Ford Sportka: malý sporťáček za slušnou cenu (novinka na českém trhu)

Ford na český trh brzy uvede nový model Sportka. Jde o sportovní variantu známého malého vozu Ka, který je na trhu už od roku 1996. Ten se od klasické Ka liší zejména lepšími jízdními vlastnostmi (zavěšení zadních kol ze současné Fiesty, sportovní pružiny, větší rozchod kol, nižší podvozek), 16" kola z lehkých slitin, střešním spoilerem a sportovními nárazníky. Pohání jej osmiventilová zážehová jedna šestka s výkonem 70 kW (5500 ot.) a točivým momentem 145 Nm (4250 ot.). Maximální rychlost činí 174 km/h, na stovku se Sportka rozjede za 10,6 s; má tedy o poznání lepší dynamiku než StreetKa, která je kvůli přídavným výztuhám o dost těžší. Interiér se pak od standardní verze odlišuje hliníkovými doplňky.

Tip: Stáhněte si plakáty StreetKa a Sportka

Výbava Sportky je poměrně bohatá, zahrnuje např. dva airbagy, ABS, okna v elektrice, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem či příprava pro rádio. Prakticky chybí už jen klimatizace, za kterou si musíte připlatit 29 tisíc korun. Cena Sportky na českém trhu činí 365 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si jízdní dojmy se StreetKou a Sportkou.

Model Motor Cena v Kč
Ka 1,3i 51 kW 234 900
Ka 1,3i 51 kW 239 900
Collection 1,3i 51 kW 267 900
Sportka 1,6i 70 kW 365 000

Kompletní přehled standardních výbav modelů Ka, Ka Collection a Sportka:

Standardní výbava Ka Collection Sportka
Vnější
Manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka, plášť v černé barvě S - -
Manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka, plášť v barvě karoserie - S S
Nárazníky v barvě karoserie, u SportKa sportovní - - S
Přední mlhová světla - - S
Kliky dveří - černé S S S
Ocelové ráfky a plné kryty kol,
pneumatiky 165/65 R13, plnohodnotné náhradní kolo
5 x 13" 5 x 13" -
Ráfky z lehkých slitin s pojistnými šrouby
a pneumatikami 195/45 R16, plechové náhradní kolo
- - 6 x 16"
Ochranné lišty prahů předních dveří - S S
Spoiler zadní - - S
Třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní sklo se stěračem a ostřikovačem S S S
Vnitřní
ABS - - S
Airbag řidiče S S S
Airbag spolujezdce - - S
Deaktivace airbagu spolujezdce - - S
Otáčkoměr - S S
Posilovač řízení S S S
Imobilizér S S S
Alarm obvodový - - S
Částečně výklopná zadní trojúhelníková okna S S S
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče S S S
Přední sportovní sedadla s nastavitelnými hlavovými opěrkami - - S
Osvětlení interiéru ovládané dveřními spínači S S S
Lampičky na čtení map S S S
Kůží potažený volant - S S
Kůží potažená hlavice řadící páky s barevným ozdobným prvkem - S -
Hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení - - S
Sluneční clona u řidiče i spolujezdce (u spolujezdce se zrcátkem) S S S
Osvětlení v zavazadlovém prostoru - - S
Koberec v zavazadlovém prostoru S S S
Varovný signál rozsvícených světel S S S
Příprava pro rádio + anténa + 2 reproduktory S S S
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků