Ford Taunus TC (1970): unifikační řada v dobovém prospektu

Opět zalistujeme v dobových propagačních materiálech. Vrátíme se o 45 let zpět, abychom se podívali na první Ford Taunus/Cortina (TC), jenž ve střední třídě sloučil do té doby samostatné typy nabízené britskou a německou filiálkou.
Seznam kapitol
  1. Velké slučování, Zásah z USA, Videa
  2. Nabídka verzí, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie

Poslední prospekty:

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu
Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině
Chrysler (1964): modelová nabídka v dobovém prospektu


Velké slučování

Dobové prospekty na svých zaprášených stránkách připomínají dobu, která musela být pro tehdejší motoristy stejně normální, jakou je pro nás ta dnešní. S odstupem času nám ale nabízí bezprostřední závan dávnověku a možnost vrátit se v čase. Pro mnohé to může být výlet do fantazie, pro jiné však jde o návrat do dob, jež si pamatují. Zvláště pokud jde o takový Taunus, který byl svého času zcela běžným koloritem našich ulic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Taunus TC, první unifikovaná řada. V pořadí: Taunus L, XL, GT a luxusní GXL

Minulou neděli jsme se podívali za oceán na půl století starou modelovou nabídku automobilky Chrysler a dnes v našem seriále sestaveném z dobových prospektů pokračujeme. Pro co největší pestrost jsme vám v něm již představili řadu rozmanitých youngtimerů, připomeňme britský Ford Cortina (1964), francouzský Renault 16 (1965), japonskou Hondu Prelude (1978), ale i tuzemskou řadu Škoda 105/120/130 (1987).

Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

Tentokrát si posvítíme na evropský Ford Taunus v generaci s označením TC představené v roce 1970. Šlo o zkratku Taunus Cortina, což mělo zdůraznit, že nabídky německé a britské pobočky automobilky Ford se právě toho roku ve střední třídě protnuly. Zmíněný prospekt najdete i v samostatné fotogalerii. Jde o katalog s 32 stranami vytištěný na křídovém papíře ve formátu A4.

Zásah z USA

Ford Taunus TC nahradil v roce 1970 zároveň německý Ford Taunus P6 i britský Ford Cortina Mk. II. Německý Ford vozy od tohoto roku až do náběhu modernizované verze Ford Taunus TC2 v roce 1975 nabízel na rozdíl od toho britského také v podobě elegantního kupé se splývající zádí, jež mělo být praktičtější a prostornější variantou k modelu Capri.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obálka a úvodní snímky dobového katalogu

První společné řadě Taunus/Cortina se dnes často přezdívá Knudsen. Vývoj tohoto modelu probíhal, se záměrem nabídnout jej jako světový vůz nejen po celé Evropě, ale také v USA, již od poloviny šedesátých let, ovšem razantně do něj zasáhl „Bunkie“ Knudsen. V roce 1968 jej z nejvyšších míst koncernu General Motors přetáhnul Henry Ford II (vnuk zakladatele FMC) do pozice prezidenta Fordu, ovšem už o rok později byl Knudsen za známých okolností propuštěn...

Ford Taunus: ryze německé období

Ford Taunus: ryze německé období

Rtuťovitý, ale racionální „Bunkie“ v projektu TC však zanechal výraznou stopu. Proti Taunusu P6 měla novinka o 51 mm delší rozvor náprav, což spolu s řadou dalších modifikací střechy a boků přineslo podstatné zvětšení prostoru pro posádku i její zavazadla. S ohledem na zkrácené převisy karoserie však byl Taunus TC paradoxně nepatrně kratší.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velké slučování, Zásah z USA, Videa
  2. Nabídka verzí, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků