Ford Shelby Mustang 1000 S/C trhá asfalt 1 200 koňmi

Společnost Shelby American v New Yorku představí nové provedení své bestie Mustang 1000 S/C s výkonem naladěným k úrovni Bugatti Veyronu…

Loňský rok byl pro legendární ladičskou společnost Shelby American skutečně významným. Slavilo se 50. výročí prvního modelu AC Cobra, k němuž byly připraveny také tři série Mustangu Shelby, ovšem v květnu téhož roku zemřel zakladatel firmy Carroll Shelby. Co naplat, život jde dál. Nyní přichází speciální série Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014, jež se představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku.

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

První Shelby Mustang 1000 S/C slavil svoji premiéru na stejném místě před rokem, ale letošní stejnojmenná edice jde ještě dále. Opět vychází z provedení Mustang Shelby GT500, ale výkonová špička opět poněkud narostla. Loňský model dával díky přeplňování kompresorem a sadě dalších vylepšení zhruba 950 koní (669 kW) pro silniční a více než 1 100 koní (809 kW) pro provedení určené především k provozu na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014

Pro letošní rok prošel zážehový osmiválec další sérií modifikací, v rámci níž také narostl objem z 5,4 na 5,8 l, těšit se můžeme rovněž na další úpravy pístů, ojnic, klikového hřídele, přeplňování kompresorem a chladicího systému. Podle představitelů Shelby American má motor dosahovat výkonu přibližně 1 200 koní (883 kW). Novinkou se stává zástavba posílené brzdové soustavy a stavitelného tlumení.

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Parametry jízdních výkonů dosud zveřejněny nebyly, ovšem lze se domnívat, že půjde opět o jeden z nejrychlejších sériových automobilů současnosti (alespoň na rovinkách). A cena? V přepočtu 3,1 mil. Kč. Jen pro pořádek: jde jen o cenu přestavby, výchozí automobil Mustang Shelby GT500 v této částce zahrnut není…

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků