Ford Shelby GR-1: další Musclecar z Ameriky

Ford konečně odhalil pečlivě utajovanou studii vozu GR-1. Vůz vznikl ve spolupráci s týmem Shelby. Tahle dvojice má už na svědomí rozporuplný koncept vozu Shelby Cobra, představený na detroidském autosalonu začátkem roku 2004.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: Ford Shelby Cobra (koncept) a Ford GT

GR-1 má základ v supersportovním Fordu GT, dvousedadlový sporťák s karoserií ve tvaru kapky pro co nejlepší aerodynamiku, mohutný nasávací otvor v masce, velká kola na discích z lehkých slitin, světlomety a mlhovky z LED diod, dravý design.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Délka vozu je 4413 mm, šířka 1834 mm a výška pouhých 1168 mm. Rozvor náprav je 2540 mm. Shelby GR-1 je osazen desetiválcem o objemu 6,4 litrů z mateřské automobilky Ford. Při 6750 ot./min. dosáhne tato vysokoobjemová jednotka výkonu 605 koní a maximální kroutící moment 680 Nm nastane v 5550 ot./min. Síla stroje se přenáší na zadní nápravu pomocí šestistupňové převodovky. Devatenáctipalcová kola mají pneumatiky o rozměrech 275/40 vpředu, zadní 345/35.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Otázkou však zůstává, zda se tento koncept dostane do sériové výroby a zda najde své zákazníky, když už je teď na trhu Ford GT.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků