Ford si patentoval jedenáctirychlostní automat

Ford si patentoval jedenáctirychlostní automat

Není to tak dávno, kdy šéf společnosti ZF vyvíjející a také vyrábějící automatické převodovky (mimochodem například naprosto špičkový automat ZF-8HP v aktuálních modelech Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover nebo třeba Rolls-Royce) řekl, že devět rychlostí je přirozený limit pro automatickou převodovku.

Volkswagen ale připravuje dokonce desetistupňové DSG pro příští generaci modelu Golf a automobilce Ford byl nyní uznán patent na jedenáctistupňovou automatickou převodovku. Ford si o patent zažádal už na konci roku 2013 a brzy nasadí jiný desetistupňový automat do modelu Ford F-150.

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Automatická převodovka Ford s jedenácti rychlostmi má tři soustavy převodů a spojek. První používá čtyři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy, druhá nabídne dva páry úhlových převodů, tři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy. Třetí soustava pak má čtyři planetární soukolí, čtyři brzdy a dvě spojky.

Ford ještě neuvádí, ve kterém autě novou převodovku použije, ale to, že si ji patentoval, ještě neznamená, že ji nasadí do výroby. Pokud patříte k technickým fanatikům, můžete si celý patent na jedenáctirychlostní automatickou převodovku automobilky Ford prostudovat na stránkách freepatentsonline.com.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků