Ford Taunus TC (1970): unifikační řada v dobovém prospektu

Opět zalistujeme v dobových propagačních materiálech. Vrátíme se o 45 let zpět, abychom se podívali na první Ford Taunus/Cortina (TC), jenž ve střední třídě sloučil do té doby samostatné typy nabízené britskou a německou filiálkou.
Seznam kapitol
  1. Velké slučování, Zásah z USA, Videa
  2. Nabídka verzí, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie

Poslední prospekty:

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu
Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině
Chrysler (1964): modelová nabídka v dobovém prospektu


Velké slučování

Dobové prospekty na svých zaprášených stránkách připomínají dobu, která musela být pro tehdejší motoristy stejně normální, jakou je pro nás ta dnešní. S odstupem času nám ale nabízí bezprostřední závan dávnověku a možnost vrátit se v čase. Pro mnohé to může být výlet do fantazie, pro jiné však jde o návrat do dob, jež si pamatují. Zvláště pokud jde o takový Taunus, který byl svého času zcela běžným koloritem našich ulic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Taunus TC, první unifikovaná řada. V pořadí: Taunus L, XL, GT a luxusní GXL

Minulou neděli jsme se podívali za oceán na půl století starou modelovou nabídku automobilky Chrysler a dnes v našem seriále sestaveném z dobových prospektů pokračujeme. Pro co největší pestrost jsme vám v něm již představili řadu rozmanitých youngtimerů, připomeňme britský Ford Cortina (1964), francouzský Renault 16 (1965), japonskou Hondu Prelude (1978), ale i tuzemskou řadu Škoda 105/120/130 (1987).

Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

Tentokrát si posvítíme na evropský Ford Taunus v generaci s označením TC představené v roce 1970. Šlo o zkratku Taunus Cortina, což mělo zdůraznit, že nabídky německé a britské pobočky automobilky Ford se právě toho roku ve střední třídě protnuly. Zmíněný prospekt najdete i v samostatné fotogalerii. Jde o katalog s 32 stranami vytištěný na křídovém papíře ve formátu A4.

Zásah z USA

Ford Taunus TC nahradil v roce 1970 zároveň německý Ford Taunus P6 i britský Ford Cortina Mk. II. Německý Ford vozy od tohoto roku až do náběhu modernizované verze Ford Taunus TC2 v roce 1975 nabízel na rozdíl od toho britského také v podobě elegantního kupé se splývající zádí, jež mělo být praktičtější a prostornější variantou k modelu Capri.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obálka a úvodní snímky dobového katalogu

První společné řadě Taunus/Cortina se dnes často přezdívá Knudsen. Vývoj tohoto modelu probíhal, se záměrem nabídnout jej jako světový vůz nejen po celé Evropě, ale také v USA, již od poloviny šedesátých let, ovšem razantně do něj zasáhl „Bunkie“ Knudsen. V roce 1968 jej z nejvyšších míst koncernu General Motors přetáhnul Henry Ford II (vnuk zakladatele FMC) do pozice prezidenta Fordu, ovšem už o rok později byl Knudsen za známých okolností propuštěn...

Ford Taunus: ryze německé období

Ford Taunus: ryze německé období

Rtuťovitý, ale racionální „Bunkie“ v projektu TC však zanechal výraznou stopu. Proti Taunusu P6 měla novinka o 51 mm delší rozvor náprav, což spolu s řadou dalších modifikací střechy a boků přineslo podstatné zvětšení prostoru pro posádku i její zavazadla. S ohledem na zkrácené převisy karoserie však byl Taunus TC paradoxně nepatrně kratší.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Velké slučování, Zásah z USA, Videa
  2. Nabídka verzí, Motory, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků