I když v Evropě roste popularita crossoverů, Ford nezanedbává tradiční velkoprostorové rodinné vozy.
Možná si říkáte, že investovat tolik úsilí do modernizace široké modelové řady MPV nemá smysl, když nyní v Evropě frčí SUV a crossovery. Ale v nabídce automobilky Ford se velkoprostorové rodinné vozy uchytily dobře a navíc pro ně vždy platilo, že poskytují něco, co většina MPV nabídnout neumí — řidičský požitek.
Ford C-Max a Grand C-Max se drží prozatím v prodejích středních MPV na čtvrtém místě, když se za první tři čtvrtletí letošního roku prodalo v celé Evropě 63 209 aut. Ve stejném období se prodalo 19 805 modelů Galaxy a S-Max a v součtu jsou na třetím místě za Sharanem a Alhambrou.
Blíže jsme se podívali na prakticky kompletní omlazenou modelovou řadu MPV Ford s modely C-Max, S-Max a Galaxy. Pro ucelení si tedy připomeňme základní informace a aktuální české ceny.
Ford C-Max a Grand C-Max
Posunovací dveře modelu Grand C-Max jsou příjemný detail, zvláště když potřebujete naložit děti do sedačky v úzké mezeře. Tříválec 1.0 EcoBoost je pružný a úsporný, ale na dálnici už se trochu trápí. Motor 1.5 EcoBoost je naopak velmi schopný
Omlazený C-Max a Grand C-Max už vyzkoušel důkladně Jirka, takže vás odkážu na starší článek, pokud vás zajímají detaily. Já měl možnost se krátce projet se zajímavým a dynamicky velmi schopným čtyřválcem 1.5 EcoBoost, i když na delší dálniční etapu na mne zbyl trochu nešťastně tříválec 1.0 EcoBoost. Překvapil mne ale rozumnou kultivovaností a spotřebou okolo sedmi litrů, čekal jsem to upřímně mnohem horší.
Velice zajímavé je sedmimístné provedení Grand C-Max s praktickými posunovacími zadními dveřmi. To značně ulehčuje například ukládání dětí do sedačky ve stísněném prostoru parkoviště u nákupního centra. Je to chytrý detail. S motorem 1.5 EcoBoost a automatem Powershift si dovedu Grand C-Max představit jako skvělé rodinné auto. Největšími soupeři C-Maxů jsou Volkswagen Touran či Renault Scénic.
Ceník vozů Ford C-Max a Grand C-Max |
Výbava |
Motorizace |
Převodovka |
Výkon kW/k |
C-Max |
Grand C-Max |
Trend |
1.0 EcoBoost |
6 Man |
74/100 |
401 990,- |
426 990,- |
|
1.0 EcoBoost |
6 Man |
92/125 |
416 990,- |
441 990,- |
|
1.5 Duratorq TDCi |
6 Man |
70/95 |
448 990,- |
473 990,- |
|
1.5 Duratorq TDCi |
6 Man |
88/120 |
472 990,- |
497 990,- |
|
1.5 Duratorq TDCi |
6 Aut |
88/120 |
522 990,- |
547 990,- |
Trend Plus |
1.0 EcoBoost |
6 Man |
92/125 |
454 990,- |
479 990,- |
|
1.5 EcoBoost |
6 Man |
110/150 |
485 990,- |
510 990,- |
|
1.5 Duratorq TDCi |
6 Man |
88/120 |
510 990,- |
535 990,- |
Titanium |
1.0 EcoBoost |
6 Man |
92/125 |
478 990,- |
503 990,- |
|
1.5 EcoBoost |
6 Man |
110/150 |
509 990,- |
534 990,- |
|
1.5 EcoBoost |
6 Aut |
110/150 |
559 990,- |
584 990,- |
|
1.5 Duratorq TDCi |
6 Man |
88/120 |
534 990,- |
559 990,- |
|
2.0 Duratorq TDCi |
6 Man |
110/150 |
570 990,- |
595 990,- |
|
2.0 Duratorq TDCi |
6 Aut |
110/150 |
620 990,- |
645 990,- |
Ford S-Max
Ford S-Max jezdí stále výborně. Navíc je teď pohodlnější, kultivovanější a zkrátka modernější a pocitově kvalitnější. O čtyřkolce za běžných podmínek ani nevíte
I když vypadá nový S-max jako facelift, automobilka ho vydává za úplně novou generaci. Technické změny, které to potvrzují, už kolegové přiblížili dříve. Jen připomeneme, že velikou novinkou je poprvé dostupnost pohonu všech kol k motorizaci 2.0 TDCi. Počasí ale nedovolovalo vyzkoušet pohon 4x4 pořádně, při běžné jízdě o něm ani nevíte. Nově se pod kapotou objevuje také turbodiesel s dvojitým přeplňováním.
Pohon všech kol koupíte výhradně v nejvyšší výbavě Titanium a příplatek za něj činí 50 000 korun. V provedení motoru 2.0 TDCi o výkonu 110 kW máte ke čtyřkolce manuál, silnější varianta o výkonu 132 kW je pak s pohonem všech kol výhradně s automatem Powershift. Zajímavostí je použití jiného typu automatické převodovky u motoru 2.0 EcoBoost, nejedná se o dvouspojkový Powershift. S-Max má tak docela solidní základ k boji s nejbližší konkurencí, kterou je třeba nový Renault Espace nebo Opel Zafira Tourer.
Ceník vozu Ford S-Max |
Výbava |
Motorizace |
Převodovka |
Výkon kW/k |
Cena |
Trend |
1.5 EcoBoost |
6 Man |
110/150 |
682 790,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
88/120 |
736 790,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
110/150 |
778 790,- |
|
2.0 TDCi |
6 Powershift |
110/150 |
828 790,- |
Titanium |
1.5 EcoBoost |
6 Man |
118/160 |
761 990,- |
|
2.0 EcoBoost |
6 Aut |
176/240 |
923 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
110/150 |
857 990,- |
|
2.0 TDCi AWD |
6 Man |
110/150 |
907 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Powershift |
110/150 |
907 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
132/180 |
899 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Powershift |
132/180 |
949 990,- |
|
2.0 TDCi AWD |
6 Powershift |
132/180 |
999 990,- |
|
2.0 TDCi Bi-Turbo |
6 Powershift |
154/210 |
991 990,- |
Ford Galaxy
Nový Ford Galaxy technicky vychází z S-Maxu a má i podobnou motorovou paletu a stejný rozvor. Výhodou je samozřejmě veliký kufr nebo praktičtější sedmimístné provedení, když střecha Galaxy neklesá tak rychle jako u S-Maxu. Zajímavou motorizací je pak dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW spojený s automatem Powershift. Je trochu škoda, že na rozdíl od některých konkurentů nemá Galaxy posunovací zadní dveře, zatímco tenhle užitečný detail nabízí menší Grand C-Max.
V Galaxy je ale k dispozici například sklápění druhé i třetí řady sedadel stiskem tlačítka, takže už nemusíte pobíhat okolo auta a tahat za páčky. Ford tvrdí, že je na třetí řadě sedadel nejvíce místa v porovnání s konkurencí. Tou je třeba Volkswagen Sharan nebo Seat Alhambra.
Když je vám S-Max málo, sedmimístné Galaxy bude to pravé. Po sklopení sedadel uvnitř vznikne obývák. Vážně, dva dospělí si sem docela pohodlně lehnou
Pro všechna nová MPV Ford platí, že mají prakticky plnou bezpečnostní a asistenční výbavu. Ještě můžete připlácet za adaptivní tempomaty a podobně. I základní výbava obsahuje vždy všechno podstatné a na S-Max a Galaxy teď Ford nabízí prodlouženou záruku Ford Protect zdarma již v prodejní ceně vozu.
Ceník vozu Ford Galaxy |
Výbava |
Motorizace |
Převodovka |
Výkon kW/k |
Cena |
Trend |
1.5 EcoBoost |
6 Man |
110/150 |
742 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
88/120 |
796 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
110/150 |
838 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Powershift |
110/150 |
888 990,- |
Titanium |
1.5 EcoBoost |
6 Man |
118/160 |
837 990,- |
|
2.0 EcoBoost |
6 Aut |
176/240 |
999 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
110/150 |
933 990,- |
|
2.0 TDCi AWD |
6 Man |
110/150 |
983 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Powershift |
110/150 |
983 990,- |
|
2.0 TDCi |
6 Man |
132/180 |
975 990,- |
|
2.0 TDCi AWD |
6 Powershift |
132/180 |
1 075 990,- |
|
2.0 TDCi Bi-Turbo |
6 Powershift |
154/210 |
1 067 990,- |