Ford S-Max vyniká v pasivní i aktivní bezpečnosti

Nový Ford S-MAX dosáhl po skvělém výsledku Euro NCAP (5 hvězdiček a 36 bodů) také významného úspěchu v hodnocení aktivní bezpečnosti, konkrétně ve velkém testu brzd.
 
V nedávném velkém srovnávacím testu brzd (AutoBild 30/2006) Ford S-MAX dokázal, že patří mezi moderními vozy do absolutní špičky také, pokud jde o aktivní bezpečnost. V konkurenci patnácti vozů od Citroënu C1 až po BMW 550i vykazoval S-MAX velmi dobré výsledky při plném brzdění na suché vozovce z rychlosti 100 a 130 km/h (brzdná dráha 38,6 / 65,9 metrů). Všechny soupeře pak S-MAX jasně porazil při brzdném testu zvaném μ-split. Při něm vůz brzdí z rychlosti 100 km/h a jede přitom po povrchu, který má rozdílnou adhezi (μ) pro pravá a levá kola. Test při tom simuluje prudké brzdění v zimních podmínkách, kdy levá kola jedou po ledě a pravá po mokrém asfaltu. Důležité je, aby vůz zastavil na co nejkratší dráze, a byl při tom po celou dobu brzdného manévru také dobře ovladatelný. Právě tady S-MAX potvrdil, jak precizně dokázali jeho konstruktéři naladit systémy ABS a ESP a jejich součinnost s výkonnými brzdami a dalšími komponenty podvozku. Ford S-MAX totiž potřeboval pro zastavení nejkratší dráhu ze všech (98,1 m), byl během celého manévru velmi stabilní a vyžadoval jen minimální korekce volantem.
 
Celkově tak ve velkém brzdovém testu sedm vozů propadlo, pět prošlo – a jen tři dostaly nejlepší - zelenou - známku. Mezi těmito třemi byl Ford S-MAX jediným zástupcem velkosériově vyráběných vozů!
 
Zákazník si při tom u Fordu S-MAX může objednat ještě další systém pro zkrácení brzdné dráhy. V rámci systému eIVD (na přání) dostane totiž i jednu zcela speciální funkci s názvem RRD (zjišťování stavu vozovky). To – laicky řečeno – dokáže díky koordinaci činnosti ABS a aktivního podvozku zajistit, že při brždění na nerovném povrchu je brzdný účinek každého kola největší přesně v momentu, kdy má kolo nejlepší přítlak a kontakt s vozovkou.
 
Někteří odborníci řadí nový Ford S-MAX mezi vozy typu MPV, jiní ho spíše vidí jako konkurenta velkých kombi. Sem se Ford S-MAX bezesporu řadí kromě jiného i svými jízdními vlastnostmi a úrovní aktivní bezpečnosti.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků