Ford SAV alias D-Max jde do výroby

Nový model kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) rozšíří modely Fordu na evropském trhu. Originální koncept SAV (Sport Activity Vehicle) automobilky Ford, který při své letošní premiéře na jarním autosalonu v Ženevě vzbudil mimořádnou pozornost u nejširší veřejnosti, se dočká sériové výroby. První (výrazně kamuflované) prototypy se již v těchto dnech prohánějí při zkušebních jízdách po testovacích okruzích automobilky Ford v Německu, Belgii a Velké Británii.

Tip: Představení konceptu SAV

Produkční verze konceptu SAV, který se zařadí do širokého modelového portfolia evropského Fordu mezi modely Ford Mondeo a Galaxy, se bude vyrábět v belgickém závodě automobilky Ford ve městě Genk. Definitivní označení nového modelu a kompletní technická data budou k dispozici, až se přiblíží okamžik jeho uvedení na trh. Podle dosud známých informací se bude novinka jmenovat D-Max.

Tip: Špionážní fotografie D-Maxu

Výroba v Belgii

Finální verze konceptu Ford SAV se bude vyrábět v belgickém závodu automobilky Ford ve městě Genk, kde se vyrábějí modely Ford Mondeo. Do této výrobní lokality Ford investoval asi 600 milionů Euro, především do zkvalitnění flexibilních výrobních systémů.

Od otevření závodu v Genku v roce 1964 bylo v tomto závodě vyrobeno více než 12 milionů Fordů. Belgická továrna je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě a představuje klíčový článek evropské výrobní struktury Fordu. Během uplynulých více než čtyř desítek let byl závod v Genku základnou například i pro výrobu modelů Ford Taunus 12M a Ford Sierra. Od roku 1993 se v Genku vyrábějí mimořádně úspěšné modely Mondeo.

„V listopadu roku 2003 jsme avizovali, že investice, vložené do modernizace závodu v Genku, se zúročí při výrobě modelů Mondeo, Galaxy nové generace a třetího, tehdy blíže nespecifikovaného modelu,“ říká John Fleming, president Ford of Europe. „Dnes tedy můžeme potvrdit, že tímto třetím modelem bude produkční verze konceptu Ford SAV.“

Závod v Genku, jehož provoz je v současné době dvousměnný, zaměstnává 4946 pracovníků. Vloni vyrobil 207 163 automobilů Ford.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto a ilustrace © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie SAV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků