Ford Shelby Mustang 1000 S/C trhá asfalt 1 200 koňmi

Společnost Shelby American v New Yorku představí nové provedení své bestie Mustang 1000 S/C s výkonem naladěným k úrovni Bugatti Veyronu…

Loňský rok byl pro legendární ladičskou společnost Shelby American skutečně významným. Slavilo se 50. výročí prvního modelu AC Cobra, k němuž byly připraveny také tři série Mustangu Shelby, ovšem v květnu téhož roku zemřel zakladatel firmy Carroll Shelby. Co naplat, život jde dál. Nyní přichází speciální série Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014, jež se představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku.

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

První Shelby Mustang 1000 S/C slavil svoji premiéru na stejném místě před rokem, ale letošní stejnojmenná edice jde ještě dále. Opět vychází z provedení Mustang Shelby GT500, ale výkonová špička opět poněkud narostla. Loňský model dával díky přeplňování kompresorem a sadě dalších vylepšení zhruba 950 koní (669 kW) pro silniční a více než 1 100 koní (809 kW) pro provedení určené především k provozu na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014

Pro letošní rok prošel zážehový osmiválec další sérií modifikací, v rámci níž také narostl objem z 5,4 na 5,8 l, těšit se můžeme rovněž na další úpravy pístů, ojnic, klikového hřídele, přeplňování kompresorem a chladicího systému. Podle představitelů Shelby American má motor dosahovat výkonu přibližně 1 200 koní (883 kW). Novinkou se stává zástavba posílené brzdové soustavy a stavitelného tlumení.

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Parametry jízdních výkonů dosud zveřejněny nebyly, ovšem lze se domnívat, že půjde opět o jeden z nejrychlejších sériových automobilů současnosti (alespoň na rovinkách). A cena? V přepočtu 3,1 mil. Kč. Jen pro pořádek: jde jen o cenu přestavby, výchozí automobil Mustang Shelby GT500 v této částce zahrnut není…

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků