Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Americké oddělení automobilky Ford obohatilo škálu pohonných jednotek nabízených pro model Interceptor o další, v pořadí již třetí motor.
Ford Taurus Interceptor: policejní speciál s novým motorem

Již na počátku roku 2010 jsme vás informovali o tom, že nástupcem legendárních amerických policejních vozů Ford Crown Victoria má být moderní Ford Interceptor využívající pohonu předních kol a základu ve standardním sedanu Ford Taurus. Klasické „Viktorky“ již ve službách amerických policejních sborů dosluhují a vyžadují náhradu, přičemž do boje o lukrativní zakázky vyrazily také ostatní americké automobilky.

Video | Ford

Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Přesně před rokem jsme vám představili podrobnosti k vozům Ford Taurus a Ford Explorer ve finální specifikaci pro službu u amerických bezpečnostních sborů a nyní byla jejich nabídka dále rozšířena. Sedan Ford Interceptor (Taurus) dostane atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,7 l a proměnným časováním všech ventilů.

Jde přitom o stejnou jednotku, jaká je od počátku policejní anabáze dodávána pro vozy Ford Explorer a i v tomto případě dosahuje výkonu 300 koní (220 kW) a točivého momentu 378 Nm. Svým odladěním překlene mezeru mezi základním šestiválcem 3,5 l s výkonem 285 koní (210 kW) schopným provozu na E85 a špičkovým agregátem 3,5 l EcoBoost V6, který pochází ze sériového provedení Ford Taunus SHO a díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 365 koní (268 kW).

Americká auta | Zajímavosti | Ford

Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Novým motorem opatřený Ford Interceptor má být nejvýkonnějším šestiválcem s atmosférickým plněním na trhu a v průměru vykazuje spotřebu 9,4 l/100 km na dálnici a 13,1 l/100 km ve městě (EPA). Podle šéfkonstruktéra projektu Police Interceptor Billa Gubinga má jít o ideální kombinaci vysokých jízdních výkonů a rozumných provozních nákladů.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků