Ford Sierra Cosworth RS500

Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS 500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů.
Ford Sierra Cosworth RS500
Za výrobu tohoto slavného modelu vděčí fordovi fanoušci předpisům pro závodní skupinu A. RS500 vycházela ze sériově vyráběné třídveřové Sierry RS Cosworth. RS500 byla vyráběna pouze v roce 1987. Do volného prodeje se dostalo jen 500 kusů. Za úpravy „civilních modelů byla zodpovědná společnost Ticford, která se v současné době pro Ford upravuje Pumu Racing.

Motor.

Za hlavní změny oproti standardnímu modelu bylo zvýšení výkonu z 204 ks na 224 ks. RS500 za to vděčí především novému turbodmychadlu Garett T4 a většímu chladiči stlačeného vzduchu. Nová byla také řídící jednotka Weber-Marelli. Závodní veze určené pro okruhové závody, však mohly dosahovat výkonu až 500 ks.

Mezi zajímavosti patří, že Sierra RS500 může díky tvrzenému sedlu válců bezproblémů spalovat i bezolovnatý benzín. Při použití Naturalu 95 je však nutné zvýšit čas mezi jednotlivými zážehy. Této úpravě je však možné se vyhnout tankováním pouze 98 oktanového Naturalu.

Karoserie a interiér.

Zadní křídlo mělo celkově nižší stavbu než na standardních Sierrách z této doby. U RS500 byly také odstraněny přední mlhovky, aby se tak napomohlo lepšímu chlazení předních brzdových kotoučů. Drobnou retuší prošly také ventilační mřížky na přední kapotě. RS500 bylo možné koupit v černé, bílé a v modré barvě. V černé barvě bylo vyrobeno 392 kusů, v bíle 56 kusů a konečně v modré barvě 52 kusů.

RS500 byl především závodní vůz. Z řady významných úspěchů jmenujme vítězství ve Světovém šampionátu cestovních vozů v roce 1987, Evropském šampionátu cestovních vozů v roce 1988 nebo v Skotskou rally 1988.

Zaujala-li Vás Sierra Cosworth RS500 vězte, že podle dostupných informací bylo všech 500 kusů vyrobeno z pravostranným řízením. RS500 se v roce 1987 prodávala za 19 950 liber.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 054 km
Cena: 234 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků