Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen se dohodly na podpoře harmonizované jednoportové dobíjecí zdířky pro elektromobily v Evropě i ve Spojených státech. Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Sedm výrobců se zároveň dohodlo na podpoře komunikačního protokolu HomePlug Green Phy pro integraci elektrických vozidel do „inteligentních“ rozvodných sítí.

Automobilky Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen stvrdily důležitost jednotného mezinárodního přístupu k dobíjení elektromobilů podpisem společné dohody o Kombinovaném systému dobíjení, který by se měl stát mezinárodně standardizovaným řešením pro dobíjení elektrických vozidel v Evropě i Spojených státech amerických.

Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Díky tomu bude možné dobíjet na jedné rychlodobíjecí stanici elektromobily od Audi, BMW, Daimleru, Fordu, GM, Porsche a Volkswagenu.

Těchto sedm výrobců automobilů věří, že vývoj společného dobíjecího řešení je v zájmu zákazníků, automobilového průmyslu i poskytovatelů dobíjecí infrastruktury. Standardizace sníží náročnost výroby elektromobilů, urychlí instalaci dobíjecích stanic a především zlepší vlastnickou zkušenost majitelů elektromobilů.

Výrobci poukazují na úspěch norem Level 1 a Level 2 (pro 220V dobíjení ve Spojených státech), na jejichž příkladu dokládají, jak standardizace přispívá k rozšíření elektromobilů a zvyšování spokojenosti jejich uživatelů. Harmonizované dobíjení je zpětně kompatibilní s americkým konektorem J1772 i s evropským řešením IEC 62196 Typ 2. Schválení normy J1772 přineslo majitelům elektromobilů jistotu, že budou moci dobíjet svůj vůz na jakékoli stanici podporující Level 2. Před zavedením tohoto standardu přitom zákazník často netušil, zda bude port dobíjecí stanice kompatibilní se zdířkou na jeho konkrétním elektromobilu.

Zdroj: Ford

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků