Ford testuje zcela nové typy bezpečnostních pásů

Jeden z prvních bezpečnostních prvků ve vozidle - bezpečnostní pásy - již v dnešní době nedokážou plnit svou funkci s takovou efektivitou jako dříve. Ne, že by fungovaly jinak, ovšem ve spojení s mnohými bezpečnostními systémy, hlavně airbagy, je jejich dnešní konstrukce nedostatečná.

Navíc se v dnešní době jezdí o něco rychleji a šířka bezpečnostních pásů zůstává v podstatě stejná. Při nehodě tak pás drží tělo, ovšem díky úzkému pásu působí na posádku opravdu velké síly.

Klasické tříbodové bezpečnostní pásy by tak v brzké době mohly být minulostí. Automobilka Ford v této době testuje dvojici nových bezpečnostních pásů. První by byly v podstatě jako ty dnešní, ovšem v případě nárazu by se nafoukly. Tím by se síly působící na člověka rozložily na daleko  větší plochu, což by zmírnilo následky nehody. Nevýhodou tohoto systému je, že se hodí spíše pro menší postavy.

Druhým typem pásů, který Ford testuje, jsou klasické čtyřbodové. Ty poskytnou výbornou ochranu jak malým osobám, tak velkým, ovšem zde by zase byl velký problém s těhotnými ženami.

Ford na vývoji pracuje delší dobu a oba systémy nechal vyzkoušet velkým vzorkem řidičů. Výsledek je vcelku jednoznačný, většina z nich by bylo pro změnu typu bezpečnostních pásů a celých 75 procent by se spíše přiklonilo ke čtyřbodovým.

Jakým směrem se tedy budou ubírat bezpečnostní pásy ukáže blízká budoucnost, protože nejen Ford pracuje na nových systémech, které by měly mírnit následky dopravních nehod.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků