Ford se v Evropě zaměří na další SUV. Možná to odnesou MPV...

Ford není spokojen se svými tržbami v Evropě a stejně jako v USA možná chystá docela razantní změny v modelové řadě. Popularita SUV a crossoverů by tak mohla ohrozit další řadu známých modelů.

Podobné kroky jako na trhu Severní Ameriky se možná dotknou i trhu evropského. Dříve Ford oznámil, že na domácí půdě z důvodu nízkého zájmu ukončí produkci Fusionu, Fiesty a Taurusu. Automobilka se totiž chce soustředit na výnosnější a tedy populárnější kategorii crossoverů a pick-upů.

Výrobce ovšem nyní prohlašuje, že na základě příjmů bylo poslední čtvrtletí obzvláště náročné rovněž pro evropskou a asijsko-pacifickou odnož Fordu. V plánu je tedy snížit náklady, vylepšit efektivitu produkce a přesunout svůj kapitál do segmentů, které dokážou zajistit odpovídající zisk.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Není tak překvapením, že automobilka přímo zmiňuje ještě přesnější „zaměření na růst nabídky vozů kategorie SUV“. Podle Auto News Europe je Ford extrémně nespokojený s dosavadní ztrátou 62,3 milionu euro a letošní rok tak nebude pro výrobce na evropském trhu pravděpodobně ziskový.

„Část našeho portfolia, která si na evropském trhu nevede dobře, představuje většinu zdejší produkce a vynaložených prostředků,“ uvedl finanční ředitel Fordu Bob Shanks. Mezi nejméně populární modely pak mají patřit hlavně vozy kategorie MPV jako C-Max, S-Max nebo Galaxy, ale také například Mondeo.

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Už dříve přitom Ford ukončil výrobu menšího MPV B-Max, o které jednoduše nebyl zájem. Místo něj začal na stejné lince montovat nejnovější crossover EcoSport. I když se tedy zatím jedná o pouhé spekulace, je možné, že podobný osud potká i jeden z výše zmíněných modelů. Prodeje Mondea pak sice klesají, z Evropy se nicméně jenom tak neodebere. V příštím roce má totiž dorazit hybridní varianta v provedení kombi. A potom se uvidí...

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků