Ford testuje zcela nové typy bezpečnostních pásů

Jeden z prvních bezpečnostních prvků ve vozidle - bezpečnostní pásy - již v dnešní době nedokážou plnit svou funkci s takovou efektivitou jako dříve. Ne, že by fungovaly jinak, ovšem ve spojení s mnohými bezpečnostními systémy, hlavně airbagy, je jejich dnešní konstrukce nedostatečná.

Navíc se v dnešní době jezdí o něco rychleji a šířka bezpečnostních pásů zůstává v podstatě stejná. Při nehodě tak pás drží tělo, ovšem díky úzkému pásu působí na posádku opravdu velké síly.

Klasické tříbodové bezpečnostní pásy by tak v brzké době mohly být minulostí. Automobilka Ford v této době testuje dvojici nových bezpečnostních pásů. První by byly v podstatě jako ty dnešní, ovšem v případě nárazu by se nafoukly. Tím by se síly působící na člověka rozložily na daleko  větší plochu, což by zmírnilo následky nehody. Nevýhodou tohoto systému je, že se hodí spíše pro menší postavy.

Druhým typem pásů, který Ford testuje, jsou klasické čtyřbodové. Ty poskytnou výbornou ochranu jak malým osobám, tak velkým, ovšem zde by zase byl velký problém s těhotnými ženami.

Ford na vývoji pracuje delší dobu a oba systémy nechal vyzkoušet velkým vzorkem řidičů. Výsledek je vcelku jednoznačný, většina z nich by bylo pro změnu typu bezpečnostních pásů a celých 75 procent by se spíše přiklonilo ke čtyřbodovým.

Jakým směrem se tedy budou ubírat bezpečnostní pásy ukáže blízká budoucnost, protože nejen Ford pracuje na nových systémech, které by měly mírnit následky dopravních nehod.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků