Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Po Mustangu musí americká automobilka stopnout výrobu dalších modelů. Kvůli nízké poptávce se na dva týdny zastaví tvorba Focusu a hybridu C-Max.
Ford stopnul výrobu Focusu a hybridního C-Maxu, není o ně zájem

Třetí generace modelu Focus se blíží ke konci svého životního cyklu, čímž by se klesající poptávka po tomto voze dala vysvětlit. Na americkém trhu klesly v září prodeje o 14,5 % na 140.049 vozů. Hybridní C-Max šel v číslech také dolů a to o 12,4 %, v tomto případě se prodalo 15.149 kusů.

Na situaci Ford reaguje stopnutím výroby zmiňovaných modelů ve městě Wayne v Michiganu a to na dobu dvou týdnů. Kromě této odstávky bude továrna zavřena také poslední týden v roce 2016 a to díky prázdninám.

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Už před časem jsme vás informovali o tom, že začátkem tohoto měsíce Ford pozastaví také výrobu modelu Mustang ve svém závodě Flat Rock Assembly Plant. A důvod vás nepřekvapí, je jím nízká poptávka. Od počátku roku klesly prodeje o 9,3 %, prodalo se 87.258 automobilů.

Ze strany Fordu to však nebudou jediná opatření. Vedení společnosti už informovalo o snížení počtu směn v továrně v Kansas City, kde vzniká pickup F-150. Změna odstartovala už tento týden a hlavním cílem je nyní prodat všechny dosavadní zásoby. Automobilka dále avizovala odstávky v Kentucky a Mexiku, kde se má produkce sladit s poptávkou po modelech Escape, Fusion, Fiesta či Lincoln.

Nové generace modelu Focus se dočkáme už příští rok a nejinak tomu bude i v případě Fiesty. Aktualizace se dočká také hybridně poháněný C-Max i ryze elektrický Focus. Ten bude nově hostit větší 33,5 kWh baterii, která prodlouží dojezd s nulovými emisemi až na 177 kilometrů.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků