Ford Sollers zahájil výrobu ve třetím montážním závodě; z linky v ruském Tatarstánu začal vyjíždět Ford EcoSport

Ford Sollers zahájil výrobu ve třetím montážním závodě; z linky v ruském Tatarstánu začal vyjíždět Ford EcoSport

Ford Sollers, společný podnik Ford Motor Company a JSC Sollers v Rusku, dnes oficiálně spustil výrobu v modernizovaném závodě u města Naberežnyje Čelny v Tatarstánu.

Druhá montovna Ford Sollers v Tatarstánu a třetí v Rusku bude mít roční kapacitu až 115 000 automobilů. Pracovat v ní má 1 500 lidí. Jako první se zde začíná vyrábět subkompaktní SUV Ford EcoSport ve verzi přizpůsobené potřebám ruských zákazníků. Příští rok přibude také pětidveřová Fiesta.

„S hrdostí oznamujeme zahájení výroby Fordu EcoSport ve třetím montážním závodě Ford Sollers,“ řekl Ted Cannis, prezident a generální ředitel Ford Sollers. „EcoSport úspěšně rozšíří ruskou nabídku Fordu a upevní pozici značky v rychle rostoucím segmentu SUV a crossoverů.“

Od roku 2015 bude Ford Sollers vyrábět v Rusku již 11 různých modelů. Aktuální program zahrnuje kompletní řadu SUV od velkého Exploreru přes Edge a Kugu až po kompaktní EcoSport, stejně jako lehké užitkové vozy i celosvětově populární modely Focus a Mondeo.

V srpnu Ford Sollers oznámil, že během následujících 14 měsíců uvede na trh šest nových modelů včetně tří novinek v segmentech, ve kterých značka Ford zatím není na ruském trhu zastoupena. Od roku 2015 bude Ford Sollers navíc v Tatarstánu vyrábět i motory.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků