Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Americké oddělení automobilky Ford obohatilo škálu pohonných jednotek nabízených pro model Interceptor o další, v pořadí již třetí motor.
Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Již na počátku roku 2010 jsme vás informovali o tom, že nástupcem legendárních amerických policejních vozů Ford Crown Victoria má být moderní Ford Interceptor využívající pohonu předních kol a základu ve standardním sedanu Ford Taurus. Klasické „Viktorky“ již ve službách amerických policejních sborů dosluhují a vyžadují náhradu, přičemž do boje o lukrativní zakázky vyrazily také ostatní americké automobilky.

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Přesně před rokem jsme vám představili podrobnosti k vozům Ford Taurus a Ford Explorer ve finální specifikaci pro službu u amerických bezpečnostních sborů a nyní byla jejich nabídka dále rozšířena. Sedan Ford Interceptor (Taurus) dostane atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,7 l a proměnným časováním všech ventilů.

Jde přitom o stejnou jednotku, jaká je od počátku policejní anabáze dodávána pro vozy Ford Explorer a i v tomto případě dosahuje výkonu 300 koní (220 kW) a točivého momentu 378 Nm. Svým odladěním překlene mezeru mezi základním šestiválcem 3,5 l s výkonem 285 koní (210 kW) schopným provozu na E85 a špičkovým agregátem 3,5 l EcoBoost V6, který pochází ze sériového provedení Ford Taunus SHO a díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 365 koní (268 kW).

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Novým motorem opatřený Ford Interceptor má být nejvýkonnějším šestiválcem s atmosférickým plněním na trhu a v průměru vykazuje spotřebu 9,4 l/100 km na dálnici a 13,1 l/100 km ve městě (EPA). Podle šéfkonstruktéra projektu Police Interceptor Billa Gubinga má jít o ideální kombinaci vysokých jízdních výkonů a rozumných provozních nákladů.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky