Ford sází na technologii 3D pletení. Potahy sedaček vám už klidně nabíjí telefon

Rychlejší proces výroby, absence produkce odpadu a ještě širší možnosti v případě designu. U Fordu nyní pracují s technologií 3D pletení.

O 3D tisku už dnes slyšel asi každý. Co byste ale řekli na technologii 3D pletení? Právě tímto směrem se chce Ford ubírat v případě tvorby potahů sedaček a dalšího čalounění budoucích modelů. Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce.

Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.  

Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. Stejně tak ale lze při jediném procesu výroby potahu využít například kombinace vlny, hedvábí a vláken z recyklovaných zdrojů.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

A především z pohledu zákazníka nabízí 3D pletení mnohem širší možnosti personalizace potahů pro jednotlivé modely a verze. 3D pletením je možné snadno vytvořit i potahy se zabudovanou konektivitou, takže může sedačka například obsahovat kapsu pro bezdrátové nabíjení telefonu, senzory a čidla hlídající zdravotní stav řidiče nebo ovladače pro další funkce vozu.

„3D pletení nabízí nebývalé možnosti, které posunují hranice designu a zajistí řidiči a pasažérům ještě pohodlnější a snadnější cestování autem,“ uvedla Anais Castinel, designérka interiéru evropské divize Fordu. Určité možnosti technologie 3D pletení jsou ostatně ukázány na videu níže.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků