Ford se v Evropě zaměří na další SUV. Možná to odnesou MPV...

Ford není spokojen se svými tržbami v Evropě a stejně jako v USA možná chystá docela razantní změny v modelové řadě. Popularita SUV a crossoverů by tak mohla ohrozit další řadu známých modelů.

Podobné kroky jako na trhu Severní Ameriky se možná dotknou i trhu evropského. Dříve Ford oznámil, že na domácí půdě z důvodu nízkého zájmu ukončí produkci Fusionu, Fiesty a Taurusu. Automobilka se totiž chce soustředit na výnosnější a tedy populárnější kategorii crossoverů a pick-upů.

Výrobce ovšem nyní prohlašuje, že na základě příjmů bylo poslední čtvrtletí obzvláště náročné rovněž pro evropskou a asijsko-pacifickou odnož Fordu. V plánu je tedy snížit náklady, vylepšit efektivitu produkce a přesunout svůj kapitál do segmentů, které dokážou zajistit odpovídající zisk.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Není tak překvapením, že automobilka přímo zmiňuje ještě přesnější „zaměření na růst nabídky vozů kategorie SUV“. Podle Auto News Europe je Ford extrémně nespokojený s dosavadní ztrátou 62,3 milionu euro a letošní rok tak nebude pro výrobce na evropském trhu pravděpodobně ziskový.

„Část našeho portfolia, která si na evropském trhu nevede dobře, představuje většinu zdejší produkce a vynaložených prostředků,“ uvedl finanční ředitel Fordu Bob Shanks. Mezi nejméně populární modely pak mají patřit hlavně vozy kategorie MPV jako C-Max, S-Max nebo Galaxy, ale také například Mondeo.

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Už dříve přitom Ford ukončil výrobu menšího MPV B-Max, o které jednoduše nebyl zájem. Místo něj začal na stejné lince montovat nejnovější crossover EcoSport. I když se tedy zatím jedná o pouhé spekulace, je možné, že podobný osud potká i jeden z výše zmíněných modelů. Prodeje Mondea pak sice klesají, z Evropy se nicméně jenom tak neodebere. V příštím roce má totiž dorazit hybridní varianta v provedení kombi. A potom se uvidí...

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek