Ford se zaměří na SUV. Do jejich vývoje vrazí balík, přijede i Bronco

Americká automobilka připravuje velkou expanzi svého segmentu SUV modelů. Těšit se můžeme na celkem 8 nových kousků. Většina bude hybridních.

Kromě autonomních technologií a elektrickému pohonu se v posledních letech v hojné míře mluví o segmentu SUV. Právě na něj sází většina velkých automobilek. Ford se také rozhodl soustředit své plány na tyto koráby silnic. 

Americká automobilka předpokládá, že do roku 2020 bude segment SUV vozů představovat až 50 % maloobchodních prodejů v USA. Přišlo tak k rozhodnutí přesunout 7 miliard dolarů na vývoj SUV. Peníze budou využity na vytvoření celkem osmi modelů. Ford se tak stane jednou z mála vyrobců, kteří budou mít ve své nabídce více než šest vozů ze segmentu SUV. 

Ford v ČR začíná prodávat modernizovaný Transit Custom a Tourneo Custom

Ford v ČR začíná prodávat modernizovaný Transit Custom a Tourneo Custom

Pět z nich přijde na trh s hybridními pohonnými jednotkami. Jeden s označením Mach 1 bude poháněn čistě elektřinou. Do dealerství se také vrátí oživená legenda Bronco. Kromě alternativních forem pohonu se chce automobilka zaměřit také na SUV s velkým objemem. V příštím roce bychom se tak měli dočkat nových generací modelů Escape a Explorer.

Podle údajů společnosti JATO Dynamics bylo z 86 milionů vozů prodávaných po celém světě v roce 2017 34 procent vozů ze segmentu SUV. Největší oblibě se těšili středně velká SUV (16,6 %), které následovala velká SUV se 17,7 procenty. Plány Fordu by se mohli vyplatit hlavně v Severní Americe. Právě zde byly v loňském roce dva ze tří prodaných vozů SUV. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků