Ford Sportka: malý sporťáček za slušnou cenu (novinka na českém trhu)

Ford na český trh brzy uvede nový model Sportka. Jde o sportovní variantu známého malého vozu Ka, který je na trhu už od roku 1996. Ten se od klasické Ka liší zejména lepšími jízdními vlastnostmi (zavěšení zadních kol ze současné Fiesty, sportovní pružiny, větší rozchod kol, nižší podvozek), 16" kola z lehkých slitin, střešním spoilerem a sportovními nárazníky. Pohání jej osmiventilová zážehová jedna šestka s výkonem 70 kW (5500 ot.) a točivým momentem 145 Nm (4250 ot.). Maximální rychlost činí 174 km/h, na stovku se Sportka rozjede za 10,6 s; má tedy o poznání lepší dynamiku než StreetKa, která je kvůli přídavným výztuhám o dost těžší. Interiér se pak od standardní verze odlišuje hliníkovými doplňky.

Tip: Stáhněte si plakáty StreetKa a Sportka

Výbava Sportky je poměrně bohatá, zahrnuje např. dva airbagy, ABS, okna v elektrice, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem či příprava pro rádio. Prakticky chybí už jen klimatizace, za kterou si musíte připlatit 29 tisíc korun. Cena Sportky na českém trhu činí 365 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si jízdní dojmy se StreetKou a Sportkou.

Model Motor Cena v Kč
Ka 1,3i 51 kW 234 900
Ka 1,3i 51 kW 239 900
Collection 1,3i 51 kW 267 900
Sportka 1,6i 70 kW 365 000

Kompletní přehled standardních výbav modelů Ka, Ka Collection a Sportka:

Standardní výbava Ka Collection Sportka
Vnější
Manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka, plášť v černé barvě S - -
Manuálně ovládaná vnější zpětná zrcátka, plášť v barvě karoserie - S S
Nárazníky v barvě karoserie, u SportKa sportovní - - S
Přední mlhová světla - - S
Kliky dveří - černé S S S
Ocelové ráfky a plné kryty kol,
pneumatiky 165/65 R13, plnohodnotné náhradní kolo
5 x 13" 5 x 13" -
Ráfky z lehkých slitin s pojistnými šrouby
a pneumatikami 195/45 R16, plechové náhradní kolo
- - 6 x 16"
Ochranné lišty prahů předních dveří - S S
Spoiler zadní - - S
Třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní sklo se stěračem a ostřikovačem S S S
Vnitřní
ABS - - S
Airbag řidiče S S S
Airbag spolujezdce - - S
Deaktivace airbagu spolujezdce - - S
Otáčkoměr - S S
Posilovač řízení S S S
Imobilizér S S S
Alarm obvodový - - S
Částečně výklopná zadní trojúhelníková okna S S S
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče S S S
Přední sportovní sedadla s nastavitelnými hlavovými opěrkami - - S
Osvětlení interiéru ovládané dveřními spínači S S S
Lampičky na čtení map S S S
Kůží potažený volant - S S
Kůží potažená hlavice řadící páky s barevným ozdobným prvkem - S -
Hlavice řadicí páky v hliníkovém provedení - - S
Sluneční clona u řidiče i spolujezdce (u spolujezdce se zrcátkem) S S S
Osvětlení v zavazadlovém prostoru - - S
Koberec v zavazadlovém prostoru S S S
Varovný signál rozsvícených světel S S S
Příprava pro rádio + anténa + 2 reproduktory S S S
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků