Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Do služby policejních sborů státu Michigan nastoupí nové Fordy. Dopadly nejlépe ve zkouškách (+ 6x video)

Američtí policisté jsou opravdu ostří, to je o nich všeobecně známo, ale přesto podle statistik v poměru k počtu obyvatel dochází k jejich úmrtí ve službě častěji než kdekoli jinde na světě. Přesto se jejich zřejmě nejběžněji používanou zbraní posledních několika dekád staly klasické sedany Ford Crown Victoria. Gloriola těchto impozantních, nenáročných strojů s výkonnými motory a klasickým uspořádáním pohonné soustavy však zejména pod tlakem na snižování emisí rychle vadne. Na jejich místo se poslední dobou dostávají nové, moderní vozy včetně modelu Chevrolet Caprice PPV

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Ford z těchto důvodů představila již před více než rokem speciální provedení svého modelu Ford Taurus Interceptor, který by měl ve službě v amerických policejních složek dosáhnout stejných předností jako dosavadní „viktorky“, ale překonat je v otázce jízdních výkonů a vlastností, ale především provozních nákladech. Cesta k rozsáhlejšímu využití vozů Taurus a Explorer Interceptor v policejních službách se otevřela poté, co nyní zvítězily ve dvoudenním testování michiganské státní policie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli zkouškami prošly i vozy Taurus Interceptor, skutečnou hvězdou se stal model Ford Explorer Interceptor. Nejen že deklasoval přímého konkurenta v podobě Chevroletu Tahoe v otázce pohybu v lehčím terénu a na nezpevněném povrchu, zkušební řidiče ohromil také svými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a zrychlením. Policejní vozy řad Taurus i Explorer budou nakonec k dispozici výhradně s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovými automatickými převodovkami a s vidlicovými šestiválci s objemem 3,5 l a schopností spalovat etanol ve specifikaci E85. Ford Explorer Interceptor dosahuje výkonu 300 koní (220 kW), zatímco Taurus Interceptor díky dvojici turbodmychadel vykazuje 365 koní (268 kW).   

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků