Ford testuje zcela nové typy bezpečnostních pásů

Jeden z prvních bezpečnostních prvků ve vozidle - bezpečnostní pásy - již v dnešní době nedokážou plnit svou funkci s takovou efektivitou jako dříve. Ne, že by fungovaly jinak, ovšem ve spojení s mnohými bezpečnostními systémy, hlavně airbagy, je jejich dnešní konstrukce nedostatečná.

Navíc se v dnešní době jezdí o něco rychleji a šířka bezpečnostních pásů zůstává v podstatě stejná. Při nehodě tak pás drží tělo, ovšem díky úzkému pásu působí na posádku opravdu velké síly.

Klasické tříbodové bezpečnostní pásy by tak v brzké době mohly být minulostí. Automobilka Ford v této době testuje dvojici nových bezpečnostních pásů. První by byly v podstatě jako ty dnešní, ovšem v případě nárazu by se nafoukly. Tím by se síly působící na člověka rozložily na daleko  větší plochu, což by zmírnilo následky nehody. Nevýhodou tohoto systému je, že se hodí spíše pro menší postavy.

Druhým typem pásů, který Ford testuje, jsou klasické čtyřbodové. Ty poskytnou výbornou ochranu jak malým osobám, tak velkým, ovšem zde by zase byl velký problém s těhotnými ženami.

Ford na vývoji pracuje delší dobu a oba systémy nechal vyzkoušet velkým vzorkem řidičů. Výsledek je vcelku jednoznačný, většina z nich by bylo pro změnu typu bezpečnostních pásů a celých 75 procent by se spíše přiklonilo ke čtyřbodovým.

Jakým směrem se tedy budou ubírat bezpečnostní pásy ukáže blízká budoucnost, protože nejen Ford pracuje na nových systémech, které by měly mírnit následky dopravních nehod.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků