Ford si patentoval jedenáctirychlostní automat

Ford si patentoval jedenáctirychlostní automat

Není to tak dávno, kdy šéf společnosti ZF vyvíjející a také vyrábějící automatické převodovky (mimochodem například naprosto špičkový automat ZF-8HP v aktuálních modelech Audi, Bentley, BMW, Jeep, Land Rover nebo třeba Rolls-Royce) řekl, že devět rychlostí je přirozený limit pro automatickou převodovku.

Volkswagen ale připravuje dokonce desetistupňové DSG pro příští generaci modelu Golf a automobilce Ford byl nyní uznán patent na jedenáctistupňovou automatickou převodovku. Ford si o patent zažádal už na konci roku 2013 a brzy nasadí jiný desetistupňový automat do modelu Ford F-150.

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Hyundai oficiálně potvrdil vývoj desetistupňové převodovky

Automatická převodovka Ford s jedenácti rychlostmi má tři soustavy převodů a spojek. První používá čtyři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy, druhá nabídne dva páry úhlových převodů, tři planetární soukolí, čtyři spojky a dvě brzdy. Třetí soustava pak má čtyři planetární soukolí, čtyři brzdy a dvě spojky.

Ford ještě neuvádí, ve kterém autě novou převodovku použije, ale to, že si ji patentoval, ještě neznamená, že ji nasadí do výroby. Pokud patříte k technickým fanatikům, můžete si celý patent na jedenáctirychlostní automatickou převodovku automobilky Ford prostudovat na stránkách freepatentsonline.com.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků