Ford Start Concept: poprvé se třemi válci

Automobilka Ford v Pekingu představí svoji studii poháněnou tříválcovou verzí pokrokového motoru EcoBoost.

Je to až k nevíře, ale Start Concept je vlastně první zcela vlastní studií mamutího koncernu Ford Motor Company za poslední tři roky, ale jak se zdá, stojí zato. Pod jeho krátkou kapotou se nachází tříválcový motor s objemem 1,0 l, jenž se stane zatím nejmenším zástupcem v nové řadě zážehových motorů EcoBoost. Podle zástupců automobilky by tato jednotka měla dosahovat podobných výkonových parametrů a hodnot točivého momentu jako konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec většího objemu, nicméně má být výrazně hospodárnější a emise CO2 se prý tedy spolehlivě vejdou pod hranici 100 g/km. Pro dosažení optimálních provozních vlastností bude na kompaktní motor, opatřený samozřejmě přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, navazovat šestistupňová, manuálně řazená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ford Start Concept byla vyvinuta s ohledem na moderní trendy směřující k velmi malým, ale pokrokově řešeným automobilům pro přecpané ulice center městských aglomerací. Jeho stylistickému pojetí nelze upřít jistou dávku sebevědomí a elegance, přední maska přitom odkazuje na současné sériové Fordy, zatímco konstrukce zadních sloupků vyvolává vzpomínky na modely Ka nebo Focus první generace.

O osvětlení na obou koncích karoserie se starají tenké a dlouhé pásy složené z LED, samostatné jednotky v předním nárazníku pak zajišťují funkci denních světel. Start Concept údajně nabídne nejmodernější komunikační technologie a posádce zaručí „potěšení z jízdy“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naším cílem bylo navrhnout vůz, jenž půjde daleko za hranice praktických požadavků kladených na prostý pohyb po ulicích měst,“ uvedl Freeman Thomas, Fordův současný šéfdesignér. „Chtěli jsme vytvořit auto, které si zamilujete.“ Na palubě této studie najdeme i současný vývojový stupeň soustavy MyFord Mobile, jež řidiči nabízí dotykový displej umístěný na středové konzoli před řadicí pákou, skrze který lze ovládat řadu funkcí od klimatizace a navigaci až po propojení s telefonem. 

Model Start Concept vytvořil designérský ateliér FMC Strategic Concepts Group Studios sídlící v kalifornském Irvinu. K produkci by minimálně po technické stránce nemusel mít daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Start Concept

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků