Ford se zapsal do dějin, do servisů svolává bezmála 15 milionů vozů

O takový rekord americký Ford jistě nestál, ale stalo se, musel naplánovat největší preventivní svolávací akci v dějinách. Posledních deset let vozy Ford v USA trápí tempomaty značky Texas Instruments, respektive jejich deaktivační tlačítka. Ta se často přehřívají, což může vést k jejich zapékání a někdy dokonce i k požárům. Americký kontrolní úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Association) eviduje již více než 550 takto zaviněných požárů, z nichž několik dopadlo tragédií. Ford již od počátku devadesátých let z tohoto důvodu průběžně svolává své vozy do servisů k preventivní výměně, jen vloni jich sezval takřka 10 milionů, ale potížím není konec.

Pod nátlakem NHTSA nyní „modrý ovál“ svolává dalších 4,5 milionu automobilů značek Ford a Mercury. Nebude to mít ale snadné, akce se totiž týká i sedmnáct let starých vozidel. Jde přitom o tyto modely: Ford Econoline (1992 - 2003), Ford Excursion (2000 - 2003), Ford Explorer (1995 - 2002), Ford F-Series Super Duty (1993 - 1997, 1999 - 2003), podvozky Ford F-53 (1994), Ford Ranger (1995 - 1997, 2001 - 2003), Ford Windstar (1995 - 2003) a Mercury Mountaineer (1995 - 2002).

Tato preventivní akce odstartuje 26. října a každý majitel výše uvedeného vozu se může obrátit na autorizovaný servis Ford k bezplatné výměně problematického dílu.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků