Ford Streetka: slunce nad hlavou (test)

Streetka je roadster postavený na základě dosluhujícho malého modelu Ka. Má manuálně ovládanou látkovou střechu s možností instalace hardtopu. Ačkoliv je hodně drahý, má svoje kouzlo a na silnici zaujme doslova každého.
Ford Streetka: slunce nad hlavou (test)
Seznam kapitol
  1. Krátce k historii Streetky, vzhled se zataženou a staženou střechou
  2. Interiér, sedačky, zavazadlový prostor, práce se střechou
  3. Jízda s větrem ve vlasech, jízdní vlastnosti, motor, zhodnocení
  4. Přehled modelů Ka, oficiální fotografie
  5. Fotografie AutoRevue.cz

Streetka: třetí v řadě

Ford Streetka je v současné době jediný evropský kabriolet této značky. Základem se stal model Ka, který se prodává již osm let; je proto docela podivující, že Ford postavil kabriolet na základě stárnoucího modelu a nepočkal až na novou generaci – více si k historii Ka, Sportka a Streetka můžete přečíst v nedávném testu Sportky. To, že je Streetka postavena na bázi postaršího modelu, je znát zejména na dnes už zastarávající palubní desce (která je ale stále poměrně hezká a nápaditá), a výbavě – není možné dokoupit tempomat, ESP a další moderní prvky výbavy, které se dnes v třídě malých vozů běžně nabízí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Maska je shodná s modelem Sportka, oproti Ka je agresivnější díky větší mřížce chladiče a efektnímu tvaru mlhovek

Na vzhled Streetky spolupracoval Ford s designerském studiem Pininfarina, výsledkem je mimořádně povedené auto, které musí zaujmout každého na první pohled. Podobně jako Sportka má rozšířený rozchod a tedy i přední a zadní nárazníky, které jsou zvýrazněny mohutnými oblouky. Mřížka chladiče byla zvětšena, světla protažena více dozadu. Kapota přechází ke zkrácenému čelnímu sklu; ochranu před větrem poskytuje proto spíše jen osobám s nižším růstem. Boční okna jsou bezrámová, což je v této kategorii vozů nutné.


Tip: Stáhněte si plakáty Streetky se zpěvačkou Kylie Minogue a pětiminutové video s jízdou, skládáním střechy a dalšími záběry!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Se zataženou střechou vypadá z profilu Streetka přinejmenším zajímavě --- Pininfarina se nejvíce podepsal na zádi

Zcela nová je záď, která musela být uzpůsobena pro úplně jiný typ karoserie. Víko zavazadlového prostoru má integrované brzdové světlo uprostřed panelu nad zámkem. Zadní panel postupně klesá a končí integrovaným spoilerem. Pod víkem zavazadlového prostoru se nachází osobitý zadní nárazník (stejný má i Sportka), který má uprostřed integrované zpětné světlo; nepoučená osoba předpokládá, že jde o koncovku výfuku. Zadní skupinová světla byla o kousek zapuštěn do karoserie, aby byl chráněn proti rozbití při menších nehodách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů

Óóó, co to projelo vůkol?

Celkový design vozu musím hodnotit jako nesmírně povedený a přiznávám, že zejména v této oranžové barvě mi ten minikabriolet okamžitě přirostl k srdci. S nataženou střechou vypadá rozhodně lépe než třeba Peugeot 206 CC, u něhož mi moc nesedí mohutná záď; ta se u Streetky mírně svažuje a trochu mi připomíná Nissan 350Z. (Jednomu kamarádovi připomínala Streetka dokonce bugatku.) Pokud sundáte střechu, rázem se s autíčka stává „kočkolap“ – a pokud ho bude řídit dívka, pak „klukolap“. Ostatně obrázky hovoří samy za sebe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Streetka se staženou střechou - no není to hezké auto?

Pokud vám nevoní manuálně ovládaná látková střecha (viz dále), můžete si pořídit hardtop, s nímž vypadá Streetka ještě lépe, zejména díky stejné barvě střechy a oblejším tvarům; látkové provedení je přece jen méně elegantní. Hardtop ovšem není skládací, je možné ho pouze v celku sejmout. To se hodí na zimu – látková střecha je složená a místo ní vás před nečasem ochrání pevná střecha. Na léto ji odložíte do garáže a budete jezdit s látkou. Hardtop bohužel hodně navyšuje už tak vysokou základní cenu, a to o celých 75 tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Za 75 tisíc si můžete pořídit elegantní hardtop v barvě karoserie

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce k historii Streetky, vzhled se zataženou a staženou střechou
  2. Interiér, sedačky, zavazadlový prostor, práce se střechou
  3. Jízda s větrem ve vlasech, jízdní vlastnosti, motor, zhodnocení
  4. Přehled modelů Ka, oficiální fotografie
  5. Fotografie AutoRevue.cz

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků