Ford Sierra Cosworth RS500

Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS 500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů.
Ford Sierra Cosworth RS500
Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů. Za úpravy „civilních modelů byla zodpovědná společnost Ticford, která se v současné době pro Ford upravuje Pumu Racing.

Motor.

Za hlavní změny oproti standardnímu modelu bylo zvýšení výkonu z 204 ks na 224 ks. RS500 za to vděčí především novému turbodmychadlu Garett T4 a většímu chladiči stlačeného vzduchu. Nová byla také řídící jednotka Weber-Marelli. Závodní veze určené pro okruhové závody, však mohly dosahovat výkonu až 500 ks.

Mezi zajímavosti patří, že Sierra RS500 může díky tvrzenému sedlu válců bezproblémů spalovat i bezolovnatý benzín. Při použití Naturalu 95 je však nutné zvýšit čas mezi jednotlivými zážehy. Této úpravě je však možné se vyhnout tankováním pouze 98 oktanového Naturalu.

Karoserie a interiér.

Zadní křídlo mělo celkově nižší stavbu než na standardních Sierrách z této doby. U RS500 byly také odstraněny přední mlhovky, aby se tak napomohlo lepšímu chlazení předních brzdových kotoučů. Drobnou retuší prošly také ventilační mřížky na přední kapotě. RS500 bylo možné koupit v černé, bílé a v modré barvě. V černé barvě bylo vyrobeno 392 kusů, v bíle 56 kusů a konečně v modré barvě 52 kusů.

RS500 byl především závodní vůz. Z řady významných úspěchů jmenujme vítězství ve Světovém šampionátu cestovních vozů v roce 1987, Evropském šampionátu cestovních vozů v roce 1988 nebo v Skotskou rally 1988.

Zaujala-li Vás Sierra Cosworth RS500 vězte, že podle dostupných informací bylo všech 500 kusů vyrobeno z pravostranným řízením. RS500 se v roce 1987 prodávala za 19 950 liber.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků