Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Do služby policejních sborů státu Michigan nastoupí nové Fordy. Dopadly nejlépe ve zkouškách (+ 6x video)

Američtí policisté jsou opravdu ostří, to je o nich všeobecně známo, ale přesto podle statistik v poměru k počtu obyvatel dochází k jejich úmrtí ve službě častěji než kdekoli jinde na světě. Přesto se jejich zřejmě nejběžněji používanou zbraní posledních několika dekád staly klasické sedany Ford Crown Victoria. Gloriola těchto impozantních, nenáročných strojů s výkonnými motory a klasickým uspořádáním pohonné soustavy však zejména pod tlakem na snižování emisí rychle vadne. Na jejich místo se poslední dobou dostávají nové, moderní vozy včetně modelu Chevrolet Caprice PPV

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Ford z těchto důvodů představila již před více než rokem speciální provedení svého modelu Ford Taurus Interceptor, který by měl ve službě v amerických policejních složek dosáhnout stejných předností jako dosavadní „viktorky“, ale překonat je v otázce jízdních výkonů a vlastností, ale především provozních nákladech. Cesta k rozsáhlejšímu využití vozů Taurus a Explorer Interceptor v policejních službách se otevřela poté, co nyní zvítězily ve dvoudenním testování michiganské státní policie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli zkouškami prošly i vozy Taurus Interceptor, skutečnou hvězdou se stal model Ford Explorer Interceptor. Nejen že deklasoval přímého konkurenta v podobě Chevroletu Tahoe v otázce pohybu v lehčím terénu a na nezpevněném povrchu, zkušební řidiče ohromil také svými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a zrychlením. Policejní vozy řad Taurus i Explorer budou nakonec k dispozici výhradně s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovými automatickými převodovkami a s vidlicovými šestiválci s objemem 3,5 l a schopností spalovat etanol ve specifikaci E85. Ford Explorer Interceptor dosahuje výkonu 300 koní (220 kW), zatímco Taurus Interceptor díky dvojici turbodmychadel vykazuje 365 koní (268 kW).   

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků