Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford představila po nové generaci modelu Galaxy i dalšího zástupce třídy MPV. Nový S-Max je však určen pro dynamičtěji smýšlející řidiče a chce jim nabídnout nejen prostor, ale i to, co Ford umí jako málokdo jiný - zážitek z jízdy.
Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford si připravila do Ženevy dvojicí novinek, které mají přinést nové zákazníky. Po nové generaci Galaxy (představení), se jedná o zcela novou kategorii vozů, které jsou určeny nejen pro převoz většího počtu pasažérů a zavazadel, ale také k tomu, aby si řidič mohl za volantem užít jízdy a řízení. S-Max je tak kombinací většího kombi a vozu třídy MPV.

S-Max za větším sourozencem Galaxy zaostává na délku o 52 mm a měří 4 768 mm. Na výšku je pak nižší dokonce o 69 mm a měří 1 607 mm. Na šířku pak má 1 850 mm. Vlastně celý model je zmenšeninou modelu Galaxy, jak vnějšími rozměry, tak i vnitřními. Různé uspořádání interiéru pak umožní převést až sedm osob. Na vnitřním uspořádání je také závislý zavazadlový prostor. Ten nabízí objem od 285 litrů až po téměř 2 000 litrů. Výhodou zavazadelníku je vysouvací podlaha, kterou po otevření zadních dveří můžete vysunout ven až o 48 cm, což usnadní nakládku a vykládku. Také odkládací prostory jsou proti Galaxy redukovány. V modelu S-Max jich najdete "pouze" 26 o objemu 90 litrů, což je proti Galaxy o 20 litrů a 5 schránek méně.

O tom, že je S-Max zaměřen pro sportovnější řidiče hovoří i paleta motorů. Naftu budou zastupovat motory 2,0 TDCi o výkonu 96 kW (130 k) a 2,0 TDCi o výkonu 103 kW (140 k). Benzín pak bude zastupovat motor 2,0 Duratec o výkonu 107 kW (145 k). Vrcholem pak bude pětiválec o objemu 2,5 litru, který nyní Ford používá u modelu Focus ST a který nabízí výkon 162 kW (220 k).

S-Max také nabídne pestrou výbavu. Přední, okenní, hlavové airbagy budou ve standardu. V nabídce budou elektronické systémy jako je ABS, ESP, el. ovládání oken, zrcátek, tempomat, xenonové světlomety, vícezónové klimatizace, panoramatická střecha aj. Startovací cena na Německém trhu je stanovena na 24 625 eur (přibližně 730 tis. Kč) a vůz bude k dodání zhruba na konci května.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků