Kapitoly článku:
Osvědčená konstrukce
Základní rozměry podvozku Taunusu TC2 byly srovnatelné s jeho předchůdcem, přesto i v roce 1976 nabízely ve své třídě nejširší rozchod kol a nejdelší rozvor náprav. Přední kola i nadále spočívala na lichoběžníkových závěsech s kapalinovými, u dražších verzí S a Ghia plynovými tlumiči, zadní tuhá náprava byla vedena párem podélných a párem šikmých ramen a oproti předchozím generacím dostala standardně zkrutný stabilizátor a nové vinuté pružiny s proměnným stoupáním kvůli progresivní charakteristice pérování.
TC2 Taunus Turnier a Taunus sedan ve výbavě GL
Motory byly pro Taunus TC2 pouze zážehové a vycházely z tehdejších konstrukcí Fordu. Osvědčené řadové čtyřválce Pinto s rozvody OHC byly k mání ve verzích 1,3 l/40 kW, 1,6 l/50 kW, 1,6 l/53 kW a 2,0 l/72 kW a doplněny byly šestiválci V6 OHV ve variantách 2,0 l/66 kW a 2,3 l/79 kW. Beze změn byla převzata čtyřstupňová, manuálně řazená převodovka pověstná ve své době lehkým a přesným řazením a dlouhodobou životností i bez nutnosti výměn olejové náplně (otěr zachycovaly silné permanentní magnety), ovšem rozumní motoristé náplň přesto měnili.
S výjimkou motorů 1,3 l mohl být každý Taunus za příplatek opatřen samočinnou třístupňovou převodovkou Ford C3 Automatic s kapalinovým měničem momentu a chladičem olejové náplně, kterou výrobce doporučoval pro vozy, jež často tahaly těžké přívěsy. Taunus TC2 byl prodáván ve výbavových stupních Taunus, L, GL, S (Sport) a Ghia, ve škále moderních výbavových prvků zdůrazníme alespoň vysokotlaké ostřikovače halogenových světlometů, jež nevyžadovaly nutnost instalace technicky komplikovaných stěračů.
Ford Taunus Ghia (TC3) po modernizaci z roku 1979
Poslední zásadní modernizací prošel Ford Taunus na frankfurtském autosalonu v roce 1979, kdy byl interně přeznačen na TC3 a dočkal se upravených konců karoserie a o 6 % zvětšené zasklené plochy. Dílčích úprav bylo více, včetně nových karburátorů pro čtyřválce 1,3 a 1,6 l snižujících spotřebu i emise COx, ale šlo o poslední pomazání na cestu k radikální výměně. K ní došlo už v roce 1983, kdy byl světu představen nový Ford Sierra.
Technické údaje: Ford Taunus (TC2)
Rok • stupeň výbavy
1976 • Ghia
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 294 cm3
Vrtání • zdvih
90,0 mm • 60,1 mm
Nejvyšší výkon
79 kW (108 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
177 Nm při 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,5 s
Nejvyšší rychlost
173 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 4 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
483 l
Objem palivové nádrže
54 l
Hmotnost: provozní • celková
1 130 kg • 1 565 kg
Prům. spotřeba: komb.
10,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 422 mm • 1 422 mm
Rozměr pneumatik
185/70 R13
Rozměry: délka × šířka × výška
4 380 × 1 700 × 1 362 mm