Ford rozšiřuje své aktivity v Číně

Společnost Ford Motor Company na autosalonu v Šanghaji oficiálně oznámila, že v průběhu roku 2007 začne továrna Changan Ford Mazda Automobiles (CFMA) vyrábět novou generaci Fordu Mondeo. Tento vůz, navržený v duchu „kinetického designu“, patřil k nejobdivovanějším exponátům Fordova stánku v Šanghaji.A byl i hvězdou nedávného autosalonu v Ženevě.

Čínskou výstavní premiéru si zde odbyl rovněž populární Ford S-MAX, ověnčený titulem „Auto roku 2007“ v Evropě, a koncepční pětidveřový crossover iosis X.

Na slavnostní tiskové konferenci v předvečer zahájení autosalonu promluvil Mei-Wei Cheng, viceprezident Ford Motor Company a generální ředitel Ford Motor China. Zde jsou nejdůležitější body jeho projevu:

lOficiální zahájení sériové výroby v motorárně Changan Ford Mazda Engine Company lze očekávat v nejbližší době.

lVýroba automobilů v nové továrně CFMA v Nanjingu začne ještě v letošním roce.

lTovárna CFMA v Chongqingu brzy spustí výrobu nového Fordu Mondeo.

lV roce 2008 zahájí podnik v Nanjingu výrobu zcela nového malého vozu Ford.

Cheng ve své řeči zmínil rovněž nově založenou společnost Ford Motor Research & Engineering (Nanjing) Co. Ltd., která v březnu získala souhlas čínské vlády. Firma bude podle Chenga tvořit nedílnou součást globálních vývojových aktivit Ford Motor Company.

Modrý ovál spolu s pěti spřízněnými značkami vystavoval v Šanghaji celkem dvaapadesát různých automobilů. Kromě již zmíněných vozů Ford Mondeo, S-MAX a iosis X vzbudil značnou pozornost rovněž nový C-MAX a také kompletní řada Focus, která se v Číně těší značné oblibě. Nechyběl ani sportovní Focus ST, soutěžní WRC speciál Focus RS a konečně závodní Focus pro čínský šampionát cestovních vozů.

Společnosti Ford Motor Company a CFMA patří k nejúspěšnějším firmám čínského automobilového průmyslu, jenž v posledních letech prožívá obrovský rozmach. V meziročním srovnání zaznamenaly obě společnosti v Číně růst 86,6 %. Za první čtvrtletí letošního roku prodala CFMA celkem 38 908 vozidel, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 představuje nárůst 40,8 %.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků