Ford Start Concept: poprvé se třemi válci

Automobilka Ford v Pekingu představí svoji studii poháněnou tříválcovou verzí pokrokového motoru EcoBoost.

Je to až k nevíře, ale Start Concept je vlastně první zcela vlastní studií mamutího koncernu Ford Motor Company za poslední tři roky, ale jak se zdá, stojí zato. Pod jeho krátkou kapotou se nachází tříválcový motor s objemem 1,0 l, jenž se stane zatím nejmenším zástupcem v nové řadě zážehových motorů EcoBoost. Podle zástupců automobilky by tato jednotka měla dosahovat podobných výkonových parametrů a hodnot točivého momentu jako konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec většího objemu, nicméně má být výrazně hospodárnější a emise CO2 se prý tedy spolehlivě vejdou pod hranici 100 g/km. Pro dosažení optimálních provozních vlastností bude na kompaktní motor, opatřený samozřejmě přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním, navazovat šestistupňová, manuálně řazená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ford Start Concept byla vyvinuta s ohledem na moderní trendy směřující k velmi malým, ale pokrokově řešeným automobilům pro přecpané ulice center městských aglomerací. Jeho stylistickému pojetí nelze upřít jistou dávku sebevědomí a elegance, přední maska přitom odkazuje na současné sériové Fordy, zatímco konstrukce zadních sloupků vyvolává vzpomínky na modely Ka nebo Focus první generace.

O osvětlení na obou koncích karoserie se starají tenké a dlouhé pásy složené z LED, samostatné jednotky v předním nárazníku pak zajišťují funkci denních světel. Start Concept údajně nabídne nejmodernější komunikační technologie a posádce zaručí „potěšení z jízdy“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Naším cílem bylo navrhnout vůz, jenž půjde daleko za hranice praktických požadavků kladených na prostý pohyb po ulicích měst,“ uvedl Freeman Thomas, Fordův současný šéfdesignér. „Chtěli jsme vytvořit auto, které si zamilujete.“ Na palubě této studie najdeme i současný vývojový stupeň soustavy MyFord Mobile, jež řidiči nabízí dotykový displej umístěný na středové konzoli před řadicí pákou, skrze který lze ovládat řadu funkcí od klimatizace a navigaci až po propojení s telefonem. 

Model Start Concept vytvořil designérský ateliér FMC Strategic Concepts Group Studios sídlící v kalifornském Irvinu. K produkci by minimálně po technické stránce nemusel mít daleko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Start Concept
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků