Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Americké oddělení automobilky Ford obohatilo škálu pohonných jednotek nabízených pro model Interceptor o další, v pořadí již třetí motor.
Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Již na počátku roku 2010 jsme vás informovali o tom, že nástupcem legendárních amerických policejních vozů Ford Crown Victoria má být moderní Ford Interceptor využívající pohonu předních kol a základu ve standardním sedanu Ford Taurus. Klasické „Viktorky“ již ve službách amerických policejních sborů dosluhují a vyžadují náhradu, přičemž do boje o lukrativní zakázky vyrazily také ostatní americké automobilky.

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Přesně před rokem jsme vám představili podrobnosti k vozům Ford Taurus a Ford Explorer ve finální specifikaci pro službu u amerických bezpečnostních sborů a nyní byla jejich nabídka dále rozšířena. Sedan Ford Interceptor (Taurus) dostane atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,7 l a proměnným časováním všech ventilů.

Jde přitom o stejnou jednotku, jaká je od počátku policejní anabáze dodávána pro vozy Ford Explorer a i v tomto případě dosahuje výkonu 300 koní (220 kW) a točivého momentu 378 Nm. Svým odladěním překlene mezeru mezi základním šestiválcem 3,5 l s výkonem 285 koní (210 kW) schopným provozu na E85 a špičkovým agregátem 3,5 l EcoBoost V6, který pochází ze sériového provedení Ford Taunus SHO a díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 365 koní (268 kW).

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Novým motorem opatřený Ford Interceptor má být nejvýkonnějším šestiválcem s atmosférickým plněním na trhu a v průměru vykazuje spotřebu 9,4 l/100 km na dálnici a 13,1 l/100 km ve městě (EPA). Podle šéfkonstruktéra projektu Police Interceptor Billa Gubinga má jít o ideální kombinaci vysokých jízdních výkonů a rozumných provozních nákladů.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků