Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Ford spolupracuje na vývoji systému rychlého dobíjení elektromobilů

Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen se dohodly na podpoře harmonizované jednoportové dobíjecí zdířky pro elektromobily v Evropě i ve Spojených státech. Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Sedm výrobců se zároveň dohodlo na podpoře komunikačního protokolu HomePlug Green Phy pro integraci elektrických vozidel do „inteligentních“ rozvodných sítí.

Automobilky Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors (GM), Porsche a Volkswagen stvrdily důležitost jednotného mezinárodního přístupu k dobíjení elektromobilů podpisem společné dohody o Kombinovaném systému dobíjení, který by se měl stát mezinárodně standardizovaným řešením pro dobíjení elektrických vozidel v Evropě i Spojených státech amerických.

Jedná se o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Díky tomu bude možné dobíjet na jedné rychlodobíjecí stanici elektromobily od Audi, BMW, Daimleru, Fordu, GM, Porsche a Volkswagenu.

Těchto sedm výrobců automobilů věří, že vývoj společného dobíjecího řešení je v zájmu zákazníků, automobilového průmyslu i poskytovatelů dobíjecí infrastruktury. Standardizace sníží náročnost výroby elektromobilů, urychlí instalaci dobíjecích stanic a především zlepší vlastnickou zkušenost majitelů elektromobilů.

Výrobci poukazují na úspěch norem Level 1 a Level 2 (pro 220V dobíjení ve Spojených státech), na jejichž příkladu dokládají, jak standardizace přispívá k rozšíření elektromobilů a zvyšování spokojenosti jejich uživatelů. Harmonizované dobíjení je zpětně kompatibilní s americkým konektorem J1772 i s evropským řešením IEC 62196 Typ 2. Schválení normy J1772 přineslo majitelům elektromobilů jistotu, že budou moci dobíjet svůj vůz na jakékoli stanici podporující Level 2. Před zavedením tohoto standardu přitom zákazník často netušil, zda bude port dobíjecí stanice kompatibilní se zdířkou na jeho konkrétním elektromobilu.

Zdroj: Ford

 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků