Ford SAV alias D-Max jde do výroby

Nový model kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) rozšíří modely Fordu na evropském trhu. Originální koncept SAV (Sport Activity Vehicle) automobilky Ford, který při své letošní premiéře na jarním autosalonu v Ženevě vzbudil mimořádnou pozornost u nejširší veřejnosti, se dočká sériové výroby. První (výrazně kamuflované) prototypy se již v těchto dnech prohánějí při zkušebních jízdách po testovacích okruzích automobilky Ford v Německu, Belgii a Velké Británii.

Tip: Představení konceptu SAV

Produkční verze konceptu SAV, který se zařadí do širokého modelového portfolia evropského Fordu mezi modely Ford Mondeo a Galaxy, se bude vyrábět v belgickém závodě automobilky Ford ve městě Genk. Definitivní označení nového modelu a kompletní technická data budou k dispozici, až se přiblíží okamžik jeho uvedení na trh. Podle dosud známých informací se bude novinka jmenovat D-Max.

Tip: Špionážní fotografie D-Maxu

Výroba v Belgii

Finální verze konceptu Ford SAV se bude vyrábět v belgickém závodu automobilky Ford ve městě Genk, kde se vyrábějí modely Ford Mondeo. Do této výrobní lokality Ford investoval asi 600 milionů Euro, především do zkvalitnění flexibilních výrobních systémů.

Od otevření závodu v Genku v roce 1964 bylo v tomto závodě vyrobeno více než 12 milionů Fordů. Belgická továrna je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě a představuje klíčový článek evropské výrobní struktury Fordu. Během uplynulých více než čtyř desítek let byl závod v Genku základnou například i pro výrobu modelů Ford Taunus 12M a Ford Sierra. Od roku 1993 se v Genku vyrábějí mimořádně úspěšné modely Mondeo.

„V listopadu roku 2003 jsme avizovali, že investice, vložené do modernizace závodu v Genku, se zúročí při výrobě modelů Mondeo, Galaxy nové generace a třetího, tehdy blíže nespecifikovaného modelu,“ říká John Fleming, president Ford of Europe. „Dnes tedy můžeme potvrdit, že tímto třetím modelem bude produkční verze konceptu Ford SAV.“

Závod v Genku, jehož provoz je v současné době dvousměnný, zaměstnává 4946 pracovníků. Vloni vyrobil 207 163 automobilů Ford.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto a ilustrace © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie SAV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků