Po Mustangu musí americká automobilka stopnout výrobu dalších modelů. Kvůli nízké poptávce se na dva týdny zastaví tvorba Focusu a hybridu C-Max.
Třetí generace modelu Focus se blíží ke konci svého životního cyklu, čímž by se klesající poptávka po tomto voze dala vysvětlit. Na americkém trhu klesly v září prodeje o 14,5 % na 140.049 vozů. Hybridní C-Max šel v číslech také dolů a to o 12,4 %, v tomto případě se prodalo 15.149 kusů.
Na situaci Ford reaguje stopnutím výroby zmiňovaných modelů ve městě Wayne v Michiganu a to na dobu dvou týdnů. Kromě této odstávky bude továrna zavřena také poslední týden v roce 2016 a to díky prázdninám.
Už před časem jsme vás informovali o tom, že začátkem tohoto měsíce Ford pozastaví také výrobu modelu Mustang ve svém závodě Flat Rock Assembly Plant. A důvod vás nepřekvapí, je jím nízká poptávka. Od počátku roku klesly prodeje o 9,3 %, prodalo se 87.258 automobilů.
Ze strany Fordu to však nebudou jediná opatření. Vedení společnosti už informovalo o snížení počtu směn v továrně v Kansas City, kde vzniká pickup F-150. Změna odstartovala už tento týden a hlavním cílem je nyní prodat všechny dosavadní zásoby. Automobilka dále avizovala odstávky v Kentucky a Mexiku, kde se má produkce sladit s poptávkou po modelech Escape, Fusion, Fiesta či Lincoln.
Nové generace modelu Focus se dočkáme už příští rok a nejinak tomu bude i v případě Fiesty. Aktualizace se dočká také hybridně poháněný C-Max i ryze elektrický Focus. Ten bude nově hostit větší 33,5 kWh baterii, která prodlouží dojezd s nulovými emisemi až na 177 kilometrů.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost