Ford se odhodlal k velkému výprodeji svých vozů

Americká automobilka Ford v rámci svého restrukturalizačního plánu sáhne po poněkud netradičním řešení.

Nedávné oznámení, že omezí výrobu vybraných modelů, totiž doplní další akce. Ford si spočítal, že ani omezení výroby nepřinese potřebný efekt, protože v této chvíli stojí na parkovištích a u dealerů více než 600 000 nových vozů (Ford přitom ročně vyrobí necelých 3,5 mil. vozů), které čekají na zákazníky.

Finance, které jsou tak "utopené" v těchto vozech a automobilce samozřejmě chybí. Proto se Ford rozhodl, že nabídne zájemcům financování prostřednictvím splátek, které budou zcela bez úroků. Takto financovat bude možno vozy až na tři roky a zákazník tak získá nemalou úsporu.

Navíc nebude automobilka vyžadovat ani potvrzení o příjmech a podstoupí tak riziko, že o takové vozy projeví zájem zákazníci, kteří nebudou schopni vůz splácet a po čase jim bude zabaveno.

O tom, že Ford prodává zásoby jak to jen jde, hovoří i fakt, že v poslední době prodává ohromné množství vozů tzv. fleetovým zákazníkům, tedy větším firmám. Úspěch na tomto poli přitom mnohdy značí schopnost dodavatele zminimalizovat své marže k nule, popř. prodávat zcela pod cenou. Nutno dodat, že stále hovoříme o americkém Fordu, evropská odnož má, zdá se, k podobným razantním opatřením daleko.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků