Ford Tourneo Connect stojí stejně jako Volkswagen Caddy na platformě MQB. Díky tomu se chová podobně jako osobní auto, což prokázaly i nouzové manévry na polygonu.
Dodávky se přibližují osobním vozům nejen komfortem a výbavou, ale i jízdními vlastnostmi. Je jasné, že kvůli vyšší stavbě a užitkovějšímu zaměření se jim nevyrovnají, ale v posledních letech se jejich ovládání hodně zlepšilo. Abychom zjistili jak moc, na dráhu si redakce km77 vzala Ford Grand Tourneo Connect ve výbavě Active s motorem 1.5 EcoBoost o výkonu skromných 115 koní. Na discích má obuté pneumatiky GitiSynergy H2 v rozměru 215/55 R17 98H XL.
Rozjezd do slalomu je velice vlažný, protože kontrola trakce okamžitě zasáhne při prokluzu kol a tento motor potřebuje vyšší otáčky, do nichž se musíte nejdřív dostat. Poté si ale vede nadmíru dobře. Na dodávku je příjemně agilní, dobře drží stopu a změny směru doprovází jen mírný kyvadlový pohyb s omezeným náklonem. Díky neutrálnímu nastavení je Tourneo Connect předvídatelné a volantem se příjemně vede. Čas 26,2s je podobný jako zajela Škoda Karoq s motorem 1.5 TSI 110 kW a Range Rover Sport P510e.
Chvalitebné jízdní vlastnosti Ford předvádí i v losím testu. Je jasné, že nájezdová rychlost nebude zázračná, ale první jízda prokazuje jeho obratnost a snadné ovládání díky dobře naladěnému podvozku a progresivnímu řízení. Ani boční náklon není nijak velký. Zásah stabilizačních asistentů je mírný, čímž ponechávají prostor řidiči se se situací vypořádat. Manévr se daří zvládnout čistě při nájezdové rychlosti 72 km/h, ale i při 75 km/h si Ford zachovává příkladné reakce, přestože mu je dráha malá. Pří vyšší rychlosti přicházejí boční odskoky ohlašující limit vozu.