Ford S-Max vyniká v pasivní i aktivní bezpečnosti

Nový Ford S-MAX dosáhl po skvělém výsledku Euro NCAP (5 hvězdiček a 36 bodů) také významného úspěchu v hodnocení aktivní bezpečnosti, konkrétně ve velkém testu brzd.
 
V nedávném velkém srovnávacím testu brzd (AutoBild 30/2006) Ford S-MAX dokázal, že patří mezi moderními vozy do absolutní špičky také, pokud jde o aktivní bezpečnost. V konkurenci patnácti vozů od Citroënu C1 až po BMW 550i vykazoval S-MAX velmi dobré výsledky při plném brzdění na suché vozovce z rychlosti 100 a 130 km/h (brzdná dráha 38,6 / 65,9 metrů). Všechny soupeře pak S-MAX jasně porazil při brzdném testu zvaném μ-split. Při něm vůz brzdí z rychlosti 100 km/h a jede přitom po povrchu, který má rozdílnou adhezi (μ) pro pravá a levá kola. Test při tom simuluje prudké brzdění v zimních podmínkách, kdy levá kola jedou po ledě a pravá po mokrém asfaltu. Důležité je, aby vůz zastavil na co nejkratší dráze, a byl při tom po celou dobu brzdného manévru také dobře ovladatelný. Právě tady S-MAX potvrdil, jak precizně dokázali jeho konstruktéři naladit systémy ABS a ESP a jejich součinnost s výkonnými brzdami a dalšími komponenty podvozku. Ford S-MAX totiž potřeboval pro zastavení nejkratší dráhu ze všech (98,1 m), byl během celého manévru velmi stabilní a vyžadoval jen minimální korekce volantem.
 
Celkově tak ve velkém brzdovém testu sedm vozů propadlo, pět prošlo – a jen tři dostaly nejlepší - zelenou - známku. Mezi těmito třemi byl Ford S-MAX jediným zástupcem velkosériově vyráběných vozů!
 
Zákazník si při tom u Fordu S-MAX může objednat ještě další systém pro zkrácení brzdné dráhy. V rámci systému eIVD (na přání) dostane totiž i jednu zcela speciální funkci s názvem RRD (zjišťování stavu vozovky). To – laicky řečeno – dokáže díky koordinaci činnosti ABS a aktivního podvozku zajistit, že při brždění na nerovném povrchu je brzdný účinek každého kola největší přesně v momentu, kdy má kolo nejlepší přítlak a kontakt s vozovkou.
 
Někteří odborníci řadí nový Ford S-MAX mezi vozy typu MPV, jiní ho spíše vidí jako konkurenta velkých kombi. Sem se Ford S-MAX bezesporu řadí kromě jiného i svými jízdními vlastnostmi a úrovní aktivní bezpečnosti.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků