnou řadu užitkových vozidel vycházející z jiné podlahové plošiny se zadním pohonem.

Ford v Ženevě ukáže budoucí Transit, zatím jako koncept

Ford v Ženevě ukáže budoucí Transit, zatím jako koncept

Nový Ford Tourneo Custom (doplňkové označení má zřejmě zdůraznit šíři nabízených variant a možností přizpůsobit vůz požadavkům konkrétního zákazníka) má pohon předních kol a dostupný bude s celkovou délkou karoserie 4 970 mm a 5 340 mm, přičemž dodatečná délka delšího z nich má jít k duhu výhradně zavazadlovému prostoru za třetí řadou sedadel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro cestující má být nejen objemný, ale také nadmíru komfortní

V této třídě automobilů se hraje především na variabilitu prostoru pro posádku. Jak vidíte na přiložených snímcích, Tourneo Custom ve třech řadách uveze až devět cestujících. Oba řidičovi spolujezdci si musí vystačit s jednodílnou lavicí, zatímco všichni ostatní mají k dispozici samostatná, individuálně stavitelná křesla se zvýrazněným bočním vedením.

Klepněte pro větší obrázek
Sedadla zadních řad jsou v širokém spektru posuvná a sklápěná, ale také vyjímatelná

Jak vidíte na přiložených snímcích, sedadla dvou zadních řad lze sklápět a posouvat v široké škále variant, ale také je zcela vyjímat pro dosažení co největšího prostoru pro zavazadla nebo náklad. O pohon se stará výhradně vznětový čtyřválec 2,2 TDCi Duratorq ve výkonových verzích 100, 125 a 155 koní (74, 92 a 114 kW), který je standardně kombinován s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a soustavou start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tourneo Custom přichází s řadou komfortních a bezpečnostních elektronických prvků

Podle výrobce má Tourneo Custom vykazovat průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 182 g/km. Do svého segmentu přinese řadu pokrokových elektronických prvků včetně multimediální palubní soustavy Ford SYNC, couvací kamery či systému hlídajícího nechtěné opuštění jízdního pruhu.

Ford Tourneo Custom se bude vyrábět výhradně v turecké továrně Kocaeli.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků