Ford Tourneo Courier je řádně přifouknutá Fiesta [první jízdní dojmy]

Velkoprostorová rodina Tourneo má třetího nového člena. Po modelu Custom a Connect přichází nejmenší Courier. Krátce jsme ho vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prostor na pětníku
  2. Nejlépe jezdící?, Od června, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Hned na úvod se nabízí otázka. Kam Tourneo Courier vlastně patří? Vždyť Ford už nabízí v podstatě stejně velký B-Max využívající velmi podobnou techniku. Pravda je taková, že se Courier coby nejmenší z řady Tourneo řadí na špici kompkatních vozů značky Ford. Což tedy znamnená Fiestu a zmíněný B-Max. Tento model by měl oslovit všechny, kteří chtějí malé MPV, ale B-Max pro ně není dostatečně praktický.

Ford B-MAX: rozčeří v Česku vodu?

Ford B-MAX: rozčeří v Česku vodu?

Courier stojí na platformě určené pro malé vozy Ford. Takže technický základ je shodný jak s Fiestou, tak také s B-Maxem. Na délku vůz měří 4157 mm, vysoký je 1726 mm a široký 2060 mm (vč. zrcátek). Ford prezentuje Courier jako největší vůz ve své třídě. Oproti přímé konkurenci nabídne údajně o 97 mm více pro hlavu vpředu nebo o 59 mm více pro kolena vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tourneo Courier je nejmenším z rodiny Tourneo. Zároveň je největším mezi kompaktními automobily v nabídce Ford. Tedy pokud nestačí ani Fiesta, ani B-Max, je zde ještě jedna možnost. 

Jenže automobilka srovnává Courier s modely typu Peugeot Bipper nebo Fiat Fiorino, což není úplně fér, protože všechny tyto dodávky jsou podstatně menší a také levnější (délka 3864 mm). Cenově i rozměrově má nový Ford blíž spíše například k Peugeotu Partner Tepee.

Prostor na pětníku

Když necháme stranou marketingové povídání a zaměříme se na fakta, nelze přehlédnout, že je Courier skutečně relativně malé auto, které opravdu nabídne dostatek místa. Vpředu těžko budete hledat problémy, to samé platí také o druhé řadě sedadel. Co se podélného místa týká, vejdou se sem i vysocí lidé. Pro kolena mají prostoru tak akorát, nad hlavou je ho tolik, že si tu ještě můžete během jízdy pomalu pouštět dálkově ovládané letadlo.

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Kde se kompaktní rozměry ale nakonec přeci jen projeví, to je šířka. I vpředu je znát, že se sedí poměrně blízko u sebe, vzadu pak příčný prostor ještě zmenší výrazné obložení boků související s přítomností jinak velmi praktických posuvných dveří. Ty jsou mimochodem standardem pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Palubní desku dobře známe z Fiesty a jiných modelů značky Ford. Materiály vypadají velmi solidně.  

Zavazadleník nabídne podle oficiálních údajů 708 litrů v základním uspořádání (od podlahy po strop). Přitom platí, že se této hodnoty podařilo dosáhnout hlavně výškou. Nákladová hrana je velice nízko, auto je relativně vysoké. Objem od podlahy po plato zavazadelníku činí 395 litrů.

Potěší detail v podobě pevného krytu zavazadelníku, který lze umístit do jakési mezipolohy. Díky tomu se nebudete muset tolik ohýbat při odkládání drobností. V tomto kontextu je škoda, že Courier nedostal možnost otevřít pouze okno pátých dveří. Ty jsou obrovské a v omezeném prostoru se s nimi nebude manipulovat zcela jednoduše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zavazadelník nabízí pravidelný tvar a velice nízko položené dno. Pevný kryt můžete zastrčit za zadní sedadla nebo například umístit do střední polohy.

Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40, můžete sklopit opěradlo nebo je zcela překlopit vpřed. Maximum, které je Courier schopný nabídnout pro náklad, je 1600 mm na délku (k předním sedačkám) a 1200 mm na výšku. Co se objemu týká, více než 1656 litrů do auta nedostanete (platí pro zadní sedačky překlopené vpřed).

Celkově je interiér nejmenšího z řady Tourneo vlastně dobře známý. Palubní deska je v podstatě převzatá z Fiesty. Sedí se výše, sedáky jsou poměrně krátké. K dispozici je samozřejmě také několik přihrádek. Například pod sedadlem spolujezdce nebo nad hlavami předních cestujících. Šikovnou věcí je potom výsuvná dokovací stanice pro chytrý telefon.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prostor na pětníku
  2. Nejlépe jezdící?, Od června, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků