Ford S-Max vyniká v pasivní i aktivní bezpečnosti

Ford S-Max vyniká v pasivní i aktivní bezpečnosti
Nový Ford S-MAX dosáhl po skvělém výsledku Euro NCAP (5 hvězdiček a 36 bodů) také významného úspěchu v hodnocení aktivní bezpečnosti, konkrétně ve velkém testu brzd.
 
V nedávném velkém srovnávacím testu brzd (AutoBild 30/2006) Ford S-MAX dokázal, že patří mezi moderními vozy do absolutní špičky také, pokud jde o aktivní bezpečnost. V konkurenci patnácti vozů od Citroënu C1 až po BMW 550i vykazoval S-MAX velmi dobré výsledky při plném brzdění na suché vozovce z rychlosti 100 a 130 km/h (brzdná dráha 38,6 / 65,9 metrů). Všechny soupeře pak S-MAX jasně porazil při brzdném testu zvaném μ-split. Při něm vůz brzdí z rychlosti 100 km/h a jede přitom po povrchu, který má rozdílnou adhezi (μ) pro pravá a levá kola. Test při tom simuluje prudké brzdění v zimních podmínkách, kdy levá kola jedou po ledě a pravá po mokrém asfaltu. Důležité je, aby vůz zastavil na co nejkratší dráze, a byl při tom po celou dobu brzdného manévru také dobře ovladatelný. Právě tady S-MAX potvrdil, jak precizně dokázali jeho konstruktéři naladit systémy ABS a ESP a jejich součinnost s výkonnými brzdami a dalšími komponenty podvozku. Ford S-MAX totiž potřeboval pro zastavení nejkratší dráhu ze všech (98,1 m), byl během celého manévru velmi stabilní a vyžadoval jen minimální korekce volantem.
 
Celkově tak ve velkém brzdovém testu sedm vozů propadlo, pět prošlo – a jen tři dostaly nejlepší - zelenou - známku. Mezi těmito třemi byl Ford S-MAX jediným zástupcem velkosériově vyráběných vozů!
 
Zákazník si při tom u Fordu S-MAX může objednat ještě další systém pro zkrácení brzdné dráhy. V rámci systému eIVD (na přání) dostane totiž i jednu zcela speciální funkci s názvem RRD (zjišťování stavu vozovky). To – laicky řečeno – dokáže díky koordinaci činnosti ABS a aktivního podvozku zajistit, že při brždění na nerovném povrchu je brzdný účinek každého kola největší přesně v momentu, kdy má kolo nejlepší přítlak a kontakt s vozovkou.
 
Někteří odborníci řadí nový Ford S-MAX mezi vozy typu MPV, jiní ho spíše vidí jako konkurenta velkých kombi. Sem se Ford S-MAX bezesporu řadí kromě jiného i svými jízdními vlastnostmi a úrovní aktivní bezpečnosti.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků