Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford představila po nové generaci modelu Galaxy i dalšího zástupce třídy MPV. Nový S-Max je však určen pro dynamičtěji smýšlející řidiče a chce jim nabídnout nejen prostor, ale i to, co Ford umí jako málokdo jiný - zážitek z jízdy.
Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford si připravila do Ženevy dvojicí novinek, které mají přinést nové zákazníky. Po nové generaci Galaxy (představení), se jedná o zcela novou kategorii vozů, které jsou určeny nejen pro převoz většího počtu pasažérů a zavazadel, ale také k tomu, aby si řidič mohl za volantem užít jízdy a řízení. S-Max je tak kombinací většího kombi a vozu třídy MPV.

S-Max za větším sourozencem Galaxy zaostává na délku o 52 mm a měří 4 768 mm. Na výšku je pak nižší dokonce o 69 mm a měří 1 607 mm. Na šířku pak má 1 850 mm. Vlastně celý model je zmenšeninou modelu Galaxy, jak vnějšími rozměry, tak i vnitřními. Různé uspořádání interiéru pak umožní převést až sedm osob. Na vnitřním uspořádání je také závislý zavazadlový prostor. Ten nabízí objem od 285 litrů až po téměř 2 000 litrů. Výhodou zavazadelníku je vysouvací podlaha, kterou po otevření zadních dveří můžete vysunout ven až o 48 cm, což usnadní nakládku a vykládku. Také odkládací prostory jsou proti Galaxy redukovány. V modelu S-Max jich najdete "pouze" 26 o objemu 90 litrů, což je proti Galaxy o 20 litrů a 5 schránek méně.

O tom, že je S-Max zaměřen pro sportovnější řidiče hovoří i paleta motorů. Naftu budou zastupovat motory 2,0 TDCi o výkonu 96 kW (130 k) a 2,0 TDCi o výkonu 103 kW (140 k). Benzín pak bude zastupovat motor 2,0 Duratec o výkonu 107 kW (145 k). Vrcholem pak bude pětiválec o objemu 2,5 litru, který nyní Ford používá u modelu Focus ST a který nabízí výkon 162 kW (220 k).

S-Max také nabídne pestrou výbavu. Přední, okenní, hlavové airbagy budou ve standardu. V nabídce budou elektronické systémy jako je ABS, ESP, el. ovládání oken, zrcátek, tempomat, xenonové světlomety, vícezónové klimatizace, panoramatická střecha aj. Startovací cena na Německém trhu je stanovena na 24 625 eur (přibližně 730 tis. Kč) a vůz bude k dodání zhruba na konci května.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků