Ford spojil V8 a dva elektromotory. Díváme se na nové srdce Mustangu?

Bude elektřina sloužit k úspoře paliva, nebo k nakopnutí dynamiky? Řeč je přece o Americe, odpověď už předem znáte.

Že Ford plánuje u svých velkých motorů elektrifikaci, už víme zhruba dva roky. Zatím se o tom ale moc nemluví, všichni máme totiž plné ruce práce s opěvováním nového Mustangu GT500, který má prý nakonec podle měření 707 koní. Automobilka totiž tvrdila, že je to přes sedm set, ale kolik přesně neví.

Na snímku z amerického patentového úřadu si nyní můžete prohlédnout první nákres tohoto elektrického plnotučného srdce. Není zatím zcela jasné, zdali se jedná o motor nového Mustangu, nebo o jednotku do chystané modernizace pickupu F-150. V obou autech by ovšem měl být stejný setup.

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Hned první a skvělou zprávou je přítomnost osmi válců. Nákres odhaluje benzínový motor spojený s dvojicí elektromotorů, každé přední kolo dostane po jednom. Pokud tedy elektromotory budou pohánět přední kola a spalovací motor ta zadní, budeme mít první sériově vyráběný Mustang s pohonem všech kol v historii.

Tímto snímkem také můžeme vyvrátit spekulace z minulého roku, které tvrdily, že hybridní verze Mustangu se bude týkat pouze motoru 2.3 EcoBoost. Tehdy se totiž objevil první snímek vozu s modře zářícím logem koně na přední masce. Hybridní Mustang bude využívat filozofii elektrického pohonu stejně jako Dodge. Prostě ji promění v rychlost. A tak se nám to líbí.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Více informací se dozvíme později v tomto roce. Stejně tak i o chystaném elektrickém crossoveru, který se bude inspirovat designem Mustangu. Tento vůz je však zatím zahalen tajemstvím. Hybridní Mustang se začne prodávat v příštím roce.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků