Ford spustil v Evropě výrobu hybridních vozů, z linky sjelo první Mondeo HEV

Ford zahájil výrobu nového Fordu Mondeo Hybrid – prvního hybridního modelu, který značka vyrábí a prodává v Evropě. Hnací ústrojí Mondea Hybrid je tvořeno kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l, elektromotoru a lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,4 kWh. Vůz má kombinovanou spotřebu paliva 4,2 l/100 km a emise CO2 99 g/km.
Ford spustil v Evropě výrobu hybridních vozů, z linky sjelo první Mondeo HEV

„Mondeo Hybrid nabízí zákazníkům to nejlepší z obou světů – nižší spotřebu a emise elektrického pohonu i dojezd a dynamiku tradičního motoru,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky modelové řadě, do níž patří  - nebo budou patřit - i Focus Electric, plug-in hybrid C-MAX Energi i úsporné modely ECOnetic a EcoBoost, získají naši zákazníci ještě širší prostor k optimalizaci provozních nákladů.“

Mondeo se začalo prodávat v roce 1993. Od té doby jich zamířilo k zákazníkům více než 4,8 milionu. Nový model se vyrábí v moderní továrně ve španělské Valencii a v současné době probíhá jeho uvádění na evropské trhy. Mondea s karoserií sedan a zážehovými motory se budou vyrábět také v petrohradském montážním závodě Ford Sollers. Zahájení prodeje v Rusku je naplánováno na rok 2015.

Historicky nejširší paleta motorizací pro nové Mondeo obsahuje nový zážehový motor 1.5 EcoBoost nebo zdokonalený diesel 2.0 TDCi. Mondeo Hybrid je cenově srovnatelné se vznětovými motorizacemi. I tímto způsobem naplňuje Ford svůj příslib nabídnout zákazníkům, pro něž je hospodárnost provozu prvořadým kritériem, co nejširší výběr. 

Ve Spojených státech je Ford druhým největším výrobcem hybridních automobilů. Celkem jich zde vyrobil již 400 000.

Ford Mondeo HEV si mohou zákazníci v ČR objednat už dnes za velmi konkurenčních 762 990 Kč. První vozy se pak na českých silnicích objeví na začátku příštího roku.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků