Ford Sierra Cosworth RS500

Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS 500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů.
Ford Sierra Cosworth RS500
Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů. Za úpravy „civilních modelů byla zodpovědná společnost Ticford, která se v současné době pro Ford upravuje Pumu Racing.

Motor.

Za hlavní změny oproti standardnímu modelu bylo zvýšení výkonu z 204 ks na 224 ks. RS500 za to vděčí především novému turbodmychadlu Garett T4 a většímu chladiči stlačeného vzduchu. Nová byla také řídící jednotka Weber-Marelli. Závodní veze určené pro okruhové závody, však mohly dosahovat výkonu až 500 ks.

Mezi zajímavosti patří, že Sierra RS500 může díky tvrzenému sedlu válců bezproblémů spalovat i bezolovnatý benzín. Při použití Naturalu 95 je však nutné zvýšit čas mezi jednotlivými zážehy. Této úpravě je však možné se vyhnout tankováním pouze 98 oktanového Naturalu.

Karoserie a interiér.

Zadní křídlo mělo celkově nižší stavbu než na standardních Sierrách z této doby. U RS500 byly také odstraněny přední mlhovky, aby se tak napomohlo lepšímu chlazení předních brzdových kotoučů. Drobnou retuší prošly také ventilační mřížky na přední kapotě. RS500 bylo možné koupit v černé, bílé a v modré barvě. V černé barvě bylo vyrobeno 392 kusů, v bíle 56 kusů a konečně v modré barvě 52 kusů.

RS500 byl především závodní vůz. Z řady významných úspěchů jmenujme vítězství ve Světovém šampionátu cestovních vozů v roce 1987, Evropském šampionátu cestovních vozů v roce 1988 nebo v Skotskou rally 1988.

Zaujala-li Vás Sierra Cosworth RS500 vězte, že podle dostupných informací bylo všech 500 kusů vyrobeno z pravostranným řízením. RS500 se v roce 1987 prodávala za 19 950 liber.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků