Ford Shelby Mustang 1000 S/C trhá asfalt 1 200 koňmi

Společnost Shelby American v New Yorku představí nové provedení své bestie Mustang 1000 S/C s výkonem naladěným k úrovni Bugatti Veyronu…

Loňský rok byl pro legendární ladičskou společnost Shelby American skutečně významným. Slavilo se 50. výročí prvního modelu AC Cobra, k němuž byly připraveny také tři série Mustangu Shelby, ovšem v květnu téhož roku zemřel zakladatel firmy Carroll Shelby. Co naplat, život jde dál. Nyní přichází speciální série Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014, jež se představí na nadcházejícím autosalonu v New Yorku.

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

Mustang Shelby: tři série k oslavě 50. výročí

První Shelby Mustang 1000 S/C slavil svoji premiéru na stejném místě před rokem, ale letošní stejnojmenná edice jde ještě dále. Opět vychází z provedení Mustang Shelby GT500, ale výkonová špička opět poněkud narostla. Loňský model dával díky přeplňování kompresorem a sadě dalších vylepšení zhruba 950 koní (669 kW) pro silniční a více než 1 100 koní (809 kW) pro provedení určené především k provozu na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby Mustang 1000 S/C modelového roku 2014

Pro letošní rok prošel zážehový osmiválec další sérií modifikací, v rámci níž také narostl objem z 5,4 na 5,8 l, těšit se můžeme rovněž na další úpravy pístů, ojnic, klikového hřídele, přeplňování kompresorem a chladicího systému. Podle představitelů Shelby American má motor dosahovat výkonu přibližně 1 200 koní (883 kW). Novinkou se stává zástavba posílené brzdové soustavy a stavitelného tlumení.

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Ford Mustang GT: za volantem legendy (test)

Parametry jízdních výkonů dosud zveřejněny nebyly, ovšem lze se domnívat, že půjde opět o jeden z nejrychlejších sériových automobilů současnosti (alespoň na rovinkách). A cena? V přepočtu 3,1 mil. Kč. Jen pro pořádek: jde jen o cenu přestavby, výchozí automobil Mustang Shelby GT500 v této částce zahrnut není…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků