Ford svolá další dva miliony aut kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Ford svolá další dva miliony aut  kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Automobilka Ford, stejně jako několik dalších výrobců, je nucena rozšířit svolávací akci na modely postižené vadnými airbagy Takata. Celkem dopadne na další skoro dva miliony Fordů. Většina z nich ale jezdí v USA a Kanadě, i když několik jich určitě najdeme i v Evropě a jinde.

Do kolotoče povinných svolávacích akcí tak spadnou modely Ford Edge (ročníky 2007 až 2010), Ford Fusion (2006 až 2011), Ford Mustang (2005 až 2011), Ford Ranger (2007 až 2011) a také vozy Lincoln MKX (2007 až 2010), stejně tak v Severní Americe montované Lincolny MKZ a Zephyr (2006 - 2011) a Mercury Milan (2006 až 2011).

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Ford spočítal, že v USA se další svolávací akce týká 1 896 443 aut, v Kanadě 1304 aut a jednoho jediného v Mexiku. Ovšem spousta ročníků těchto aut může být i jinde, především v Evropě, kam se dostala prostřednictvím individuálních importů. Pokud tedy máte některý z výše uvedených modelů, asi bude lepší kontaktovat servis Ford a domluvit se s ním na dalším postupu.

Jen připomínáme, že gigantická svolávací akce na airbagy Takata probíhá po celém světě. Už se týká téměř 70 milionů vyrobených vozů, nejvíce postižená je tím automobilka Honda. Ta musela rozšířit svolávací akce o dalších 21 milionů vozů.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Navíc je riziko vadných airbagů Takata velmi vážné. Nejedná se tedy o nějaký úřednický výmysl, ale o opravdu velký problém. Takže zatímco z aféry Dieselgate se stále všichni staví na hlavu a chtějí na Volkswagenu vysoudit peníze, kvůli selhávajícím jednotkám airbagů Takata dále umírají lidé. Oficiálně se ví o 13 úmrtích a více než stovce vážně zraněných.

Největší riziko je v ojetinách a autech opravovaných po nehodách, kam někdo „nabastlil“ jinou jednotku airbagu, například tu od Takaty s výrobní vadou vyndanou z jiného auta. Dohledat taková auta bude když ne nemožné, tak určitě velmi obtížné.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků