Jak zpřístupnit jízdu bokem širokým masám? Modrý ovál měl driftovacího asistenta už před několika lety, nyní vymyslel systém i pro bateriové vozy.
Americká automobilka podala dne 17. března na patentový úřad Spojených států přihlášku vynálezu s jednoduchým názvem „Vozidlo s driftovacím režimem.“ Jeho fungování kromě textu popisuje také blokové schéma, které naznačuje, jakým způsobem hodlá Ford pomoci řidičům s jízdou po dveřích.
Přihláška uvádí následující: "Řídicí jednotka je naprogramována tak, aby v reakci na to, že se vozidlo nachází v driftovacím režimu, odpojila hnaná kola od aktuátoru, zapojila třecí brzdy k zablokování hnaných kol a uvedla aktuátor do režimu řízení rychlosti a dávkovala aktuátoru točivý moment na základě rozdílu mezi naměřenou rychlostí aktuátoru a cílovou rychlostí aktuátoru."
Ve zkratce tedy systém uvede vozidlo do smyku přes brzdy a poté moduluje přísun síly tak, aby bylo možné drift udržet. Že se uvedený princip netýká pouze vozů se spalovacím motorem dokazuje další část textu přihlášky: "Vozidlo zahrnuje motor s klikovým hřídelem, elektrický stroj s hřídelí, přední přídavný pohon (FEAD) s napínacím členem, který operativně spojuje klikový hřídel a hřídel, hnací ústrojí, které operativně spojuje motor s poháněnými koly."
Driftovací režim měl již Ford Focus třetí generace ve verzi RS. Uměl poslat na zadní kola až 70 hnacích sil (a rozděloval sílu mezi jednotlivými koly zadní nápravy) a sledovala díky senzorům úhel natočení volantu, rychlost otáčení a další parametry, aby vám pomohla s jízdou bokem. Například v Austrálii se „experti“ dožadovali jeho deaktivace z obav před řáděním řidičů-chuligánů na veřejných komunikacích. Podobnou pozornost si vysloužil i systém line lock u Mustangu, který umožňoval odpojení zadních brzd pro kontrolované pálení pneumatik.