Ford si nedá pokoj a koupil zpět Rover

Ztrátový koncern Ford koupil britskou automobilku Rover, přesněji koupil práva na značku zkrachovalého Roveru. Bude tak dokončena menší rošáda, která započala před pár lety, kdy Ford prodal Rover automobilce BMW. Při prodeji se však podepsal dodatek, který Fordu zaručoval předkupní právo pro případ, že by se BMW rozhodlo Roveru zbavit.

Již před měsícem uzavřelo BMW smlouvu o prodeji značky Rover s čínským koncernem Shanghai Automobive Industry, ale Ford se nyní rozhodl využít svého práva a značku odkoupil zpět.

Rozhodl se pro tento krok jen a pouze proto, aby ochránil Land Rover. Bylo by totiž velmi nepříjemné, pokud by se vyráběly jiné Rovery z Číny. Prestiž Land Roveru, která je v západních zemích velmi vysoká, by tím výrazně utrpěla.

Díky tomuto obchodu je také zcela jasné, že Rover zmizel jednou pro vždy ze světa a jeho návrat se v blízké budoucnosti určitě nedá očekávat. Přestože se budou v britských závodech, kde sídlila tato automobilka, znovu vyrábět automobily, dostanou zcela jiný název.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků