Ford Tourneo Connect plní nově Euro V

Zájemci o vozy Ford Tourneo Connect nyní mohou zvolit zdokonalenou motorizaci Ford Duratorq TDCi 1,8 l, která splňuje emisní normu Euro V a přináší i snížení spotřeby paliva. Vylepšený motor bude tradičně k dispozici ve třech stupních výkonu: 55 kW, 66 kW a 81 kW.

Emisní norma Euro V stanovuje přísnější limity pro obsah znečisťujících látek, jako jsou pevné částice nebo oxidy dusíku ve výfukových plynech motorových vozidel prodávaných na území EU. Platit začne v lednu 2011. Nové motory Ford Duratorq TDCi 1,8 l Euro V jsou nyní dodávány s filtrem pevných částic (DPF), který zachytí 95 procent všech sazí z motoru. Po naplnění filtru automaticky dochází k tzv. „regeneračnímu cyklu“, během něhož se filtr za použití nové odpařovací techniky zahřeje na 600 stupňů Celsia a všechny saze se tím rozloží na oxid uhličitý a vodu. Výsledkem je zvýšení účinnosti systému a pokles celkových emisí v porovnání s běžně používanými částicovými filtry.

Všechny agregáty emisní úrovně Euro V pro Tourneo Connect jsou také sériově osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VNT). V zájmu zvýšení hospodárnosti disponují všechny tři verze agregátu stálým převodem 3,8:1 (dříve 4,06:1). Zákazníci se tak mohou těšit na přednosti v podobě menší spotřeby paliva a pohotovější odezvy agregátu v širokém rozsahu otáček. Ford Tourneo Connect tak s nejsilnějším motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,4 s a přitom jeho průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6 l na 100 km jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Tourneo Connect v předstihu s novým euromotorem
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků