Ford Tourneo Connect plní nově Euro V

Zájemci o vozy Ford Tourneo Connect nyní mohou zvolit zdokonalenou motorizaci Ford Duratorq TDCi 1,8 l, která splňuje emisní normu Euro V a přináší i snížení spotřeby paliva. Vylepšený motor bude tradičně k dispozici ve třech stupních výkonu: 55 kW, 66 kW a 81 kW.

Emisní norma Euro V stanovuje přísnější limity pro obsah znečisťujících látek, jako jsou pevné částice nebo oxidy dusíku ve výfukových plynech motorových vozidel prodávaných na území EU. Platit začne v lednu 2011. Nové motory Ford Duratorq TDCi 1,8 l Euro V jsou nyní dodávány s filtrem pevných částic (DPF), který zachytí 95 procent všech sazí z motoru. Po naplnění filtru automaticky dochází k tzv. „regeneračnímu cyklu“, během něhož se filtr za použití nové odpařovací techniky zahřeje na 600 stupňů Celsia a všechny saze se tím rozloží na oxid uhličitý a vodu. Výsledkem je zvýšení účinnosti systému a pokles celkových emisí v porovnání s běžně používanými částicovými filtry.

Všechny agregáty emisní úrovně Euro V pro Tourneo Connect jsou také sériově osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VNT). V zájmu zvýšení hospodárnosti disponují všechny tři verze agregátu stálým převodem 3,8:1 (dříve 4,06:1). Zákazníci se tak mohou těšit na přednosti v podobě menší spotřeby paliva a pohotovější odezvy agregátu v širokém rozsahu otáček. Ford Tourneo Connect tak s nejsilnějším motorem akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,4 s a přitom jeho průměrná kombinovaná spotřeba dosahuje 6 l na 100 km jízdy.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Tourneo Connect v předstihu s novým euromotorem
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků