Ford si u nás za minulý rok výrazně polepšil

Společnost Ford Motor Company uzavřela rok 2002 v České republice s velmi dobrým prodejním výsledkem. Na své konto si totiž připsala celkem 7807 prodaných vozů – a polepšila si tak ve srovnání s rokem 2001 ve všech důležitých kategoriích.

Za loňský rok tak na české silnice vyjelo 4946 nových osobních vozů Ford, což znamená celkové zvýšení prodejů o 7,3 %. Nejprodávanějším osobním Fordem v ČR byl nestárnoucí Focus, který už vstoupil do pátého roku své přítomnosti na českém trhu. Pro Ford Focus se rozhodlo 2203 zákazníků, o 9,9 % více než v roce 2001. Velmi dobře se Fordu dařilo i ve střední třídě s modelem Mondeo: 1818 prodaných vozů znamená zvýšení prodejů o 2,9 procenta.

Úspěch slavil i nový, skutečný rodinný vůz na českém trhu, Ford Fiesta. I přesto, že byla Fiesta oficiálně představena až na podzim loňského roku, našla již 533 zákazníků. Dohromady si tak Ford v osobních automobilech polepšil o 7,3 % a to ho řadí na 6. místo mezi všemi značkami na českém trhu, tedy o místo výše než v roce 2001.

V kategorii lehkých a středních užitkových vozů je Ford i nadále suverénní českou jedničkou – a to zejména díky velkému a trvalému prodejnímu úspěchu Fordu Transit. Ten loni v ČR našel 2808 nových zákazníků – tedy o patnáct procent více než v roce 2001 – a zákonitě si tak udržel titul neprodávanějšího užitkového vozu napříč všemi kategoriemi. Celkově Ford zaznamenal 2861 prodaných užitkových vozů – a to znamená zlepšení o více než 12 procent!

V součtu obou kategorií si pak Ford na českém trhu polepšil o rovných 9 procent, což ho řadí na čtvrté místo mezi dovozci a na páté mezi všemi značkami.

"S našimi loňskými prodejními výsledky jsme velmi spokojeni", komentoval Fordův úspěch jeho generální ředitel Vladimír Vošický. "Zvýšili jsme celkové prodeje o devět procent i přesto, že celý trh šel dolů – a za to se opravdu nemusíme stydět. Důležité však je, že jsme se dokázali zlepšit nejen mezi užitkovými vozy, kde jsme vždycky byli silní, ale také v oblasti osobních automobilů. V tomto trendu hodláme také pokračovat.

Pro letošní rok očekáváme zvýšení prodeje o dalších devět procent, to znamená, že plánujeme prodat nejméně 8 500 osobních a užitkových vozů. Jsem si jist, že to s novinkami, které letos uvedeme na trh, a s našimi nosnými modely, dokážeme", řekl k prodejním výsledkům FMC, s.r.o. generální ředitel firmy Vladimír Vošický.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků