Ford se odhodlal k velkému výprodeji svých vozů

Americká automobilka Ford v rámci svého restrukturalizačního plánu sáhne po poněkud netradičním řešení.

Nedávné oznámení, že omezí výrobu vybraných modelů, totiž doplní další akce. Ford si spočítal, že ani omezení výroby nepřinese potřebný efekt, protože v této chvíli stojí na parkovištích a u dealerů více než 600 000 nových vozů (Ford přitom ročně vyrobí necelých 3,5 mil. vozů), které čekají na zákazníky.

Finance, které jsou tak "utopené" v těchto vozech a automobilce samozřejmě chybí. Proto se Ford rozhodl, že nabídne zájemcům financování prostřednictvím splátek, které budou zcela bez úroků. Takto financovat bude možno vozy až na tři roky a zákazník tak získá nemalou úsporu.

Navíc nebude automobilka vyžadovat ani potvrzení o příjmech a podstoupí tak riziko, že o takové vozy projeví zájem zákazníci, kteří nebudou schopni vůz splácet a po čase jim bude zabaveno.

O tom, že Ford prodává zásoby jak to jen jde, hovoří i fakt, že v poslední době prodává ohromné množství vozů tzv. fleetovým zákazníkům, tedy větším firmám. Úspěch na tomto poli přitom mnohdy značí schopnost dodavatele zminimalizovat své marže k nule, popř. prodávat zcela pod cenou. Nutno dodat, že stále hovoříme o americkém Fordu, evropská odnož má, zdá se, k podobným razantním opatřením daleko.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků