Ford Start Concept: poprvé se třemi válci

Automobilka Ford v Pekingu představí svoji studii poháněnou tříválcovou verzí pokrokového motoru EcoBoost.

Je to až k nevíře, ale Start Concept je vlastně první zcela vlastní studií mamutího koncernu Ford Motor Company za poslední tři roky, ale jak se zdá, stojí zato. Pod jeho krátkou kapotou se nachází tříválcový motor s objemem 1,0 l, jenž se stane zatím nejmenším zástupcem v nové řadě zážehových motorů EcoBoost. Podle zástupců automobilky by tato jednotka měla dosahovat podobných výkonových parametrů a hodnot točivého momentu jako konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec většího objemu, nicméně má být výrazně hospodárnější a emise CO2 se prý tedy spolehlivě vejdou pod hranici 100 g/km. Pro dosažení optimálních provozních vlastností bude na kompaktní motor, opatřený samozřejmě přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, navazovat šestistupňová, manuálně řazená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ford Start Concept byla vyvinuta s ohledem na moderní trendy směřující k velmi malým, ale pokrokově řešeným automobilům pro přecpané ulice center městských aglomerací. Jeho stylistickému pojetí nelze upřít jistou dávku sebevědomí a elegance, přední maska přitom odkazuje na současné sériové Fordy, zatímco konstrukce zadních sloupků vyvolává vzpomínky na modely Ka nebo Focus první generace.

O osvětlení na obou koncích karoserie se starají tenké a dlouhé pásy složené z LED, samostatné jednotky v předním nárazníku pak zajišťují funkci denních světel. Start Concept údajně nabídne nejmodernější komunikační technologie a posádce zaručí „potěšení z jízdy“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naším cílem bylo navrhnout vůz, jenž půjde daleko za hranice praktických požadavků kladených na prostý pohyb po ulicích měst,“ uvedl Freeman Thomas, Fordův současný šéfdesignér. „Chtěli jsme vytvořit auto, které si zamilujete.“ Na palubě této studie najdeme i současný vývojový stupeň soustavy MyFord Mobile, jež řidiči nabízí dotykový displej umístěný na středové konzoli před řadicí pákou, skrze který lze ovládat řadu funkcí od klimatizace a navigaci až po propojení s telefonem. 

Model Start Concept vytvořil designérský ateliér FMC Strategic Concepts Group Studios sídlící v kalifornském Irvinu. K produkci by minimálně po technické stránce nemusel mít daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Start Concept
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků