Ford svolá další dva miliony aut kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Ford svolá další dva miliony aut  kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Automobilka Ford, stejně jako několik dalších výrobců, je nucena rozšířit svolávací akci na modely postižené vadnými airbagy Takata. Celkem dopadne na další skoro dva miliony Fordů. Většina z nich ale jezdí v USA a Kanadě, i když několik jich určitě najdeme i v Evropě a jinde.

Do kolotoče povinných svolávacích akcí tak spadnou modely Ford Edge (ročníky 2007 až 2010), Ford Fusion (2006 až 2011), Ford Mustang (2005 až 2011), Ford Ranger (2007 až 2011) a také vozy Lincoln MKX (2007 až 2010), stejně tak v Severní Americe montované Lincolny MKZ a Zephyr (2006 - 2011) a Mercury Milan (2006 až 2011).

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Ford spočítal, že v USA se další svolávací akce týká 1 896 443 aut, v Kanadě 1304 aut a jednoho jediného v Mexiku. Ovšem spousta ročníků těchto aut může být i jinde, především v Evropě, kam se dostala prostřednictvím individuálních importů. Pokud tedy máte některý z výše uvedených modelů, asi bude lepší kontaktovat servis Ford a domluvit se s ním na dalším postupu.

Jen připomínáme, že gigantická svolávací akce na airbagy Takata probíhá po celém světě. Už se týká téměř 70 milionů vyrobených vozů, nejvíce postižená je tím automobilka Honda. Ta musela rozšířit svolávací akce o dalších 21 milionů vozů.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Navíc je riziko vadných airbagů Takata velmi vážné. Nejedná se tedy o nějaký úřednický výmysl, ale o opravdu velký problém. Takže zatímco z aféry Dieselgate se stále všichni staví na hlavu a chtějí na Volkswagenu vysoudit peníze, kvůli selhávajícím jednotkám airbagů Takata dále umírají lidé. Oficiálně se ví o 13 úmrtích a více než stovce vážně zraněných.

Největší riziko je v ojetinách a autech opravovaných po nehodách, kam někdo „nabastlil“ jinou jednotku airbagu, například tu od Takaty s výrobní vadou vyndanou z jiného auta. Dohledat taková auta bude když ne nemožné, tak určitě velmi obtížné.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků