Ford testuje systém automatického parkování s dálkovým ovládáním

Ford testuje systém automatického parkování s dálkovým ovládáním

Americká automobilka zkouší prototypy vybavené systémem plně samočinného parkování. Už dnes si do modelů jako Focus nebo C-MAX (i do řady aut jiných značek) můžete objednat aktivní parkovací asistent, který místo vás zaparkuje podélně k chodníku. Novinka jde ale ještě dál. Řidič totiž při parkování vůbec nemusí sedět v autě. 

Řídili jsme hybridní Ford C-MAX a Fusion

Řídili jsme hybridní Ford C-MAX a Fusion

Ve videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plně automatickým parkováním. Oproti systému, který Ford prodává dnes, je zde navíc samočinná obsluha automatické převodovky, plynu a brzd. 

Vyhledání vhodného parkovacího místa probíhá známým způsobem, zajišťují ho ultrazvukové senzory. Jakmile informační displej na palubní desce oznámí nalezení místa, může řidič vyřadit na neutrál, vystoupit a nechat zbytek na automatice. Patrně z bezpečnostních důvodů je nezbytné držet tlačítko dálkového ovládání po celou dobu manévru. Jakmile ho pustíte, auto zastaví.

Působivé? Nesporně. Nedávno jsme ale v Kalifornii jeli prototypem Nissanu Leaf, který je ještě samostatnější. Jednoduše vystoupíte tam, kde potřebujete, a auto samo vyrazí najít si volné místo na parkovišti.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků