Ford se zapsal do dějin, do servisů svolává bezmála 15 milionů vozů

O takový rekord americký Ford jistě nestál, ale stalo se, musel naplánovat největší preventivní svolávací akci v dějinách. Posledních deset let vozy Ford v USA trápí tempomaty značky Texas Instruments, respektive jejich deaktivační tlačítka. Ta se často přehřívají, což může vést k jejich zapékání a někdy dokonce i k požárům. Americký kontrolní úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Association) eviduje již více než 550 takto zaviněných požárů, z nichž několik dopadlo tragédií. Ford již od počátku devadesátých let z tohoto důvodu průběžně svolává své vozy do servisů k preventivní výměně, jen vloni jich sezval takřka 10 milionů, ale potížím není konec.

Pod nátlakem NHTSA nyní „modrý ovál“ svolává dalších 4,5 milionu automobilů značek Ford a Mercury. Nebude to mít ale snadné, akce se totiž týká i sedmnáct let starých vozidel. Jde přitom o tyto modely: Ford Econoline (1992 - 2003), Ford Excursion (2000 - 2003), Ford Explorer (1995 - 2002), Ford F-Series Super Duty (1993 - 1997, 1999 - 2003), podvozky Ford F-53 (1994), Ford Ranger (1995 - 1997, 2001 - 2003), Ford Windstar (1995 - 2003) a Mercury Mountaineer (1995 - 2002).

Tato preventivní akce odstartuje 26. října a každý majitel výše uvedeného vozu se může obrátit na autorizovaný servis Ford k bezplatné výměně problematického dílu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků