Ford testuje v ČR nový Focus. Na D8 jsme narazili na vývojový prototyp

Zbrusu nová čtvrtá generace Focusu se ve světové premiéře objevila teprve před týdnem a na českém trhu se ukáže až v červenci. Přesto jsme se na první kus podívali zblízka už nyní.

Lhali bychom, kdybychom řekli, že jsme si naše první setkání s Focusem čtvrté generace představovali právě takto. Přeci jen jsme zvyklí, že se na našich silnicích prohánějí spíše kamuflované vývojové muly domácí automobilky, případně ještě Mercedesy. Proto nás poněkud zaskočilo, že se na jedné z hlavních pražských výpadovek objevil právě zbrusu nový maskovaný Ford s evidenčním číslem Kolína nad Rýnem.

Pravdou je, že bychom si tohle auto v hustém provozu možná ani nevšimli, kdyby na sobě nemělo to extrémně nápadné maskování (stejně máme za to, že se automobilky snaží tímto způsobem lákat pozornost, než že by chtěly něco skrývat). Podobně jako nová Fiesta, ani aktuálně uvedený Focus se svými horizontálně orientovanými světly nevypadá zezadu nějak zvlášť nápadně a snadno by se dal zaměnit s některým z asijských modelů. Jak už ale bylo řečeno, ty typické „psychedelické“ fólie nešlo zkrátka přehlédnout.

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Pochopitelně na nějaké bližší zkoumání novinky modrého oválu nám mnoho času nezbylo. Přestože jde v tuto chvíli již o známý model, řidiči se zrovna dvakrát nelíbilo, že si jeho služební vůz někdo fotí, a proto se snažil co nejdříve zmizet. Pár snímků se nám nicméně přeci jen nafotit podařilo. A jak nový Focus působí naživo?

Díky výrazným prolisům nad blatníky i trojúhelníkovým zadním sloupkům by se dala nová generace Fordu nižší střední třídy poměrně snadno splést třeba s Mazdou 3. V širokých hlavních zadních světlech ukrytých pod lehkou kamufláží pak může leckdo vidět současný Hyundai i30, každopádně pochybnosti nebyly v tomto případě na místě. Nic jiného, než Focus to být nemohl.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Jen pro pořádek připomínáme, že tohle auto je postaveno na zcela nové platformě C2. Má o 20 procent vyšší torzní tuhost karoserie, rozvor náprav prodloužený o 53 mm, hmotnost sníženou o téměř 90 kg, a co je nejvíce překvapivé, pod kapotou prozatím nenajdete jiné benzínové pohonné jednotky než přeplňované tříválce.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků