Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Po Mustangu musí americká automobilka stopnout výrobu dalších modelů. Kvůli nízké poptávce se na dva týdny zastaví tvorba Focusu a hybridu C-Max.
Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Třetí generace modelu Focus se blíží ke konci svého životního cyklu, čímž by se klesající poptávka po tomto voze dala vysvětlit. Na americkém trhu klesly v září prodeje o 14,5 % na 140.049 vozů. Hybridní C-Max šel v číslech také dolů a to o 12,4 %, v tomto případě se prodalo 15.149 kusů.

Na situaci Ford reaguje stopnutím výroby zmiňovaných modelů ve městě Wayne v Michiganu a to na dobu dvou týdnů. Kromě této odstávky bude továrna zavřena také poslední týden v roce 2016 a to díky prázdninám.

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Už před časem jsme vás informovali o tom, že začátkem tohoto měsíce Ford pozastaví také výrobu modelu Mustang ve svém závodě Flat Rock Assembly Plant. A důvod vás nepřekvapí, je jím nízká poptávka. Od počátku roku klesly prodeje o 9,3 %, prodalo se 87.258 automobilů.

Ze strany Fordu to však nebudou jediná opatření. Vedení společnosti už informovalo o snížení počtu směn v továrně v Kansas City, kde vzniká pickup F-150. Změna odstartovala už tento týden a hlavním cílem je nyní prodat všechny dosavadní zásoby. Automobilka dále avizovala odstávky v Kentucky a Mexiku, kde se má produkce sladit s poptávkou po modelech Escape, Fusion, Fiesta či Lincoln.

Nové generace modelu Focus se dočkáme už příští rok a nejinak tomu bude i v případě Fiesty. Aktualizace se dočká také hybridně poháněný C-Max i ryze elektrický Focus. Ten bude nově hostit větší 33,5 kWh baterii, která prodlouží dojezd s nulovými emisemi až na 177 kilometrů.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků