Ford Sportka: malý ďáblík (megatest)

Sportka je bezesporu zajímavý automobil. Jeho rozměry mohou být někomu k smíchu, ale jen do té doby, než mu malý sporťáček ukáže záda. Sportka jezdí svižně, řeže zatáčky jako o život a navíc dobře vypadá.
Ford Sportka: malý ďáblík (megatest)
Seznam kapitol
  1. Pár slov z historie
  2. Rodina Ka se rozšířila, Sportka je malý sporťáček
  3. Palubní deska, přístroje, ovládání, volant
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, nastupování
  5. Zavazadlový prostor, dynamika, zvuk motoru
  6. Vyšší spotřeba, krátké převody, pružnost, agilní jízda
  7. Tvrdý podvozek, výbava, plusy a minusy, technické parametry
  8. Přehled výbav řady Ka, oficiální fotografie
  9. Fotogalerie, část 2. (snímky z testu)

Všude samé krucánky

Palubní deska je velmi nápaditá, trochu připomíná starší generaci Fiesty. Kaplička s přístroji je protažená v kapkovitou středovou konzolu. Interiér opepřují kulovité výdechy větráků, které nastavují směr foukání otáčením celé konstrukce; stříbrné ozdobné kličky pak otvírají či uzavírají přívod vzduchu. Celá palubní deska, interiér i čalounění jsou laděné v černé barvě, která vypadá možná trochu smutně, ale současně elegantně. Sportka má rovněž vkládané černé koberečky, které vypadají daleko lépe než gumové podložky.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska má rozmanité tvary; někomu se líbí, někomu ne

Přístrojům dominuje velký tachometr, po levé straně je otáčkoměr, po pravé ukazatel paliva. Zatímco otáčkoměr mohl být větší, palivoměr zase menší, případně doplněn teploměrem chladicí kapaliny. Oproti Ka mají přístroje černé pozadí místo bílého, což mne poněkud překvapilo, očekával bych přesný opak – sportovní bílá ve Sportka a černá v Ka. Stejně tak hodiny uprostřed palubní desky nemají bílé podbarvení, které se mi v Ka hodně líbilo. Přístroje nemají podsvícení, jsou osvíceny malým světlem v horní části krytu. Docela mi chyběla kontrolka rozsvícení potkávacích světel; za dne poznáte rozsvícená světla jen podle ovladače. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportka má ve standardu i otáčkoměr --- Hodiny jsou praktické a na očích

Klepněte pro větší obrázek  Kulové výdechy klimatizace jsou ozdobeny chromovými uzávěry

CD přehrávač ve standardu

Rádio s CD přehrávačem je ve standardní výbavě, svým designem do středové konzole dobře zapadá. Má sice odnímací panel s čísly dva až pět, ten ale můžete klidně nechat na místě; rádio je určeno jen pro Ka, takže případnému zloději bude k ničemu. Zvuk se line pouze z předních reproduktorů, basový základ chybí, ale jinak se dá poslouchat v pohodě. Škoda, že přehrávač nezvládá CD-text. Pod rádiem je ovládání příplatkové manuální klimatizace (29 tisíc Kč), pod ní jsou pak tlačítka pro uzavírání vnitřního okruhu, zapnutí zadních mlhovek apod. Červený trojúhelník se nachází poněkud netradičně na sloupku řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Rádio 6000 s CD přehrávačem je ve standardu; dole je ovládání klimatizace
--- Zamykání zpátečky je za příplatek

Volant Ka je pouze dvouramenný, žádný jiný se nedodává. Ve standardu je obšitý kůži s větším obvodem věnce v místě za deset dvě. Věnec je velmi široký, což mi zpočátku k tak malému autu moc nesedělo, ale zvykl jsem si; dobře se do volantu můžete zapřít při svižné jízdě. Volant není nastavitelný ani výškově, ani podélně, takže pozici za volantem budete hledat možná trochu déle. Malou útěchou je výškově nastavitelný sedák (nikoliv celá sedačka), bohužel pohybuje se pouze zadní část. Osobně jsem si na pozici za volantem zvykl velmi rychle, protože občas jezdívám v Káčku své přítelkyně.

Klepněte pro větší obrázek Volant je pouze dvouramenný a má tlustý věnec

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pár slov z historie
  2. Rodina Ka se rozšířila, Sportka je malý sporťáček
  3. Palubní deska, přístroje, ovládání, volant
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, nastupování
  5. Zavazadlový prostor, dynamika, zvuk motoru
  6. Vyšší spotřeba, krátké převody, pružnost, agilní jízda
  7. Tvrdý podvozek, výbava, plusy a minusy, technické parametry
  8. Přehled výbav řady Ka, oficiální fotografie
  9. Fotogalerie, část 2. (snímky z testu)
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků