Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Do služby policejních sborů státu Michigan nastoupí nové Fordy. Dopadly nejlépe ve zkouškách (+ 6x video)

Američtí policisté jsou opravdu ostří, to je o nich všeobecně známo, ale přesto podle statistik v poměru k počtu obyvatel dochází k jejich úmrtí ve službě častěji než kdekoli jinde na světě. Přesto se jejich zřejmě nejběžněji používanou zbraní posledních několika dekád staly klasické sedany Ford Crown Victoria. Gloriola těchto impozantních, nenáročných strojů s výkonnými motory a klasickým uspořádáním pohonné soustavy však zejména pod tlakem na snižování emisí rychle vadne. Na jejich místo se poslední dobou dostávají nové, moderní vozy včetně modelu Chevrolet Caprice PPV

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Ford z těchto důvodů představila již před více než rokem speciální provedení svého modelu Ford Taurus Interceptor, který by měl ve službě v amerických policejních složek dosáhnout stejných předností jako dosavadní „viktorky“, ale překonat je v otázce jízdních výkonů a vlastností, ale především provozních nákladech. Cesta k rozsáhlejšímu využití vozů Taurus a Explorer Interceptor v policejních službách se otevřela poté, co nyní zvítězily ve dvoudenním testování michiganské státní policie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli zkouškami prošly i vozy Taurus Interceptor, skutečnou hvězdou se stal model Ford Explorer Interceptor. Nejen že deklasoval přímého konkurenta v podobě Chevroletu Tahoe v otázce pohybu v lehčím terénu a na nezpevněném povrchu, zkušební řidiče ohromil také svými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a zrychlením. Policejní vozy řad Taurus i Explorer budou nakonec k dispozici výhradně s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovými automatickými převodovkami a s vidlicovými šestiválci s objemem 3,5 l a schopností spalovat etanol ve specifikaci E85. Ford Explorer Interceptor dosahuje výkonu 300 koní (220 kW), zatímco Taurus Interceptor díky dvojici turbodmychadel vykazuje 365 koní (268 kW).   

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků