Ford spojil V8 a dva elektromotory. Díváme se na nové srdce Mustangu?

Bude elektřina sloužit k úspoře paliva, nebo k nakopnutí dynamiky? Řeč je přece o Americe, odpověď už předem znáte.

Že Ford plánuje u svých velkých motorů elektrifikaci, už víme zhruba dva roky. Zatím se o tom ale moc nemluví, všichni máme totiž plné ruce práce s opěvováním nového Mustangu GT500, který má prý nakonec podle měření 707 koní. Automobilka totiž tvrdila, že je to přes sedm set, ale kolik přesně neví.

Na snímku z amerického patentového úřadu si nyní můžete prohlédnout první nákres tohoto elektrického plnotučného srdce. Není zatím zcela jasné, zdali se jedná o motor nového Mustangu, nebo o jednotku do chystané modernizace pickupu F-150. V obou autech by ovšem měl být stejný setup.

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Hned první a skvělou zprávou je přítomnost osmi válců. Nákres odhaluje benzínový motor spojený s dvojicí elektromotorů, každé přední kolo dostane po jednom. Pokud tedy elektromotory budou pohánět přední kola a spalovací motor ta zadní, budeme mít první sériově vyráběný Mustang s pohonem všech kol v historii.

Tímto snímkem také můžeme vyvrátit spekulace z minulého roku, které tvrdily, že hybridní verze Mustangu se bude týkat pouze motoru 2.3 EcoBoost. Tehdy se totiž objevil první snímek vozu s modře zářícím logem koně na přední masce. Hybridní Mustang bude využívat filozofii elektrického pohonu stejně jako Dodge. Prostě ji promění v rychlost. A tak se nám to líbí.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Více informací se dozvíme později v tomto roce. Stejně tak i o chystaném elektrickém crossoveru, který se bude inspirovat designem Mustangu. Tento vůz je však zatím zahalen tajemstvím. Hybridní Mustang se začne prodávat v příštím roce.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků