Ford spojil V8 a dva elektromotory. Díváme se na nové srdce Mustangu?

Bude elektřina sloužit k úspoře paliva, nebo k nakopnutí dynamiky? Řeč je přece o Americe, odpověď už předem znáte.

Že Ford plánuje u svých velkých motorů elektrifikaci, už víme zhruba dva roky. Zatím se o tom ale moc nemluví, všichni máme totiž plné ruce práce s opěvováním nového Mustangu GT500, který má prý nakonec podle měření 707 koní. Automobilka totiž tvrdila, že je to přes sedm set, ale kolik přesně neví.

Na snímku z amerického patentového úřadu si nyní můžete prohlédnout první nákres tohoto elektrického plnotučného srdce. Není zatím zcela jasné, zdali se jedná o motor nového Mustangu, nebo o jednotku do chystané modernizace pickupu F-150. V obou autech by ovšem měl být stejný setup.

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Hned první a skvělou zprávou je přítomnost osmi válců. Nákres odhaluje benzínový motor spojený s dvojicí elektromotorů, každé přední kolo dostane po jednom. Pokud tedy elektromotory budou pohánět přední kola a spalovací motor ta zadní, budeme mít první sériově vyráběný Mustang s pohonem všech kol v historii.

Tímto snímkem také můžeme vyvrátit spekulace z minulého roku, které tvrdily, že hybridní verze Mustangu se bude týkat pouze motoru 2.3 EcoBoost. Tehdy se totiž objevil první snímek vozu s modře zářícím logem koně na přední masce. Hybridní Mustang bude využívat filozofii elektrického pohonu stejně jako Dodge. Prostě ji promění v rychlost. A tak se nám to líbí.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Více informací se dozvíme později v tomto roce. Stejně tak i o chystaném elektrickém crossoveru, který se bude inspirovat designem Mustangu. Tento vůz je však zatím zahalen tajemstvím. Hybridní Mustang se začne prodávat v příštím roce.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků