Ford SAV alias D-Max jde do výroby

Ford SAV alias D-Max jde do výroby

Nový model kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) rozšíří modely Fordu na evropském trhu. Originální koncept SAV (Sport Activity Vehicle) automobilky Ford, který při své letošní premiéře na jarním autosalonu v Ženevě vzbudil mimořádnou pozornost u nejširší veřejnosti, se dočká sériové výroby. První (výrazně kamuflované) prototypy se již v těchto dnech prohánějí při zkušebních jízdách po testovacích okruzích automobilky Ford v Německu, Belgii a Velké Británii.

Tip: Představení konceptu SAV

Produkční verze konceptu SAV, který se zařadí do širokého modelového portfolia evropského Fordu mezi modely Ford Mondeo a Galaxy, se bude vyrábět v belgickém závodě automobilky Ford ve městě Genk. Definitivní označení nového modelu a kompletní technická data budou k dispozici, až se přiblíží okamžik jeho uvedení na trh. Podle dosud známých informací se bude novinka jmenovat D-Max.

Tip: Špionážní fotografie D-Maxu

Výroba v Belgii

Finální verze konceptu Ford SAV se bude vyrábět v belgickém závodu automobilky Ford ve městě Genk, kde se vyrábějí modely Ford Mondeo. Do této výrobní lokality Ford investoval asi 600 milionů Euro, především do zkvalitnění flexibilních výrobních systémů.

Od otevření závodu v Genku v roce 1964 bylo v tomto závodě vyrobeno více než 12 milionů Fordů. Belgická továrna je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě a představuje klíčový článek evropské výrobní struktury Fordu. Během uplynulých více než čtyř desítek let byl závod v Genku základnou například i pro výrobu modelů Ford Taunus 12M a Ford Sierra. Od roku 1993 se v Genku vyrábějí mimořádně úspěšné modely Mondeo.

„V listopadu roku 2003 jsme avizovali, že investice, vložené do modernizace závodu v Genku, se zúročí při výrobě modelů Mondeo, Galaxy nové generace a třetího, tehdy blíže nespecifikovaného modelu,“ říká John Fleming, president Ford of Europe. „Dnes tedy můžeme potvrdit, že tímto třetím modelem bude produkční verze konceptu Ford SAV.“

Závod v Genku, jehož provoz je v současné době dvousměnný, zaměstnává 4946 pracovníků. Vloni vyrobil 207 163 automobilů Ford.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Foto a ilustrace © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie SAV

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků