Ford školil nejrizikovější skupinu řidičů. Kurzem prošlo 350 mladých šoférů

Ford organizuje akci Driving Skills for Life již patnáct let, letos se však poprvé dostala i do České republiky. Na řadě je bilancování.

Asi nepřekvapí, že nejrizikovější skupinou řidičů jsou ti zpravidla nejméně zkušení, tedy mladí do 24 let. Ford se proto spojil s organizací BESIP a poprvé po patnácti letech organizace Ford Driving Skills For Life přivedl akci i do České republiky.

U Fordů Galaxy a S-Max došlo na modernizaci. Nabídnou nový diesel

U Fordů Galaxy a S-Max došlo na modernizaci. Nabídnou nový diesel

„Statistiky nám říkají, že právě úrazy z dopravních nehod jsou v Evropě nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí ve věkové kategorii do 24 let,“, říká Debborah Channels, projektová manažerka nadace Ford Fund, která je za program zodpovědná. „Právě proto jsme přišli s projektem, v němž se z mladých řidičů snažíme dělat bezpečnější a ohleduplnější účastníky silničního provozu.“

Víkendový program se skládal ze čtyř identických kurzů, v nichž si mladí řidiči vyzkoušeli například rychlý úhybný manévr, nouzové brzdění, ovládání auta ve smyku, nebo si také ověřili, jak se jejich schopnost ovládat auto zhorší, budou-li se při řízení věnovat ovládání chytrého telefonu.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Výuka probíhala ve vozech Ford KA+, Fiesta a Focus. Vedli ji zkušení instruktoři, všichni s aktivními zkušenostmi z motoristického sportu, pod vedením někdejšího vynikajícího soutěžního jezdce Martina Semeráda. Ten připomněl jeden velmi důležitý aspekt celého kurzu: „Spousta z nás prochází různými zdokonalovacími kurzy v mnoha oborech, ne ale v řízení auta – a přitom je to jedna z nejnebezpečnějších věcí, kterou se každý den zabýváme."

Celá akce probíhala pro všechny účastníky zdarma, podmínkami bylo vlastnictví řidičského průkazu skupiny B a věk mezi 18 a 24 roky. Stejné to bude i za rok, kdy se plánuje druhý ročník.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků