Systém uvede vozidlo do smyku přes brzdy a poté moduluje přísun síly tak, aby bylo možné drift udržet. Zdroj: Ford

Systém uvede vozidlo do smyku přes brzdy a poté moduluje přísun síly tak, aby bylo možné drift udržet. | Zdroj: Ford

Driftovací režim měl již Focus třetí generace ve verzi RS. Ta uměla poslat na zadní kola až 70 procent točivého momentu (a rozdělovala sílu mezi jednotlivými koly) a sledovala díky senzorům úhel natočení volantu, rychlost otáčení a další parametry, aby vám pomohla s jízdou bokem.  Zdroj: Ford

Driftovací režim měl již Focus třetí generace ve verzi RS. Ta uměla poslat na zadní kola až 70 procent točivého momentu (a rozdělovala sílu mezi jednotlivými koly) a sledovala díky senzorům úhel natočení volantu, rychlost otáčení a další parametry, aby vám pomohla s jízdou bokem.  | Zdroj: Ford

Že se uvedený princip netýká pouze vozů se spalovacím motorem dokazuje další část textu přihlášky: "Vozidlo zahrnuje motor s klikovým hřídelem, elektrický stroj s hřídelí, přední přídavný pohon (FEAD) s napínacím členem, který operativně spojuje klikový hřídel a hřídel, hnací ústrojí, které operativně spojuje motor s poháněnými koly." Zdroj: Ford

Že se uvedený princip netýká pouze vozů se spalovacím motorem dokazuje další část textu přihlášky: "Vozidlo zahrnuje motor s klikovým hřídelem, elektrický stroj s hřídelí, přední přídavný pohon (FEAD) s napínacím členem, který operativně spojuje klikový hřídel a hřídel, hnací ústrojí, které operativně spojuje motor s poháněnými koly." | Zdroj: Ford

Fungování sysému kromě textu popisuje také blokové schéma, které naznačuje, jakým způsobem hodlá Ford pomoci řidičům s jízdou po dveřích. Zdroj: appft.uspto.gov

Fungování sysému kromě textu popisuje také blokové schéma, které naznačuje, jakým způsobem hodlá Ford pomoci řidičům s jízdou po dveřích. | Zdroj: appft.uspto.gov

V Austrálii se „experti“ dožadovali deaktivace driftovacího sysému z obav před řáděním řidičů chuligánů na veřejných komunikacích. Zdroj: Ford

V Austrálii se „experti“ dožadovali deaktivace driftovacího sysému z obav před řáděním řidičů chuligánů na veřejných komunikacích. | Zdroj: Ford

Ford Focus RS Zdroj: Ford

Ford Focus RS | Zdroj: Ford

Ford Focus RS Zdroj: Ford

Ford Focus RS | Zdroj: Ford

Driftovací režim měl již Focus třetí generace ve verzi RS. Ta uměla poslat na zadní kola až 70 procent točivého momentu (a rozdělovala sílu mezi jednotlivými koly) a sledovala díky senzorům úhel natočení volantu, rychlost otáčení a další parametry, aby vám pomohla s jízdou bokem.  Zdroj: Ford
Že se uvedený princip netýká pouze vozů se spalovacím motorem dokazuje další část textu přihlášky: "Vozidlo zahrnuje motor s klikovým hřídelem, elektrický stroj s hřídelí, přední přídavný pohon (FEAD) s napínacím členem, který operativně spojuje klikový hřídel a hřídel, hnací ústrojí, které operativně spojuje motor s poháněnými koly." Zdroj: Ford
Fungování sysému kromě textu popisuje také blokové schéma, které naznačuje, jakým způsobem hodlá Ford pomoci řidičům s jízdou po dveřích. Zdroj: appft.uspto.gov
V Austrálii se „experti“ dožadovali deaktivace driftovacího sysému z obav před řáděním řidičů chuligánů na veřejných komunikacích. Zdroj: Ford
7
Fotogalerie

Ford si patentoval nový driftovací systém. Fungovat má u spalovacích motorů i elektroaut

Jak zpřístupnit jízdu bokem širokým masám? Modrý ovál měl driftovacího asistenta už před několika lety, nyní vymyslel systém i pro bateriové vozy.

Americká automobilka podala dne 17. března na patentový úřad Spojených států přihlášku vynálezu s jednoduchým názvem „Vozidlo s driftovacím režimem.“ Jeho fungování kromě textu popisuje také blokové schéma, které naznačuje, jakým způsobem hodlá Ford pomoci řidičům s jízdou po dveřích.

Přihláška uvádí následující: "Řídicí jednotka je naprogramována tak, aby v reakci na to, že se vozidlo nachází v driftovacím režimu, odpojila hnaná kola od aktuátoru, zapojila třecí brzdy k zablokování hnaných kol a uvedla aktuátor do režimu řízení rychlosti a dávkovala aktuátoru točivý moment na základě rozdílu mezi naměřenou rychlostí aktuátoru a cílovou rychlostí aktuátoru."

Ve zkratce tedy systém uvede vozidlo do smyku přes brzdy a poté moduluje přísun síly tak, aby bylo možné drift udržet. Že se uvedený princip netýká pouze vozů se spalovacím motorem dokazuje další část textu přihlášky: "Vozidlo zahrnuje motor s klikovým hřídelem, elektrický stroj s hřídelí, přední přídavný pohon (FEAD) s napínacím členem, který operativně spojuje klikový hřídel a hřídel, hnací ústrojí, které operativně spojuje motor s poháněnými koly."

Driftovací režim měl již Ford Focus třetí generace ve verzi RS. Uměl poslat na zadní kola až 70 hnacích sil (a rozděloval sílu mezi jednotlivými koly zadní nápravy) a sledovala díky senzorům úhel natočení volantu, rychlost otáčení a další parametry, aby vám pomohla s jízdou bokem. Například v Austrálii se „experti“ dožadovali jeho deaktivace z obav před řáděním řidičů-chuligánů na veřejných komunikacích. Podobnou pozornost si vysloužil i systém line lock u Mustangu, který umožňoval odpojení zadních brzd pro kontrolované pálení pneumatik.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud