Ford se chce svézt na módní vlně. Soustředí se na SUV a pick-upy

Ford směřuje svůj vývoj od klasických tříd stále více k vozům SUV, potvrdil to šéf automobilky Mark Fields. Činí tak z přání a preferencí svých zákazníků.
Ford se chce svézt na módní vlně. Soustředí se na SUV a pick-upy

Podle Fieldse musí přestat Ford přemýšlet, jak zaujmout zákazníky svými klasickými vozy. Místo toho je potřeba jim jít naproti. „Budeme se soustředit na segmenty, kam migrují zákazníci klasických tříd. Ať už to jsou SUV nebo pick-upy, už teď je děláme dobře,“ naznačil Fields směřování značky. Na druhou stranu si však Fields pro svá vyjádření nechává otevřená zadní vrátka. Přiznává, že není jednoduché některé tradiční modely přestat vyrábět: „Nikdy nevíte, kam se otočí vnímání zákazníků či nejrůznější předpisy. Musíme mít stále širokou paletu modelů.“

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Šéf modrého oválu také potvrdil výrobu modelu Bronco a nového Rangeru v továrně v Michiganu. Únik této informace způsobila slovní přestřelka Fordu s americkým kandidátem na prezidenta Donalda Trumpa. Ten se rozčiloval nad opačnou tendencí, kterou Fields také potvrdil. Přesun výroby malých vozů do Mexika je plánován na rok 2018.

Vyjádření Fordu je o to zajímavější, že značka s modrým oválem ve znaku rozhodně není tou, která by trend SUV a pick-upů ignorovala. Vždyť na domácím trhu se svou řadou pick-upů F-series dominuje a atakuje i přední příčky žebříčku světového. Na českém trhu má zákazník v tomto segmentu na výběr z vozů jako Kuga, Edge či Ranger. Za oceánem to je, krom řady F, navíc krabicovitý Flex, Explorer a největší Expedition.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků