Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Americké oddělení automobilky Ford obohatilo škálu pohonných jednotek nabízených pro model Interceptor o další, v pořadí již třetí motor.
Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Již na počátku roku 2010 jsme vás informovali o tom, že nástupcem legendárních amerických policejních vozů Ford Crown Victoria má být moderní Ford Interceptor využívající pohonu předních kol a základu ve standardním sedanu Ford Taurus. Klasické „Viktorky“ již ve službách amerických policejních sborů dosluhují a vyžadují náhradu, přičemž do boje o lukrativní zakázky vyrazily také ostatní americké automobilky.

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Přesně před rokem jsme vám představili podrobnosti k vozům Ford Taurus a Ford Explorer ve finální specifikaci pro službu u amerických bezpečnostních sborů a nyní byla jejich nabídka dále rozšířena. Sedan Ford Interceptor (Taurus) dostane atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,7 l a proměnným časováním všech ventilů.

Jde přitom o stejnou jednotku, jaká je od počátku policejní anabáze dodávána pro vozy Ford Explorer a i v tomto případě dosahuje výkonu 300 koní (220 kW) a točivého momentu 378 Nm. Svým odladěním překlene mezeru mezi základním šestiválcem 3,5 l s výkonem 285 koní (210 kW) schopným provozu na E85 a špičkovým agregátem 3,5 l EcoBoost V6, který pochází ze sériového provedení Ford Taunus SHO a díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 365 koní (268 kW).

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Novým motorem opatřený Ford Interceptor má být nejvýkonnějším šestiválcem s atmosférickým plněním na trhu a v průměru vykazuje spotřebu 9,4 l/100 km na dálnici a 13,1 l/100 km ve městě (EPA). Podle šéfkonstruktéra projektu Police Interceptor Billa Gubinga má jít o ideální kombinaci vysokých jízdních výkonů a rozumných provozních nákladů.
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků