Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Po Mustangu musí americká automobilka stopnout výrobu dalších modelů. Kvůli nízké poptávce se na dva týdny zastaví tvorba Focusu a hybridu C-Max.
Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Třetí generace modelu Focus se blíží ke konci svého životního cyklu, čímž by se klesající poptávka po tomto voze dala vysvětlit. Na americkém trhu klesly v září prodeje o 14,5 % na 140.049 vozů. Hybridní C-Max šel v číslech také dolů a to o 12,4 %, v tomto případě se prodalo 15.149 kusů.

Na situaci Ford reaguje stopnutím výroby zmiňovaných modelů ve městě Wayne v Michiganu a to na dobu dvou týdnů. Kromě této odstávky bude továrna zavřena také poslední týden v roce 2016 a to díky prázdninám.

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Už před časem jsme vás informovali o tom, že začátkem tohoto měsíce Ford pozastaví také výrobu modelu Mustang ve svém závodě Flat Rock Assembly Plant. A důvod vás nepřekvapí, je jím nízká poptávka. Od počátku roku klesly prodeje o 9,3 %, prodalo se 87.258 automobilů.

Ze strany Fordu to však nebudou jediná opatření. Vedení společnosti už informovalo o snížení počtu směn v továrně v Kansas City, kde vzniká pickup F-150. Změna odstartovala už tento týden a hlavním cílem je nyní prodat všechny dosavadní zásoby. Automobilka dále avizovala odstávky v Kentucky a Mexiku, kde se má produkce sladit s poptávkou po modelech Escape, Fusion, Fiesta či Lincoln.

Nové generace modelu Focus se dočkáme už příští rok a nejinak tomu bude i v případě Fiesty. Aktualizace se dočká také hybridně poháněný C-Max i ryze elektrický Focus. Ten bude nově hostit větší 33,5 kWh baterii, která prodlouží dojezd s nulovými emisemi až na 177 kilometrů.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků