Ford S-Max vyniká v pasivní i aktivní bezpečnosti

Nový Ford S-MAX dosáhl po skvělém výsledku Euro NCAP (5 hvězdiček a 36 bodů) také významného úspěchu v hodnocení aktivní bezpečnosti, konkrétně ve velkém testu brzd.
 
V nedávném velkém srovnávacím testu brzd (AutoBild 30/2006) Ford S-MAX dokázal, že patří mezi moderními vozy do absolutní špičky také, pokud jde o aktivní bezpečnost. V konkurenci patnácti vozů od Citroënu C1 až po BMW 550i vykazoval S-MAX velmi dobré výsledky při plném brzdění na suché vozovce z rychlosti 100 a 130 km/h (brzdná dráha 38,6 / 65,9 metrů). Všechny soupeře pak S-MAX jasně porazil při brzdném testu zvaném μ-split. Při něm vůz brzdí z rychlosti 100 km/h a jede přitom po povrchu, který má rozdílnou adhezi (μ) pro pravá a levá kola. Test při tom simuluje prudké brzdění v zimních podmínkách, kdy levá kola jedou po ledě a pravá po mokrém asfaltu. Důležité je, aby vůz zastavil na co nejkratší dráze, a byl při tom po celou dobu brzdného manévru také dobře ovladatelný. Právě tady S-MAX potvrdil, jak precizně dokázali jeho konstruktéři naladit systémy ABS a ESP a jejich součinnost s výkonnými brzdami a dalšími komponenty podvozku. Ford S-MAX totiž potřeboval pro zastavení nejkratší dráhu ze všech (98,1 m), byl během celého manévru velmi stabilní a vyžadoval jen minimální korekce volantem.
 
Celkově tak ve velkém brzdovém testu sedm vozů propadlo, pět prošlo – a jen tři dostaly nejlepší - zelenou - známku. Mezi těmito třemi byl Ford S-MAX jediným zástupcem velkosériově vyráběných vozů!
 
Zákazník si při tom u Fordu S-MAX může objednat ještě další systém pro zkrácení brzdné dráhy. V rámci systému eIVD (na přání) dostane totiž i jednu zcela speciální funkci s názvem RRD (zjišťování stavu vozovky). To – laicky řečeno – dokáže díky koordinaci činnosti ABS a aktivního podvozku zajistit, že při brždění na nerovném povrchu je brzdný účinek každého kola největší přesně v momentu, kdy má kolo nejlepší přítlak a kontakt s vozovkou.
 
Někteří odborníci řadí nový Ford S-MAX mezi vozy typu MPV, jiní ho spíše vidí jako konkurenta velkých kombi. Sem se Ford S-MAX bezesporu řadí kromě jiného i svými jízdními vlastnostmi a úrovní aktivní bezpečnosti.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků