Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Je vůbec nutné mít v autě vyhřívané bezpečnostní pásy? Podle Fordu nejspíš ano.

Vyhřívaná sedadla, volant, přední i zadní okno, zrcátka a nyní zřejmě i bezpečnostní pásy. Ford si v poslední době zažádal o patent u mnoha zajímavých až prapodivných vynálezů a do tohoto seznamu bude nyní patřit i patent na vyhřívání pásů. Být bezpečně a hřejivě objatý za volantem svého vozu se nakonec nezdá vůbec špatné.

Těžko říct, zda tento nápad přišel jako odezva od zákazníků Fordu, nebo chce být americká automobilka jednoduše první v řadě a tuto vychytávku si pojistit, kdyby se náhodou uchytila. Každopádně se nejedná o kdovíjak složitou myšlenku. Když už můžeme v dnešních autech najít vyhřívané středové opěrky loktu, proč ne také pásy?

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Do pásu samozřejmě Ford plánuje po celé jeho délce zašít výhřevné těleso. Samotný zámek pásu bude poté fungovat jako konektor pro napájení tělesa. Jakmile řidič zapne pás do zámku, spustí se vyhřívání, načež jeho intenzitu bude moci šofér a pasažér samozřejmě regulovat tlačítky na středovém panelu nebo v infotainmentu. Podobně jako u vyhřívaných sedaček.

Na hrstku patentových nákresů se můžete podívat v galerii. Samotná žádost americkému patentovému úřadu však obsahuje celkem 31 stran detailního rozboru možné výbavy a jejího případného řešení a verzí. Nadšenci do technických hračiček se mohou podívat zde.

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Už se nepolijete. Ford si nechal patentovat držák na nápoje se stabilizátorem

Kdo ví, zda bude vyhřívání bezpečnostních pásů nejnovějším hitem komfortní výbavy. Jelikož ale dnes automobilky zacházejí do naprostých maličkostí, jimiž se snaží potěšit zákazníky, vůbec bychom se zavedení této novinky do produkce nedivili.  

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků