Ford se k zadnímu pohonu nevrátí

Až do nedávna americký Ford hovořil o nové generaci svých sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu, tedy motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež se měla na trhu objevit pod značkami Ford i Lincoln. Pokles zájmu o velké sedany však včera přivedl FMC k rozhodnutí, že bude celý tento projekt zrušen. Šéfdesignér Fordu J Mays totiž oznámil, že se projekt platformy RWD ocitl mimo hru a že se Ford nyní soustředí na jiné, lukrativnější segmenty trhu.

O plánované nové platformě RWD před půl rokem informovali Alan Mulally a Derrick Kuzak z nejvyššího vedení FMC, ale nyní museli své plány pod tlakem okolností přehodnotit. Na první pohled se tehdy mohlo zdát, že jde o sentimentální krok směřující na konzervativní zákazníky, ale věc byla důkladně promyšlena. Platforma měla totiž vzniknout s výrazným přispěním vývojových kanceláří Fordu v Austrálii, kde mají „zadohraby“ v daných třídách takřka neotřesitelnou pozici. Odtud se pak měla přesunout i na severoamerický kontinent, fandové přitom tajně doufali v eventuální návrat Fordů se zadním pohonem i do Evropy. Dnes je však těmto nadějím konec. 

Klepněte pro větší obrázek
Australský Ford Falcon
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků