Ford to zkusí jako Ferrari. Zákazníky supersportu GT si bude vybírat

Ford to zkusí jako Ferrari. Zákazníky supersportu GT si bude vybírat

Několikaleté pořadníky a malá jistota, že se na vás nakonec s autem vůbec dostane. To nejsou přežitky socialistického centrálního plánování (na Trabanta se svého času čekalo i sedm let), ale aktuální vymoženosti trhu s exkluzivními supersporty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford GT je pokračovatelem úspěšného rodu. Na americké poměry je to i technicky velmi vyspělé auto. Není divu, že se očekává veliký přetlak poptávky nad nabídkou

A právě přetlak poptávky nad nabídkou dělá přesně to, co se od exkluzivního supersportu očekává. Neklesá na ceně a jako „ojetý“ se prodává za vyšší cenu než nový. Na ojetinu se totiž nemusí čekat.

Ford GT je také k vidění v Ženevě. Utahuje si z Ferrari

Ford GT je také k vidění v Ženevě. Utahuje si z Ferrari

Ford brzy uvede na trh svůj nový supersport GT a koncem února poprvé otevře objednávkový sešit. Už teď je jasné, že poptávka bude značně převyšovat nabídku a tempo výroby Fordu GT (vyrobí se jen 250 kusů ročně). A tak Ford vyzkouší stejný systém, jaký léta funguje u Ferrari. Bude si zákazníky vybírat.

Klíčové otázky na zákazníky se týkají toho, jak často chtějí se svým autem jezdit, jaké měli v minulosti Fordy (majitelé minulého GT budou mít zřejmě výhodu) a například i toho, jak často se budou se svým autem chlubit na sociálních sítích. Ford připustil, že preferuje zákazníky, kteří chtějí auto pravidelně používat. Automobilka chce, aby byl Ford GT na ulicích (a okruzích) vidět.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků