Ford svolá další dva miliony aut kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Ford svolá další dva miliony aut  kvůli airbagům Takata, převážně v USA

Automobilka Ford, stejně jako několik dalších výrobců, je nucena rozšířit svolávací akci na modely postižené vadnými airbagy Takata. Celkem dopadne na další skoro dva miliony Fordů. Většina z nich ale jezdí v USA a Kanadě, i když několik jich určitě najdeme i v Evropě a jinde.

Do kolotoče povinných svolávacích akcí tak spadnou modely Ford Edge (ročníky 2007 až 2010), Ford Fusion (2006 až 2011), Ford Mustang (2005 až 2011), Ford Ranger (2007 až 2011) a také vozy Lincoln MKX (2007 až 2010), stejně tak v Severní Americe montované Lincolny MKZ a Zephyr (2006 - 2011) a Mercury Milan (2006 až 2011).

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Ford spočítal, že v USA se další svolávací akce týká 1 896 443 aut, v Kanadě 1304 aut a jednoho jediného v Mexiku. Ovšem spousta ročníků těchto aut může být i jinde, především v Evropě, kam se dostala prostřednictvím individuálních importů. Pokud tedy máte některý z výše uvedených modelů, asi bude lepší kontaktovat servis Ford a domluvit se s ním na dalším postupu.

Jen připomínáme, že gigantická svolávací akce na airbagy Takata probíhá po celém světě. Už se týká téměř 70 milionů vyrobených vozů, nejvíce postižená je tím automobilka Honda. Ta musela rozšířit svolávací akce o dalších 21 milionů vozů.

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Navíc je riziko vadných airbagů Takata velmi vážné. Nejedná se tedy o nějaký úřednický výmysl, ale o opravdu velký problém. Takže zatímco z aféry Dieselgate se stále všichni staví na hlavu a chtějí na Volkswagenu vysoudit peníze, kvůli selhávajícím jednotkám airbagů Takata dále umírají lidé. Oficiálně se ví o 13 úmrtích a více než stovce vážně zraněných.

Největší riziko je v ojetinách a autech opravovaných po nehodách, kam někdo „nabastlil“ jinou jednotku airbagu, například tu od Takaty s výrobní vadou vyndanou z jiného auta. Dohledat taková auta bude když ne nemožné, tak určitě velmi obtížné.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků