Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Je vůbec nutné mít v autě vyhřívané bezpečnostní pásy? Podle Fordu nejspíš ano.

Vyhřívaná sedadla, volant, přední i zadní okno, zrcátka a nyní zřejmě i bezpečnostní pásy. Ford si v poslední době zažádal o patent u mnoha zajímavých až prapodivných vynálezů a do tohoto seznamu bude nyní patřit i patent na vyhřívání pásů. Být bezpečně a hřejivě objatý za volantem svého vozu se nakonec nezdá vůbec špatné.

Těžko říct, zda tento nápad přišel jako odezva od zákazníků Fordu, nebo chce být americká automobilka jednoduše první v řadě a tuto vychytávku si pojistit, kdyby se náhodou uchytila. Každopádně se nejedná o kdovíjak složitou myšlenku. Když už můžeme v dnešních autech najít vyhřívané středové opěrky loktu, proč ne také pásy?

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Do pásu samozřejmě Ford plánuje po celé jeho délce zašít výhřevné těleso. Samotný zámek pásu bude poté fungovat jako konektor pro napájení tělesa. Jakmile řidič zapne pás do zámku, spustí se vyhřívání, načež jeho intenzitu bude moci šofér a pasažér samozřejmě regulovat tlačítky na středovém panelu nebo v infotainmentu. Podobně jako u vyhřívaných sedaček.

Na hrstku patentových nákresů se můžete podívat v galerii. Samotná žádost americkému patentovému úřadu však obsahuje celkem 31 stran detailního rozboru možné výbavy a jejího případného řešení a verzí. Nadšenci do technických hračiček se mohou podívat zde.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Kdo ví, zda bude vyhřívání bezpečnostních pásů nejnovějším hitem komfortní výbavy. Jelikož ale dnes automobilky zacházejí do naprostých maličkostí, jimiž se snaží potěšit zákazníky, vůbec bychom se zavedení této novinky do produkce nedivili.  

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků