Ford si u nás za minulý rok výrazně polepšil

Společnost Ford Motor Company uzavřela rok 2002 v České republice s velmi dobrým prodejním výsledkem. Na své konto si totiž připsala celkem 7807 prodaných vozů – a polepšila si tak ve srovnání s rokem 2001 ve všech důležitých kategoriích.

Za loňský rok tak na české silnice vyjelo 4946 nových osobních vozů Ford, což znamená celkové zvýšení prodejů o 7,3 %. Nejprodávanějším osobním Fordem v ČR byl nestárnoucí Focus, který už vstoupil do pátého roku své přítomnosti na českém trhu. Pro Ford Focus se rozhodlo 2203 zákazníků, o 9,9 % více než v roce 2001. Velmi dobře se Fordu dařilo i ve střední třídě s modelem Mondeo: 1818 prodaných vozů znamená zvýšení prodejů o 2,9 procenta.

Úspěch slavil i nový, skutečný rodinný vůz na českém trhu, Ford Fiesta. I přesto, že byla Fiesta oficiálně představena až na podzim loňského roku, našla již 533 zákazníků. Dohromady si tak Ford v osobních automobilech polepšil o 7,3 % a to ho řadí na 6. místo mezi všemi značkami na českém trhu, tedy o místo výše než v roce 2001.

V kategorii lehkých a středních užitkových vozů je Ford i nadále suverénní českou jedničkou – a to zejména díky velkému a trvalému prodejnímu úspěchu Fordu Transit. Ten loni v ČR našel 2808 nových zákazníků – tedy o patnáct procent více než v roce 2001 – a zákonitě si tak udržel titul neprodávanějšího užitkového vozu napříč všemi kategoriemi. Celkově Ford zaznamenal 2861 prodaných užitkových vozů – a to znamená zlepšení o více než 12 procent!

V součtu obou kategorií si pak Ford na českém trhu polepšil o rovných 9 procent, což ho řadí na čtvrté místo mezi dovozci a na páté mezi všemi značkami.

"S našimi loňskými prodejními výsledky jsme velmi spokojeni", komentoval Fordův úspěch jeho generální ředitel Vladimír Vošický. "Zvýšili jsme celkové prodeje o devět procent i přesto, že celý trh šel dolů – a za to se opravdu nemusíme stydět. Důležité však je, že jsme se dokázali zlepšit nejen mezi užitkovými vozy, kde jsme vždycky byli silní, ale také v oblasti osobních automobilů. V tomto trendu hodláme také pokračovat.

Pro letošní rok očekáváme zvýšení prodeje o dalších devět procent, to znamená, že plánujeme prodat nejméně 8 500 osobních a užitkových vozů. Jsem si jist, že to s novinkami, které letos uvedeme na trh, a s našimi nosnými modely, dokážeme", řekl k prodejním výsledkům FMC, s.r.o. generální ředitel firmy Vladimír Vošický.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků