Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen se dohodly na podpoře harmonizované jednoportové dobíjecí zdířky pro elektromobily v Evropě i ve Spojených státech. Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Sedm výrobců se zároveň dohodlo na podpoře komunikačního protokolu HomePlug Green Phy pro integraci elektrických vozidel do „inteligentních“ rozvodných sítí.

Automobilky Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen stvrdily důležitost jednotného mezinárodního přístupu k dobíjení elektromobilů podpisem společné dohody o Kombinovaném systému dobíjení, který by se měl stát mezinárodně standardizovaným řešením pro dobíjení elektrických vozidel v Evropě i Spojených státech amerických.

Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Díky tomu bude možné dobíjet na jedné rychlodobíjecí stanici elektromobily od Audi, BMW, Daimleru, Fordu, GM, Porsche a Volkswagenu.

Těchto sedm výrobců automobilů věří, že vývoj společného dobíjecího řešení je v zájmu zákazníků, automobilového průmyslu i poskytovatelů dobíjecí infrastruktury. Standardizace sníží náročnost výroby elektromobilů, urychlí instalaci dobíjecích stanic a především zlepší vlastnickou zkušenost majitelů elektromobilů.

Výrobci poukazují na úspěch norem Level 1 a Level 2 (pro 220V dobíjení ve Spojených státech), na jejichž příkladu dokládají, jak standardizace přispívá k rozšíření elektromobilů a zvyšování spokojenosti jejich uživatelů. Harmonizované dobíjení je zpětně kompatibilní s americkým konektorem J1772 i s evropským řešením IEC 62196 Typ 2. Schválení normy J1772 přineslo majitelům elektromobilů jistotu, že budou moci dobíjet svůj vůz na jakékoli stanici podporující Level 2. Před zavedením tohoto standardu přitom zákazník často netušil, zda bude port dobíjecí stanice kompatibilní se zdířkou na jeho konkrétním elektromobilu.

Zdroj: Ford

 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků