Ford Taurus a Explorer: nové policejní vozy

Do služby policejních sborů státu Michigan nastoupí nové Fordy. Dopadly nejlépe ve zkouškách (+ 6x video)

Američtí policisté jsou opravdu ostří, to je o nich všeobecně známo, ale přesto podle statistik v poměru k počtu obyvatel dochází k jejich úmrtí ve službě častěji než kdekoli jinde na světě. Přesto se jejich zřejmě nejběžněji používanou zbraní posledních několika dekád staly klasické sedany Ford Crown Victoria. Gloriola těchto impozantních, nenáročných strojů s výkonnými motory a klasickým uspořádáním pohonné soustavy však zejména pod tlakem na snižování emisí rychle vadne. Na jejich místo se poslední dobou dostávají nové, moderní vozy včetně modelu Chevrolet Caprice PPV

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Ford z těchto důvodů představila již před více než rokem speciální provedení svého modelu Ford Taurus Interceptor, který by měl ve službě v amerických policejních složek dosáhnout stejných předností jako dosavadní „viktorky“, ale překonat je v otázce jízdních výkonů a vlastností, ale především provozních nákladech. Cesta k rozsáhlejšímu využití vozů Taurus a Explorer Interceptor v policejních službách se otevřela poté, co nyní zvítězily ve dvoudenním testování michiganské státní policie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli zkouškami prošly i vozy Taurus Interceptor, skutečnou hvězdou se stal model Ford Explorer Interceptor. Nejen že deklasoval přímého konkurenta v podobě Chevroletu Tahoe v otázce pohybu v lehčím terénu a na nezpevněném povrchu, zkušební řidiče ohromil také svými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a zrychlením. Policejní vozy řad Taurus i Explorer budou nakonec k dispozici výhradně s trvalým pohonem všech kol, šestistupňovými automatickými převodovkami a s vidlicovými šestiválci s objemem 3,5 l a schopností spalovat etanol ve specifikaci E85. Ford Explorer Interceptor dosahuje výkonu 300 koní (220 kW), zatímco Taurus Interceptor díky dvojici turbodmychadel vykazuje 365 koní (268 kW).   

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků