Ford Sierra Cosworth RS500

Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS 500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů.
Ford Sierra Cosworth RS500
Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů. Za úpravy „civilních modelů byla zodpovědná společnost Ticford, která se v současné době pro Ford upravuje Pumu Racing.

Motor.

Za hlavní změny oproti standardnímu modelu bylo zvýšení výkonu z 204 ks na 224 ks. RS500 za to vděčí především novému turbodmychadlu Garett T4 a většímu chladiči stlačeného vzduchu. Nová byla také řídící jednotka Weber-Marelli. Závodní veze určené pro okruhové závody, však mohly dosahovat výkonu až 500 ks.

Mezi zajímavosti patří, že Sierra RS500 může díky tvrzenému sedlu válců bezproblémů spalovat i bezolovnatý benzín. Při použití Naturalu 95 je však nutné zvýšit čas mezi jednotlivými zážehy. Této úpravě je však možné se vyhnout tankováním pouze 98 oktanového Naturalu.

Karoserie a interiér.

Zadní křídlo mělo celkově nižší stavbu než na standardních Sierrách z této doby. U RS500 byly také odstraněny přední mlhovky, aby se tak napomohlo lepšímu chlazení předních brzdových kotoučů. Drobnou retuší prošly také ventilační mřížky na přední kapotě. RS500 bylo možné koupit v černé, bílé a v modré barvě. V černé barvě bylo vyrobeno 392 kusů, v bíle 56 kusů a konečně v modré barvě 52 kusů.

RS500 byl především závodní vůz. Z řady významných úspěchů jmenujme vítězství ve Světovém šampionátu cestovních vozů v roce 1987, Evropském šampionátu cestovních vozů v roce 1988 nebo v Skotskou rally 1988.

Zaujala-li Vás Sierra Cosworth RS500 vězte, že podle dostupných informací bylo všech 500 kusů vyrobeno z pravostranným řízením. RS500 se v roce 1987 prodávala za 19 950 liber.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků