Ford Shelby Mustang 1000 S/C trhá asfalt 1 200 koňmi

Společnost Shelby American v New Yorku představí nové provedení své bestie Mustang 1000 S/C s výkonem naladěným k úrovni Bugatti Veyronu…

Loňský rok byl pro legendární ladičskou společnost Shelby American skutečně významným. Slavilo se 50. výročí prvního modelu AC Cobra, k němuž byly připraveny také tři série Mustangu Shelby, ovšem v květnu téhož roku zemřel zakladatel firmy Carroll Shelby. Co naplat, život jde dál. Nyní přichází speciální série Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014, jež se představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku.

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

První Shelby Mustang 1000 S/C slavil svoji premiéru na stejném místě před rokem, ale letošní stejnojmenná edice jde ještě dále. Opět vychází z provedení Mustang Shelby GT500, ale výkonová špička opět poněkud narostla. Loňský model dával díky přeplňování kompresorem a sadě dalších vylepšení zhruba 950 koní (669 kW) pro silniční a více než 1 100 koní (809 kW) pro provedení určené především k provozu na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014

Pro letošní rok prošel zážehový osmiválec další sérií modifikací, v rámci níž také narostl objem z 5,4 na 5,8 l, těšit se můžeme rovněž na další úpravy pístů, ojnic, klikového hřídele, přeplňování kompresorem a chladicího systému. Podle představitelů Shelby American má motor dosahovat výkonu přibližně 1 200 koní (883 kW). Novinkou se stává zástavba posílené brzdové soustavy a stavitelného tlumení.

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Parametry jízdních výkonů dosud zveřejněny nebyly, ovšem lze se domnívat, že půjde opět o jeden z nejrychlejších sériových automobilů současnosti (alespoň na rovinkách). A cena? V přepočtu 3,1 mil. Kč. Jen pro pořádek: jde jen o cenu přestavby, výchozí automobil Mustang Shelby GT500 v této částce zahrnut není…

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků