Ford testuje systém automatického parkování s dálkovým ovládáním

Ford testuje systém automatického parkování s dálkovým ovládáním

Americká automobilka zkouší prototypy vybavené systémem plně samočinného parkování. Už dnes si do modelů jako Focus nebo C-MAX (i do řady aut jiných značek) můžete objednat aktivní parkovací asistent, který místo vás zaparkuje podélně k chodníku. Novinka jde ale ještě dál. Řidič totiž při parkování vůbec nemusí sedět v autě. 

Řídili jsme hybridní Ford C-MAX a Fusion

Řídili jsme hybridní Ford C-MAX a Fusion

Ve videu uvidíte prototyp Fordu Focus s plně automatickým parkováním. Oproti systému, který Ford prodává dnes, je zde navíc samočinná obsluha automatické převodovky, plynu a brzd. 

Vyhledání vhodného parkovacího místa probíhá známým způsobem, zajišťují ho ultrazvukové senzory. Jakmile informační displej na palubní desce oznámí nalezení místa, může řidič vyřadit na neutrál, vystoupit a nechat zbytek na automatice. Patrně z bezpečnostních důvodů je nezbytné držet tlačítko dálkového ovládání po celou dobu manévru. Jakmile ho pustíte, auto zastaví.

Působivé? Nesporně. Nedávno jsme ale v Kalifornii jeli prototypem Nissanu Leaf, který je ještě samostatnější. Jednoduše vystoupíte tam, kde potřebujete, a auto samo vyrazí najít si volné místo na parkovišti.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků