Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford představila po nové generaci modelu Galaxy i dalšího zástupce třídy MPV. Nový S-Max je však určen pro dynamičtěji smýšlející řidiče a chce jim nabídnout nejen prostor, ale i to, co Ford umí jako málokdo jiný - zážitek z jízdy.
Ford S-Max, rodinný vůz pro dravé řidiče

Automobilka Ford si připravila do Ženevy dvojicí novinek, které mají přinést nové zákazníky. Po nové generaci Galaxy (představení), se jedná o zcela novou kategorii vozů, které jsou určeny nejen pro převoz většího počtu pasažérů a zavazadel, ale také k tomu, aby si řidič mohl za volantem užít jízdy a řízení. S-Max je tak kombinací většího kombi a vozu třídy MPV.

S-Max za větším sourozencem Galaxy zaostává na délku o 52 mm a měří 4 768 mm. Na výšku je pak nižší dokonce o 69 mm a měří 1 607 mm. Na šířku pak má 1 850 mm. Vlastně celý model je zmenšeninou modelu Galaxy, jak vnějšími rozměry, tak i vnitřními. Různé uspořádání interiéru pak umožní převést až sedm osob. Na vnitřním uspořádání je také závislý zavazadlový prostor. Ten nabízí objem od 285 litrů až po téměř 2 000 litrů. Výhodou zavazadelníku je vysouvací podlaha, kterou po otevření zadních dveří můžete vysunout ven až o 48 cm, což usnadní nakládku a vykládku. Také odkládací prostory jsou proti Galaxy redukovány. V modelu S-Max jich najdete "pouze" 26 o objemu 90 litrů, což je proti Galaxy o 20 litrů a 5 schránek méně.

O tom, že je S-Max zaměřen pro sportovnější řidiče hovoří i paleta motorů. Naftu budou zastupovat motory 2,0 TDCi o výkonu 96 kW (130 k) a 2,0 TDCi o výkonu 103 kW (140 k). Benzín pak bude zastupovat motor 2,0 Duratec o výkonu 107 kW (145 k). Vrcholem pak bude pětiválec o objemu 2,5 litru, který nyní Ford používá u modelu Focus ST a který nabízí výkon 162 kW (220 k).

S-Max také nabídne pestrou výbavu. Přední, okenní, hlavové airbagy budou ve standardu. V nabídce budou elektronické systémy jako je ABS, ESP, el. ovládání oken, zrcátek, tempomat, xenonové světlomety, vícezónové klimatizace, panoramatická střecha aj. Startovací cena na Německém trhu je stanovena na 24 625 eur (přibližně 730 tis. Kč) a vůz bude k dodání zhruba na konci května.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků