Ford sází na technologii 3D pletení. Potahy sedaček vám už klidně nabíjí telefon

Rychlejší proces výroby, absence produkce odpadu a ještě širší možnosti v případě designu. U Fordu nyní pracují s technologií 3D pletení.

O 3D tisku už dnes slyšel asi každý. Co byste ale řekli na technologii 3D pletení? Právě tímto směrem se chce Ford ubírat v případě tvorby potahů sedaček a dalšího čalounění budoucích modelů. Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce.

Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.  

Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. Stejně tak ale lze při jediném procesu výroby potahu využít například kombinace vlny, hedvábí a vláken z recyklovaných zdrojů.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

A především z pohledu zákazníka nabízí 3D pletení mnohem širší možnosti personalizace potahů pro jednotlivé modely a verze. 3D pletením je možné snadno vytvořit i potahy se zabudovanou konektivitou, takže může sedačka například obsahovat kapsu pro bezdrátové nabíjení telefonu, senzory a čidla hlídající zdravotní stav řidiče nebo ovladače pro další funkce vozu.

„3D pletení nabízí nebývalé možnosti, které posunují hranice designu a zajistí řidiči a pasažérům ještě pohodlnější a snadnější cestování autem,“ uvedla Anais Castinel, designérka interiéru evropské divize Fordu. Určité možnosti technologie 3D pletení jsou ostatně ukázány na videu níže.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků